Arrive. Raise hell. Leave
söndag 17 december 2017 - Doha, Qatar

Tillbaka där allt började för 45 dagar sedan i Qatar i väntan på flyget mot Köpenhamn. Sista dagen i Sri Lanka ägnades mest på stranden och på olika restauranger för att dricka juice. Kommer sakna alla frukter och juicer. Ägnade mig även åt lite shopping och min vana trogen köpte jag

Why always me?
fredag 15 december 2017 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Började gårdagen med lite juice på stranden för att sedan vid lunchtid ställa mig vid busstationen i hettan i vöntan på bussen. Efter ca 20 min tipsade en man mig att jag borde gå till nästa station en kilometer bort då ACbussarna inte alltid stannar dör jag stod. Nu hade visserligen

Thunder i paradise
onsdag 13 december 2017 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Precis som rubriken antyder så har de senaste dagarna koppling till Hogan. Efter att ha stannat över i Colombo och där druckit lite öl med några som var kvar sedan i fredags så gick resan efter lunch söderöver. Fick denna gång som tur en bra plats i en liten ACbuss. Färden söderöver

Hear me roar
måndag 11 december 2017 - Dambulla, Centralprovinsen, Sri Lanka

I Dambulla så vandrade jag strax innan skymningen till stadens turistmål. Anledningen till att jag först slappade några timmar var efter rekommendationer då hostelägaren sa att det skulle vara alldeles för varmt att gå på stenarna barfota dagtid. Ocj det var onekligen varmt i Dambulla.

I want candy
söndag 10 december 2017 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Efter första dygnet i Colombo tog jag mig till tågstationen för att ta mig in centralt på ön. Att vilja ta tåget visade sig vara ett felaktigt beslut. En pågående strejk ingen talat om innebar att alla tåg var inställda och jag fick istället vandra till busstationen som låg i närheten.

The face that runs the place
fredag 8 december 2017 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Är alltid lite nervös när jag åker mellan länder i Asien, speciellt då det krävs visum för att komma in i landet. Nervositet hade jag absolut inte behövt känna denna gång. Jag gissar att det kom upp att jag betalt visumet för mer ointresserad hade inte ens passkontrollanten kunnat spela

Wined and dined with kings and queens and I've slept in alleys and dined on pork and beans
torsdag 7 december 2017 - Thiruvananthapuram, Kerala, Indien

Just när jag skulle publicera ett långt inlägg inatt så krashade Resdagboken. Så jag ska försöka återskapa det och därmed avsluta vistelsen i Indien. Jag fick en timmes sömn på planet till Bangalore (Bengaluru som det numera ska heta men ingen vill säga) och sedan två på en soffa på

Dancing with myself
onsdag 6 december 2017 - Candolim, Goa, Indien

Det första som mötte mig när jag kom till mitt andra hostel i norra Goa var ett bekant ansikte. Holländskan som jag mött i Chitwan(Nepal) som jag sen åkte till Pokhara med. Hade ingen aning att hon var i Indien, för den delen Goa. Det var en trevlig överraskning och vi pratade igenom vad

Three miles north of Molkom
tisdag 5 december 2017 - Goa, Indien

Kom till Goa via buss och här ägnat dagar och kvällar här åt återhämtning och egentligen ingenting. Gått ner till stranden och solat och druckit juice och kvällstid hängt och druckit öl. Jag har bott i allra nordligaste delen av Goa i Arambol. Det har varit en kort promenad till

I'm a Highway Star
lördag 2 december 2017 - Goa, Indien

Blev ingen tur i slummen igår. Påväg dit kände jag att det inte var värt det då jag kallsvettades i hettan. Bättre då att vila.mig helt frisk. Pani purisen i Jodhpur har tagit fem dagar ifrån mig. På kvällen skulle jag ta mig till busstationen men ingen autorickshaw ville an okänd

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

Kejsarn av Portugallien

Kejsarn av Portugallien

2 juni 2017 - 6 juni 2017

Porto och Köpenhamn

Rumble in the jungle

Rumble in the jungle

19 januari 2017 - 12 februari 2017

Hongkong, Macao, Ho Chi Minh, Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap, Bangkok, Chiang Mai, Malacka och Kuala Lumpur på 3 veckor

Hunt for Orang Pendek

Hunt for Orang Pendek

10 november 2016 - 18 december 2016

5 veckors intensivt sökande efter Orang Pendek på/i Bali, Yogyakarta, Jakarta, Singapore, Kuala Lumpur, Langkawi, Georgetown, Kota Kinabalu, Manila, Cebu & Surigao.

Vae Victis

Vae Victis

3 juni 2016 - 6 juni 2016

Rom på 2 dagar

Eastbound & down

Eastbound & down

11 mars 2016 - 3 april 2016

Korea-Japan

Fighting around the world!

Fighting around the world!

1 oktober 2014 - 24 december 2014

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tomas uppdaterar sin resa