Ett minne för livet!
torsdag 18 december 2008 - Västra Boulevarden 4, Kristianstad, Skåne län, Sverige

[b]Hej mitt vinterland, nu är jag här..![/b] Nu är jag hemma, har varit det i ca två veckor, och gud va skönt det är att vara hemma igen :) Vår resa va ett äventyr jag alltid kommer minnas! [b]Äventyret började på Nya Zeeland,[/b] där vi startade i Auckland, staden med en massa

Regn, regn, regn.... En vecka kvar!
måndag 24 november 2008 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

[b]Regn, regn, regn, åska och mer regn... Nu har vi varit på Koh Samui i fem dagar och det har regnat varje dag... ganska trist faktiskt. [/b] Förmiddagarna har vi tillbringat i vår bungalow, kollat på film eller Top Model (både britiska & amerikanska) :P [b]Tre av kvällarna har vi

Koh Tao... och den olyckliga/hemska resan hit....
måndag 17 november 2008 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Ja... nu är vi på Koh Tao.. och allt känns ganska tråkigt... [b]15 november[/b] åt vi frukost, packade vi våra väskor och gjorde oss redo för att lämna vår resort i Koh Phangan.. Emilia mådde ganska dåligt vid det laget... och innan under tiden vi väntade på vår taxi mådde hon

Fullmoonparty - Koh Pha-Ngan !
torsdag 13 november 2008 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

[b]Hej alla! Befinner oss nu på koh Pha-Ngan, fullmoonparty-ön :) Det har gått ett par dagar (!) sen vi skrev sist så det blir ett långt inlägg även denna gången :)[/b] [b]Den 1 november[/b] va senast vi skrev, efter det gick vi tillbaka till vårt hotell, och på vägen började det

Inte alla som spenderat ett dygn på Singapores flygplats inte!
lördag 1 november 2008 - Langkawi, Kedah, Malaysia

[b]Över en vecka har gått och vi har hunnit lämna Thailand (tillfälligt), besöka Singapore och landat i Malaysia. Mycket att uppdatera vill saga! ;D [/b] Senast jag skrev va i lilla Pai, mysiga lilla Pai :) [b]Byn som vi åkte till med minibuss från Shiang Mai. Det va 136 km dit, och vägen

NYA BILDER från djungeln :)
tisdag 21 oktober 2008 - Mae Hi, Mae Hong Son, Thailand

[b]Befinner oss nu i lilla Pai i norra Thailand, solen skiner och det är jättevarmt ute på dagarna, knappt så man kan vistas i solen... [/b] Kollade runt i staden igårkväll, och idag har vi mest tagit det lugnt. Va på den lokala marknaden och köpte frukt, billigt som in i.. :D Det jag

Farliga djungeln, elefantridning och en massa andra roliga äventyr!
söndag 19 oktober 2008 - Bangkok, Thailand

[b]Många dagar har gått sen vi skrev sist. Vi har lämnat Australien och befinner oss i Chiang Mai, Thailand. Det är så härligt, ca 35-40 grader och solen skiner :)[/b] [b] 10 Oktober: Den perfekta avslutningen av Australien![/b] Klockan halv sex på eftermiddagen hämtade Emma (som vi delade

Solen och staden! 4 dagar tills Thailand!
tisdag 7 oktober 2008 - Brisbane, Queensland, Australien

Nu har vi lämnat underbara Byron Bay & befinner oss i Brisbane. Fyra dagar här sedan bär det av till Thailand! [b]5 oktober[/b] Sista dagen i härliga surfparadiset Byron Bay! Det va en hyffsat blåsig dag, men solen sken (som vanligt :)). Emilia åkte iväg på sin tredje surflektion och jag

Josefin "surfproffs" Sällberg rapporterar från andra sidan jordklotet :)
lördag 4 oktober 2008 - Oakwood, New South Wales, Australien

[b]Surf, surf, underbara surf! Klarblå himmel, vit strand, varmt i luften med härliga friska vindar, klarblått vatten och alldeles alldeles perfekta vågor![/b] [b] Den 2 oktober[/b] hade vi vår första surflektion och den gick toppenbra! Både Emilia och jag hade innan sagt "Aldrig att jag

Underbart väder, strålande sol, varmt i vattnet & Surf!
onsdag 1 oktober 2008 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Nu har ett antal dagar gått sen vi skrev sist, så det är en hel del att uppdatera :) Befinner oss just nu i soliga Byron Bay! Hoppas ni orkar läsa ;D [b] Den 24 september[/b] va vi på Taronga Zoo (utanför Sydney), svårt att beskriva, vi såg verkligen allt känns det som. Zooet va

Äventyret!

Äventyret!

2 september 2008 - 1 december 2008

Äntligen blir de av =D Ett äventyr i Australien/Asien i tre månader, en resa för livet:)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Josefin uppdaterar sin resa