Last train to Trancentral
fredag 17 november 2017 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Åkte till det andra Kalitemplet i norr med buss i en och en halv timme, klev omkring längs leriga gator och en massa fordon för att få infon att templet är stängt. Fick ta taxi till en metrostation och därifrån metro mot stan då nästa plan var indiska museumet. Museumet inryms i en

Kali Ma
torsdag 16 november 2017 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Efter det senaste inläggets mer negativa rantande var tanken idag att skriva positivt. Så jag får väl börja där och ta det negativa sen. För det sker mycket mindre glädjande saker här.Besökte i förrgår ett av staden kända Kalitempel, Kalighat som detta heter var fyllt av folk då det

Calcutta (Taxi, taxi, taxi)
tisdag 14 november 2017 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Glömde två saker när jag lämnade Katmandu. Mina skor som jag trodde kag packat ner och att växla pengarna. Skor kan jag ju hitta nya och som tur var det inte mycket pengar som jag hade kvar i nepalesisk valuta, men ändå irriterande då flygplats personalen skyndade på mig igenom de olika

The Abominable Snowman
måndag 13 november 2017 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

Tillbaka i Katmandu igen efter en lång bussresa igår. Bokade om tidigare så jag bara hade en sista natt i Katmandu och stannade en dag extra i Pokhara. Pokhara är mycket trevligare och vackrare än Katmandu där damm och smog gör att man inte ser mycket av bergen bortom. Det jag hade kvar att

Running up that hill
lördag 11 november 2017 - Pokhara, Mid-Western Development Region, Nepal

Torsdagen avslutades med lite fest på hostelet. Tillsammans med några australiensare, engelskor och tyskor delades några öl, resesnack och skitsnack. Som alltid när det gäller unga män från australien, england eller staterna så är droger det föredras. På fredagen så var mitt mål att

Where Eagles Dare
torsdag 9 november 2017 - Pokhara, Mid-Western Development Region, Nepal

Chitwan lämnades på onsdagsmorgonen i sällskap med nederländskan som jag träffat på hotellet. En resa påbörjades vid halv åtta och några stopp, en väldigt massa studsande i sätet så var vi framme åtta timmar senare i Pokhara (88 km bort fågelvägen). Den lokala maten kvällen innan

Bungalow Bill
tisdag 7 november 2017 - Fulbari, Bharatpur, Central Development Region, Nepal

Efter bussresan från helvetet ner till Chitwan så var det oerhört skönt att ha sitt eget rum och ta en lång dusch. Träffade en nederländska som jag käkade med och bokade sedan tisdagens aktiviteter. Här nere i södra mitten av Nepal på gränsen till Indien är landskapet helt platt. Här

Dust in the wind
måndag 6 november 2017 - Fulbari, Bharatpur, Central Development Region, Nepal

Aktiviteten på söndagen inleddes med en mo mo combo på ett ställe bland Thamels gågator. Likt övrigs Katmandu så blandas fotgängare, bilar, cyklar och motorcyklar, ni kan gissa då vilka är lägst i hierarkin. Men skönt nog finns det några kvarter som är fria från fordon och man kan

Momo Hirai
söndag 5 november 2017 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

Fredagen slutade på en nepalesisk bar/nattklubb med nästan bara inhemska gäster. Annars verkar det vara mest turister på barerna och i Thamel i stort. Blev ändå en tidig hemgång och välbehövlig sömn. Efter att på lördagen fått sova ut så tänkte jag mig en dusch men vattnet fungerade

The Journey Begins
fredag 3 november 2017 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

Efter en hel arbetsdag tog jag igår tåget mot Kastrup vid fyra för att sedan göra första flygningen mot målet klockan tio. Till den tre timmar långa tågresan hade jag som vanligt förberett mig väl med några singalesiska Tigeröl. En sextimmarsflygning senare var jag på plats i Doha för

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

Kejsarn av Portugallien

Kejsarn av Portugallien

2 juni 2017 - 6 juni 2017

Porto och Köpenhamn

Rumble in the jungle

Rumble in the jungle

19 januari 2017 - 12 februari 2017

Hongkong, Macao, Ho Chi Minh, Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap, Bangkok, Chiang Mai, Malacka och Kuala Lumpur på 3 veckor

Hunt for Orang Pendek

Hunt for Orang Pendek

10 november 2016 - 18 december 2016

5 veckors intensivt sökande efter Orang Pendek på/i Bali, Yogyakarta, Jakarta, Singapore, Kuala Lumpur, Langkawi, Georgetown, Kota Kinabalu, Manila, Cebu & Surigao.

Vae Victis

Vae Victis

3 juni 2016 - 6 juni 2016

Rom på 2 dagar

Eastbound & down

Eastbound & down

11 mars 2016 - 3 april 2016

Korea-Japan

Fighting around the world!

Fighting around the world!

1 oktober 2014 - 24 december 2014

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tomas uppdaterar sin resa