Slutet...
torsdag 22 oktober 2015 - Frankfurt Airport, Frankfurt am Main, Hessen, Tyskland

Hej hej! Hur har ni det där hemma? Väntar hösten på oss? Kan ju säga att vi inte känner oss särskilt laddade på att komma hem...självklart underbart att träffa alla er...men inte lika pigga på att ta oss an vardagen och allt vad det innebär igen :-P I går när vi stod på flygplatsen

Paradiset finns på Bali
torsdag 15 oktober 2015 - Nusa Lembongan, Bali, Indonesien

God morgon! Sitter just nu utanför min bungalow och njuter. Kl är 07.00 men är redan minst 25 grader varmt skulle jag gissa.... Bali slog ner som en bomb efter det ganska välordnade Japan. För Grant som inte varit i sydost Asien tidigare var det lite av en chock tror jag...men man vänjer sig

Farväl Japan :-(

Så var då Japansagan slut...så sorgligt det var att åka därifrån...ville stanna längre, fortfarande så mycket kvar att upptäcka i detta spännande land! Vi har ju spenderat sista tiden i Japan i Kyoto! Det var en stad vi verkligen tyckte om. Stor stad men inte lika hysterisk som Tokyo,

Krig, fred och fräcka rådjur
tisdag 6 oktober 2015 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Hej hej! Ytterligare några dagar har nu passerat och vi har haft det riktigt gött! Efter Nara tog vi ju tåget vidare till Hiroshima, fredens stad! Det var en trevlig stad men med en hemsk historia. Vi gick runt i peace memorial park, fin park längs med en flod med en massa minnesmonument. Var

Magiska Nara
fredag 2 oktober 2015 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Hejsan! Hur har ni det där hemma. Vi har det jätte bra, fast tiden går alldeles för fort, bara en vecka kvar i Japan. Försöker dock att leva i nuet, inte tänka på jobb och ta till vara på varje ögonblick. Just nu sitter vi på shinkansen på väg till Hiroshima där ska vi vara 1 natt

Härliga dagar i bergen
tisdag 29 september 2015 - Takayama, Gifu prefektur, Japan

Hallå i stugorna! Hur har ni det där hemma!? Tack för alla kommentarer, så kul att se att ni är några som följer vår resa! Just nu befinner vi oss i Takayama. Kom hit i förrgår, trots 4 tågbyten så lyckades vi ändå komma fram till rätt ställe! ; ) Magome och Tsumago som vi var

4 dagar i Tokyo
lördag 26 september 2015 - Tokyo, Hachioji, Japan

29/9 kl 7.30 Konichiwa! Just nu sitter vi på ett shinkansen-bullet train (de där som åker typ 300 km i timmen) och väntar på att vi ska lyfta...eller det kommer vi nog inte göra men det känns nästan som det. Vi är på väg till en liten by som heter Magome. Därifrån ska vi gå till en

Äntligen framme!
måndag 21 september 2015 - Tokyo, Hachioji, Japan

Hejsan! Just nu sitter jag i sängen på vårt rum och blickar ut över Tokyos ljus! Nyäten och nyduschad och med ett härligt pirr i magen över att vara här i Japan...äntligen! Resan hit gick bra var så smidigt att flyga från Jönköping till Frankfurt. När vi kom fram till Frankfurt stod

Början..
lördag 19 september 2015 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Jaha...typiskt...första dagen på semestern och jag vaknade kl 05.15 med en hjärna som gick på högvarv inte en chans att jag skulle kunna somna om när de små grå hade vilda diskussioner om vems problem som skulle lösas först..Nåja var bara att gå upp i mörkret, göra i ordning en kopp

Sin City
tisdag 12 november 2013 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Hejsan! Nu har vi varit hemma i verkligheten några dagar. Kom hem i torsdags och det blev direkt till att jobba helgen så har egentligen inte börjat ställa om dygnsrytmen förrän nu. Vaknat kl 03 fullt klarvaken de senaste två nätterna, hoppas på att tredje natten bjuder på bättre sömn.

En månad på resande fot!

En månad på resande fot!

20 september 2015 - 22 oktober 2015

Nu är det äntligen dags att ge sig ut i världen igen! Som jag har längtat! Denna gång bär det av till Japan och Bali! Vi ser fram emot fantastisk kultur och natur, god mat och dryck, en massa spännande kulturkrockar och förhoppningsvis lite sol och bad innan vi åker tillbaka till Sverige!

Road trip USA

Road trip USA

22 oktober 2013 - 7 november 2013

Nu är det äntligen dags att dra ut på en liten resa igen för att vidga mina vyer och krossa (eller förstärka) mina fördomar om det där stora landet i väst! Vi (jag och Grant) blir bara borta i två veckor men vi ska försöka hinna med att se och göra så mycket som möjligt med tiden vi har!

Hakuna matata

Hakuna matata

16 augusti 2009 - 25 oktober 2009

Welcome to join me on my trip to Tanzania! I will spend 2 weeks with Grant and 9 weeks with Susanne in this east African country. These weeks will be filled with adventures, hard work and hopefully a bit of relaxation. The main aim of the trip is to produce a decent bachelor thesis ; ) in spite of the presence of lions, spiders and mosquitos and to get to know the real Africa! Looking forward to have you with me on the trek up to Kilimanjaro, in the Jeep in Serengeti national park, at the small hospital in Nkinga and on the white beaches of Zanzibar! Enjoy! : )

Bland får och kiwis i landet långt borta

Bland får och kiwis i landet långt borta

5 juli 2008 - 25 november 2008

Nu är det dags för ca 5 månader i Nya Zeeland! Det blir en väldig massa plugg men förhoppningsvis oxå lite roliga utflykter och upptäckter i detta kalla men vackra land. Krokodiljägarkläderna lämnar jag hemma denna gång för här finns det inga farliga djur att fajtas med ;) (bara en och annan kiwi) Hoppas vi får några roliga månader tillsammans i min resedagbok!

En annorlunda jul DownUnder!

En annorlunda jul DownUnder!

6 december 2006 - 3 januari 2007

Nu tar jag mitt pick & pack och åker till Australien! Blir en annorlunda jul utan snö och Kalle Anka. Många stränder, städer, koalor och (förhoppningsvis inte) håriga spindlar ska hinnas med under fyra veckor. Hoppas att ni kommer ha kul när ni följer mitt lilla äventyr!

Asien

Asien

22 mars 2006 - 11 maj 2006

Följ med mig och Sofie på en resa genom mörk regnskog, myllrande städer, fantastiska tempel och underbara stränder....

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Josefin uppdaterar sin resa