Exit Through the Gift Shop
måndag 5 oktober 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

På lördagen var det Visbydagen i stan och vi hade fyra timmar från utcheckning på Gute hotell, till incheckning på Clarion Visby. Så bilen in igen på de smala gatorna, lasta väskor och köra bort dem till bagagegarderoben på Clarion. Efter att ha vandrat runt innanför ringmuren i snart en

Autumn Sonata
fredag 2 oktober 2020 -

Är kanske inte direkt snabbast på morgnarna och då vi prioriterar återhämtning så blev det också på fredagen en kombinerad frukost-lunch. Denna intog vi på Fiket vid Österport precis utanför ringmuren. Rökt lax för Emelie medan jag valde raggmunk med fläsk. Fredagen var vigd till

Rauk 'n' roll
torsdag 1 oktober 2020 - Hoburg, Gotlands län, Sverige

Coronatider har gjort att hotellet inte serverar frukost, därav också ett förmånligt pris. Men mat behövs och vi köpte därför varsin smörgås på konditori Siesta utanför ringmuren innan vi begav oss iväg på onsdagens utflykt. Bilen förde oss genom Roma mot den östra kusten. Första

Stranger in a strange land
tisdag 29 september 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Måndagen och första egentliga semesterdagen (hade visserligen semester redan i fredags, men var då tvungen jobba lite) och efter lunch gjorde vi bilresan kust till kust. Från Halland, genom Finnveden och Värend för slutdestination Möre. M.a.o från Halmstad genom Småland till Kalmar för

No More Champagne

Tillbaka till Kuala Lumpur för min del efter tre år. För Emelie är det första gången här och vi satsade redan innan ankomst på shopping och stadsliv framflr sightseeing och turistmål, även om en hel del av galleriorna är turistmål i sig själva. En Grabtaxi tog oss från flygplatsen de

Neck bone connected to the head bone
måndag 30 december 2019 - Bandar Seri Begawan, Brunei-Muara District, Brunei

Vi kom på lördagskvällen till Brunei och hämtades av boendets ägare då taxis i landet uppenbarligen är få och dyra. Enligt källor, som inte uppger när de är skrivna, ska det finnas 40 taxibilar i staden Bandar Seri Begawan. Alla medborgare har i princip bil och Grab funkar inte här utan

The Land Below The Wind
lördag 28 december 2019 - Sandakan, Sabah, Malaysia

I land igen på morgonen klockan åtta efter vårat äventyr på sköldpaddsöarana; tog vi en Grab till Sabah Hotel ca 1,5 km från stadskärnan. Hotellet är en resort och hade till skillnad från Sheraton en pool i fungerande skick. Vi fick tillgång till vårat rum redan på morgonen även om

I Like Turtles!
fredag 27 december 2019 - Sandakan, Sabah, Malaysia

Uppe med tomten på annandagen för att checka ut och vandra till Crystal Quests kaj. Vi hade redan på juldagen vandrat de 800 meterna från hotellet för att kolla in vart det låg så vi skulle hitta rätt. Vi kom dit och betalade för vår förbokade resa till Turtle Island. Då endast 50

They tried to make me go to rehab
tisdag 24 december 2019 - Sandakan, Sabah, Malaysia

För andra gången på en vecka åt jag nationalrätten Nasi Lemak, inte alls i nivå med Nasi Goreng i Indonesien eller Pad Thai i Thailand ska tilläggas. Lite ris med någon chiliröra, några nötter och lite torkade småfiskar, tillbehöret jag valde denna gång blev friterad kyckling. Vi tog

The Curse of Monkey Island
måndag 23 december 2019 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Sista heldagen i Kota Kinabslu började med en lång sovmorgon fram till lunch. Vi packade ihop lite strandkläder och gick sedan till Jesselton Jetty för att ta en båttur till någon ö utanför staden. Valet föll denna gång på ön Sapi som ligger intill ön Gaya. Mellan öarna kan den som

Home away from home

Home away from home

28 september 2020 - 11 oktober 2020

Inget Provence i höst utan resan blir istället inom landet. Lite som en fortsättning på fjolårets Mare Nostrum resa. Nu beger vi oss till Östersjön för att sedan ha det gott i allra mest östra delar av riket som lydde under danska kronan.

There and back again

There and back again

14 december 2019 - 4 januari 2020

Taiwan, Borneo, Brunei och KL

Mare Nostrum 2.0

Mare Nostrum 2.0

10 augusti 2019 - 15 augusti 2019

Fortsättning på vårens resa i de gamla svenska områdena i öster. Nu bär resan av till de svenska besittningarna i söder, Wismar och Stralsund.

Mare Nostrum

Mare Nostrum

6 maj 2019 - 16 maj 2019

Resa på östra sidan av vårat gamla innanhav. Börjar i Vilnius, vidare till Riga och Tallinn för att avsluta de tio dagarna i de forna stormaktsrikets Sveaborg i Helsingfors.

This time for Africa

This time for Africa

2 november 2018 - 18 november 2018

Beast in the East

Beast in the East

10 maj 2018 - 27 maj 2018

Tillbaka till Sydkorea en andra sväng och fjärde resan till Japan

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

Kejsarn av Portugallien

Kejsarn av Portugallien

2 juni 2017 - 6 juni 2017

Porto och Köpenhamn

Rumble in the jungle

Rumble in the jungle

19 januari 2017 - 12 februari 2017

Hongkong, Macao, Ho Chi Minh, Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap, Bangkok, Chiang Mai, Malacka och Kuala Lumpur på 3 veckor

Hunt for Orang Pendek

Hunt for Orang Pendek

10 november 2016 - 18 december 2016

5 veckors intensivt sökande efter Orang Pendek på/i Bali, Yogyakarta, Jakarta, Singapore, Kuala Lumpur, Langkawi, Georgetown, Kota Kinabalu, Manila, Cebu & Surigao.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tr uppdaterar sin resa