För ... sedan ... Nu har jag varit i Sydamerika.
fredag 25 januari 2008 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

I söndags låg jag på Ipanema i Rio och solade med en kokosnöt i händerna. Nu är det torsdag och jag har kommit hem till kalla Sverige. I söndags hade jag fortfarande mer än 60 personer runt omkring mig. Nu sitter jag där det är tyst och ensamt, här hemma. För två månader sedan hade

Har far man inte skavsar pa livet direkt!
fredag 18 januari 2008 - Paraty, Brasilien

Okej Hanna, jag forstar varfor du tycker att Parati var en av hojdpunkterna pa din resa. Det har ar ju en jattemysig liten badort! Vi befinner oss pa Brasiliens ostkust, i Parati, mellan Sao Paulo och Rio de Janeiro. Vi kom hit i gar och har nu korsat hela kontinenten. Sist vi badade i havet var

- Skulle du kunna skicka saltet?
fredag 11 januari 2008 - Salta, Argentina

Hej hej! Jag ar glad for nu befinner vi oss i Argentina. Det ar ett land som skiljer sig som natt och dag fran de andra som vi har besokt, da det ar mycket mer civiliserat och modernt. Alla manniskor har ser annorlunda ut och ar medvetna om sitt yttre pa ett satt som jag inte markte av i varken

Rorigt, laskigt och beskyllning for stold.
tisdag 1 januari 2008 - La Paz, Bolivia

Nyarsafton var det i gar och i dag ar det mesta stangt i regniga La Paz. I morgon ska vi aka harifran och jag kan inte saga att jag kommer att sakna den har staden. La Paz ar en speciell stad. Den ar inte ful, utan det finns mysiga torg och caféer lite har och dar (manga latinamerikanska stader

Obehagligt forsvinnande, inget visum och nya vyer
lördag 29 december 2007 - La Paz, Bolivia

Sist jag skrev var pa julafton. Dagen borjade mycket bra med marknad i Cusco, som jag faktiskt gick runt ensam pa. Det var jatteskont att strosa runt pa egen hand. Jag hade lamnat hemma alla vardesaker och bara tagit med mig de pengar som jag visste att jag skulle behova. Jag kande mig inte det

¡Feliz Navidad! Cusco och Inkaleden.
måndag 24 december 2007 - Cusco, Urubamba, Peru

GOD JUL allihopa! Jag hoppas att ni har det bra oavsett var ni befinner er, att ni sitter inne och myser med tanda ljus och ater god julmat. Sjalv har jag inte nagra vidare julkanslor, aven om jag bjods pa Annas pepparkakor av Linda nar jag vaknade. Solen skiner har i Cusco och det ar varmt.

Inca cola, oken och krakningar i Nazca. Snart bar det av till Cuzco!
söndag 16 december 2007 - Nasca, Ica, Peru

Det finns gott om internetcaféer har i Sydamerika. Det ar skont! Det finns t o m en dator som vi kan anvanda kostnadsfritt pa det vandrarhem/ hotell som vi campar utanfor. Dar kommer vi att sova en natt till och sedan bar det av till Cuzco i morgon, tidigt. Det kommer att bli en lang bussdag sa

Lima, en stad av ordning och oordning.
tisdag 11 december 2007 - Breña, Lima Region, Peru

Halli hallå! Om nagra timmar lamnar vi Lima. Vi skulle ha akt tidigare i morse men dessvarre hade vi inbrott i en av bussarna nar vi var i Huanchaco sa tre kompisar pa resan blev av med sina pass. Darmed maste det fixas och trixas en del innan vi kan aka vidare. Inbrottet drog ned stamningen en

Bussakning, punktering och dispyter. Livet pa en rosa buss, kort och gott!
fredag 7 december 2007 - Huanchaco, La Libertad, Peru

Efter en hel del bussakning sitter jag ater framfor en ordenador i Peru. Resan hit var handelserik. Dels fick vi punktering pa var buss sent en kvall nar vi var mitt pa vagen. Busschaffisarna bytte det dock fort. Dessutom har vi brakat med en hotellagare som inte gav oss den service som var

Sprutande vulkan och fantastisk natur!
söndag 2 december 2007 - Banos, Tungurahua, Ecuador

Sitter nu pa ett internetcafé i Baños, ett samhalle med ca 17000 invanare. Baños ar kant for sin vackra natur och det kan jag verkligen skriva under pa att den ar. Vi har varit har i fyra natter och bott pa hotell. Utanfor har vi ett vattenfall som man hor bruset fran nar man sover. Hit aker

¡América del Sur, por favor!

¡América del Sur, por favor!

24 november 2007 - 24 januari 2008

Resan sker med Rosa buss genom några länder i Sydamerika. Jag kommer vara borta i ca två månader för att bättra på min spanska och för att se mer av den spanskspråkiga världen. :D To my non Swedish speaking friends: I will be writing mostly in Swedish but I hope you can enjoy visisting this page anyway, looking at my pictures and so on. I will be travelling for two months in South America. The journey will start in Quito/Ecuador and ends in Rio de Janeiro/Brazil. It will be a bus ride organized by a Swedish company called "The Pink Caravans" (we will be travelling in an old pink bus). I'm really excited and I'm looking forward to be surrounded by people speaking Spanish and to experience and see more of the Spanish speaking world.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Julia uppdaterar sin resa