I've studied Tourism Management in various places in Australia between 2005-2009 and finally ended up with a Bachelor Degree. In April 2010 I went to Edinburgh, Scotland to see what I think of it and then, well, who knows? The whole world is open to be explored =)
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Edinburgh, Skottland, Storbritannien
Snooooo i Edinburgh!!! :D
onsdag 1 december 2010 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Forsta advent och antligen skriver jag i resdagboken!! Forlat for att jag ar sa usel pa att uppdatera, det ar svart nar man jobbar all over the place, urk! Anyways, fick ett par smajobb genom bemanningsforetaget OfficeAngels i Augusti/September och fick jattefina referencer sa det var ju kanon :)

Tjolahopp!
lördag 14 augusti 2010 - London, England, Storbritannien

Nu var det dags igen for en valbehovlig uppdatering. Har ju varit pa semester i ca 3-4 veckor vilket slutade upp i forst Mallorca, sedan Sverige, och sa slutligen i London :) Mallorca ar dit storasyster Tessa har flyttat. Hon bor i en liten by som heter Vilafranca de Bonany, ca 15 minuter vast om

Jiiippiiiiieeeee!!
tisdag 6 juli 2010 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Snart ar det holiday time!! Finally =) Forst kommer jag halsa pa Tessa och Emil pa Mallorca i en vecka vilket ska bli alldeles underbart da jag inte har traffat dom pa over 5 ar! Far da ocksa traffa Tessas partner vilket jag ser fram emot, blir ett bra test pa hur lite spanska jag kommer ihag

Hej hopp, allihop!
onsdag 26 maj 2010 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Jaa, da var det dags att uppdatera resdagboken igen! Nu har jag ocksa ett gang bilder fran denna underbara stad sa ni far se varfor ni helt enkelt maste halsa pa! ;) Tyvarr sa har jag jobbat ca 50 timmar i veckan vilket inte riktigt gor att man har mycket energi (eller tid for den delen) kvar till

Nagra dagar efter jag landat i Edinburgh =)
lördag 10 april 2010 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Well, nu har jag varit i Edinburgh i nagra dagar. Visst har det hant en hel del redan, men kanske ska jag ge en liten sammanfattning av de tre veckorna som spenderades i Sverige forst... Fick traffa de flesta slaktningarna i smadoser (vilket generellt alltid ar bast). Nagra middagar har, och

Byyyyyeee, Australia!!!
tisdag 16 mars 2010 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Well, then. Landade i Sverige den 16e Mars och allvaret och aventyren borjar nastan direkt. Blev uppmott pa flygplatsen av morforaldrar,mamma, Claes och Jeremy. Pappa skulle ha varit dar ocksa, men nar han fick hora att jag tankte bo forsta veckan hos honom sa fick han panik och stadade hela dagen,

Sista inlagget fran denna Australien-resa!!!

Ok, sa imorgon bar det ivag igen for nya aventyr and whatnot. Huga, vad nervos jag ar!!! Men det ar klart det ordnar sig, det gor det ju alltid =D Oh well, har har vi en liten genomgang av vad som hant de senaste tva manaderna: Vi var i Hunter Valley i nagra dagar och at ihjal oss pa ost och

Graduation and Christmas!
torsdag 31 december 2009 - Melbourne, Victoria, Australien

Well, nu har jag officiellt en Bachelor Degree!! Yaaaaay!! About bloody time, enligt mig sjalv ;) Funderar fortfarande pa att eventuellt forsoka mig pa en andra Bachelor, denna gang i science som ligger narmare hjartat och verkar sa gott som made for me! Men vi far se, det beror pa vad framtiden

Antligen uppdateras denna resdagbok!! GAH! =)
måndag 30 november 2009 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

Hej allihopa! Jag ber hemskt mycket om ursakt for att jag har varit sa seg med att uppdatera, det ar bara svart att motivera sig att sitta ner och skriva om vanliga livet. Men nu har jag nagra kuligheter att beratta om sa ni inte somnar fran forsta meningen, hehe. Har i omradet Belconnen (en av

Life in general plus en snabbvisit till Svedala!

Det ar inte alltfor mycket som hant utom allt jobb och plugg, men har har vi en liten run through av de senaste manaderna. Kopte en ny cykel som sedan blev stulen bara 2 veckor senare. Maste ju ha lite otur mitt i allt som verkar ga sa underbart, hehe. Kopte en ny igen och vi har haft det valdigt

Europe Time!

Europe Time!

15 mars 2010 - 15 mars 2012

Well, it was time to leave Australia after 4.5 years and finally take a better look at Europe. The goal is to become a teacher in English as a second language and then go to whatever country within Europe where there´s work. Sweden is first up, then Edinburgh and after that... who knows?

Australien continues...

Australien continues...

5 januari 2009 - 16 mars 2010

Pluggar fortfarande Tourism management och spanska pa University of Canberra. Mer aventyr kommer =)

Vanuatu time =)

Vanuatu time =)

21 december 2008 - 4 januari 2009

A well-needed and well-deserved holiday: 2 weeks on a Pacific island!

Australien!!!

Australien!!!

28 augusti 2005 - 20 december 2008

Borjade pa International College of Management, Sydney (ICMS) den 12 september 2005, men pluggar nu spanska och tourism pa University of Canberra tills november 2009.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Joanna uppdaterar sin resa