Grand Canyon
fredag 18 augusti 2017 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

17:de augusti.Grand Canyon idag och alltså ord kan inte beskriva denna plats. Helt... otroligt vad naturen kan åstadkomma! Vilka utsikter och... alltså. ..nä.. ord räcker inte så kommer en hög med bilder istället. Fast de beskriver inte heller hur jäla makalöst fantastiskt det

Williams
torsdag 17 augusti 2017 - Williams, Arizona, USA

16:de augusti 2017.Idag har vi varit rätt spontana och läst skyltar bredvid vägen och kört av när det verkat intressant. Första stället var Window Rock. Vilket är vad det låter, ett stort hål/ fönster i en klippa. Var väl en 25 mile detour eller så men sååååå värt. Vägen dit var

Gallup
tisdag 15 augusti 2017 - Gallup, New Mexico, USA

15 augusti. Varit en rätt lugn dag idag. Förutom två random händelser, mer om det längre ner. Vi har kört från Santa Fe till Gallup och vägen hit var sådär fantastiskt fin som den vi åkte igår. Har kört en hel del på Route 66, bland annat dead mans curve and we survived. Nä men det

Santa Fe
måndag 14 augusti 2017 - Santa Fe, New Mexico, USA

14 augusti.Idag har vi kört från Tucumcari till Santa Fe. Ingen lång sträcka idag heller, strax under 30 mil. Vägen blev sådär idyllisk som jag föreställt mig. Mil efter mil med fint landskap åt alla håll och väldigt lite trafik. Så jäla fint! Vi checkade in redan vid 13.00 och tog

Tucumcari
söndag 13 augusti 2017 - Tucumcari, New Mexico, USA

13 augusti 2017.Idag har vi inte rört oss långt alls, Amarillo till Tucumcari bara. Väldans roligt att uttala ortnamnet för den delen! Stannade först vid Route 66 historic district i Amarillo. Det mesta var dock stängt pga söndag. Dålig timing. Är annars route 66 butiker och antikaffärer

Amarillo
söndag 13 augusti 2017 - Amarillo, Texas, USA

12 augusti 2017.Då Påhl fick den stora äran att köra så mycket igår så fick jag köra lite mer idag. Vi började i Oklahoma City med att leta oss ut på route 66 (äntligen!) (En vecka sen vi åkte från Sverige och nu tog vi oss till slut till The Mother road!). Det störtregnade dock. Och

Oklahoma
lördag 12 augusti 2017 - Oklahoma City, Oklahoma, USA

11 augusti 2017.Idag har vi (läs: mest Påhl) (jag har inte varit helt pigg men det håller på att ordna upp sig) (lagom tills det är dags att sova..) kört från Memphis till Oklahoma City.  Mestadels Interstate 40 West. Ca 75 mil. Jag körde väl 20 eller så där mitt i. Huvudvärk, väldigt

Memphis / Graceland
fredag 11 augusti 2017 - Memphis, Tennessee, USA

Amanda. Skrev inlägget torsdag kväll USA tid men bilderna ville inte laddas upp. Provar igen nu.Idag har dock vi (läs: jag) (Påhl fick vila från ratten) (antar han känner sig trygg med mig som chaufför för han somnade tom) kört från Nashville till Memphis. Ingen längre bit, 3h 30 min

Music city
torsdag 10 augusti 2017 - Nashville, Tennessee, USA

Amanda.Jag är verkligen helt trött så blir kortfattat. Nashville har imponerat, relativt stor stad fast ändå mysig och massa härlig musik. Om jag skulle levt i en annan tid skulle det varit i en tid med mer country, Elvis och rocknroll. Besökt country music hall of fame idag samt åkt buss

Nashville
onsdag 9 augusti 2017 - Nashville, Tennessee, USA

Amanda. Då har roadtrippen börjat på riktigt. Har kört bil idag från Chicago till Nashville (ca 80 mil!!) och det har rullat på bra. Har kört Interstate 65 i princip hela vägen. Sjukt stora vägar. Kan inte sluta förvånas över hur stort allt är, haha. Tre filer här tyr sig större än

Route 66 augusti 2017

Route 66 augusti 2017

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Amanda uppdaterar sin resa