Back in hell
söndag 27 maj 2018 - Helsingfors, Nyland, Finland

Efter att ha tagit igen oss efter nattklubbsbesöket och sovit ut för att komma i fas med Sverige, tog vi oss ut efter lunch för lite shopping i Asakusa. Vi käkade gyozas och tittade i butikerna efter lite tshirts. Jag hade hoppats hitta en Space Adventurer Cobra tisha på Uniqlo, men de var

Kaiju attack!
lördag 26 maj 2018 - Tokyo, Hachioji, Japan

Igår påbörjades dagen med en resa till stadsdelen Shinjuku. Shinjuku är Tokyos administrativa och kommersiella centrum och här finns också världens mest av personer trafikerade järnvägsstation. Att leta sig upp från denna station till rätt stadsdel är är famna sig fram i en labyrint i

Black belt in Karaoke!
fredag 25 maj 2018 - Tokyo, Hachioji, Japan

Värmen hade igår återvänt till staden och solen stekte. Vi begav oss först till Ueno för att vandra lite bland försäljarna och i butikerna. Efter att ha strosat en stund tog vi oss till Uenoparken men det blev varken zoobesök eller museumbesök. Istället bara hängde vi en stund borta

Man of la Mancha
torsdag 24 maj 2018 - Kamakura, Kanagawa prefektur, Japan

Vi började gårdagen med att mötas upp utanför Don Quiote i Asakusa, denna butik har allt man behöver, från Hello Kittytoalettstolar till billig öl och från elektronik till torkad bläckfisk. Den finns dessutom överallt i Tokyo. Från Asakusa tog vi metron till Shimbashistationen och

Live at the Budokan!!!
onsdag 23 maj 2018 - Tokyo, Hachioji, Japan

Vi anlände till Naritaflygplatsen utanför Tokyo och fick där tag i både våra Passmo/Suica(tunnelbane/busskort) och tågbiljetter till stan. Vi bor på ett hostel strax norr om templet i Asakusa. Vi tog oss efter lite återhämtning mot Shibuya för att vandra längs de neonupplysta gatorna

No Sana No Life
måndag 21 maj 2018 - Pusan, Sydkorea

De sista två kvällarna blev det häng i Haeundae på restaurangerna och barerna. Vi åt en stak kall chilinudelrätt och några rejält tilltagna dumpligs på ett koreanskt ställe där vi bar enda västerlänningarna. Annars är det ganska många turister här i Haeundae. Dagarna i Korea har

Train to Busan
söndag 20 maj 2018 - Haeundae-gu, Pusan, Sydkorea

Efter den korta flygningen från det dåliga vädret på Jeju verkade det först som vi tagit det med oss till Busan. Från flyget tåg vi lightrail och tunnelbana österut mot Haeundae. Här har vi vårat basala boende ett stenkast från stranden. Trots att det var mulet och blåsigt gjorde vi ett

Why does it always rain on me?
torsdag 17 maj 2018 - Jeju, Sydkorea

När vi tog bussen över ön till söder så åkte vi inte bara in i molnen kring bergets topp utan även rakt in i ett regnväder. Det har sedan dess växlat mellan att ösa ner och fint strila. Luftfuktigheten är hög och det hade känts bra att få känna sig torr. I södra Jeju bodde vi på

Blackpink in your area
onsdag 16 maj 2018 - Jeju, Sydkorea

Vi tog igår vad som påstås vara världens mest trafikerade flygrutt, den mellan Seoul och Jeju. Efter den korta flygresan hittade vi snabbt till bussen mot Jeju city och direkt till vårat guesthouse. Hela området i Jeju city var fyllt med koreanska barbequeresturanger som serverade den lokala

Seoul train
tisdag 15 maj 2018 - Seoul, Sydkorea

Vandrar mer än någonsin på denna resan känna det som. Visst kan man ta sig nästan överallt med tunnelbana men sen ska det bytas linjer osv och det måste promeneras i evigheter. Vi förlorade söndagen till återhämtning. Efter att jetlaggat besökt DMZn på lördagen så tog tiden igen på

Beast in the East

Beast in the East

10 maj 2018 - 27 maj 2018

Tillbaka till Sydkorea en andra sväng och fjärde resan till Japan

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

Kejsarn av Portugallien

Kejsarn av Portugallien

2 juni 2017 - 6 juni 2017

Porto och Köpenhamn

Rumble in the jungle

Rumble in the jungle

19 januari 2017 - 12 februari 2017

Hongkong, Macao, Ho Chi Minh, Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap, Bangkok, Chiang Mai, Malacka och Kuala Lumpur på 3 veckor

Hunt for Orang Pendek

Hunt for Orang Pendek

10 november 2016 - 18 december 2016

5 veckors intensivt sökande efter Orang Pendek på/i Bali, Yogyakarta, Jakarta, Singapore, Kuala Lumpur, Langkawi, Georgetown, Kota Kinabalu, Manila, Cebu & Surigao.

Vae Victis

Vae Victis

3 juni 2016 - 6 juni 2016

Rom på 2 dagar

Eastbound & down

Eastbound & down

11 mars 2016 - 3 april 2016

Korea-Japan

Fighting around the world!

Fighting around the world!

1 oktober 2014 - 24 december 2014

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tomas uppdaterar sin resa