Sisten tiden i NZ och Aus
fredag 31 juli 2009 - Darwin, Northern Territory, Australien

Sa har man lamnar NZ och akt tillbaka till Australien! Sista manaden gick sa otroligt fort. I mitten pa juni dar var det svart med jobb pa Terrace Downs for det var sa lugnt. Sa jag borjade jobba extra pa ett cafe som heter "Primo" inne i Methven. Visade sig att "Mariah' som ager cafet ar valdigt

Roadtrip och plotsligt vinter!
måndag 8 juni 2009 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Hej hej! Plotsligt har det blivit kallt, inte lika kallt som det blir hemma i Sverige pa vintern men runt 0-10 grader har vi. Det gar upp och ner det dar. Snon har borjat lagga sig pa bergen vilket gor de annu vackrare an forut. Har antligen hunnit se lite av Nya Zeeland! Jag och Olof akte ivag i

Jordbavning!!
onsdag 15 april 2009 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Da har man upplevt sin forsta jordbavning. Mandag, klockan 2.31 pm var jag pa jobbet och stod bakom baren da hela byggnaden plotsligt skakar, trodde forst det var nagon av kockarna som tappat nagot i koket men det skakade overallt, kande hur det skakade under fotterna. Det var over pa tre fyra

En manad som gatt fortare an nagonsin.
lördag 28 mars 2009 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Har ingen aning om vart jag ska borja. Men jag har verkligen haft den basta forsta tiden har pa Nya Zeeland. Jag trivs hur bra som helst. Hade inte direkt nagra forvantningar heller nar jag akte, men hade iallafall ingen aning om hur vackert det var har. Flygningen over var ju sadar rolig, satt

Underbara Melbourne, Big Day Out & varsta varmeboljan
onsdag 25 februari 2009 - Melbourne, Victoria, Australien

Dags for en uppdatering!! Har hant mycket sen sist, varit i Melbourne nu i ca en och en halv manad! Det kanns lite som mitt andra hem faktiskt! Innan Stephanie lamnade Melbourne for Mildura dar hon ska plugga sina sista tva ar till lakare, gick jag hon och hennes kompis James pa the Big Day Out.

Tourquay & Surfing!
lördag 17 januari 2009 - Melbourne, Victoria, Australien

Hej pa er! Var ett tag sedan jag uppdaterade saklart, men faktiskt inte bara mitt fel utan den datorn vi har hemma här skrämmer mig. Iallafall, sista dagarna i Sydney var valdigt trevliga. Vi at en massa mat, jag lagade min curry kyckling ratt som ar Kines favvo och Paddy o Paul alskade den.

Tva dagars flyg och jetlag..
måndag 5 januari 2009 - Sydney, New South Wales, Australien

Hej alles!! Nu kanns det som jag antligen landat. Efter fyra dagar. Tva dagars flyg - tva dagars jetlag. Pa vagen till Bangkok satt jag bredvid en valdigt trevlig dame fran Skovde, vi pratade massor och hon ville ha Thailand tips av mig. Mammas flygvardinne vanner var aven de valdigt trevliga.

Det blir ju aldrig som man tankt sig!
söndag 6 maj 2007 - Bali, Indonesien

Hej! efter laaang resa fran stockholm - bangkok o sen varldens laskigaste flyg som jag akte me forra aret m bangkokair anlande jag till Koh Phangan. Kine stod o vantade pa mig vid piren nar min bat kom in vilket jag inte hade NAGON aning om!! det va underbart aterseende sa mkt som man saknat

Goodbye Australia!!!
torsdag 7 december 2006 - Sydney, New South Wales, Australien

Todays is the Day. En valdigt sorglig dag... ar tvungen att saga hej da till folk som betyder mycket for mig. Jatte jobbigt! Flyger kl 6;30 ikvall fran Sydney... Dom sista dagarna har varit UNDERBARA!!!! Har bara hangt med Kine och irlandarna.. jattemysigt har det varit. En dag var jag och Kine

5 days to go!!!
lördag 2 december 2006 - Sydney, New South Wales, Australien

Hello hello hello;) Nu ska man forsoka uppdatera vad som hant pa senaste vilket alltid ar svart glommer sakert halften. mycket har hant iallafall!! Anlande till Sydney forra torsdagen... var kara van Paul fran Darwin hade bokat in oss pa ett hostel i Kings cross tack o lov. kom dit vid elva

Back to Australia

Back to Australia

1 januari 2009 - 2 augusti 2009

Tillbaka till Aussie, kära återseenden, Surfing och en och annan Tooheys. Över till New Zealand, jobb i Canterbury, golfing, mycket vinprovning och den vackraste natur. NZ nr: [b]+64211330966[/b] Aus mob nr: [b]+61450052488[/b]

En sväng till Thailand/ Malaysia/Bali

En sväng till Thailand/ Malaysia/Bali

29 april 2007 - 15 maj 2007

Vad som va tankt en resa till bara Thailand blev inte riktigt som vi tankt oss.. vi akte till Bali ocksa!! Underbart vilket paradis.

En Drömresa:)

En Drömresa:)

6 mars 2006 - 7 december 2006

Ska ut och resa med KineLine:) Ska besöka Thailand, Malaysia och Australien!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Julia uppdaterar sin resa