The Hills have Eyes
söndag 22 december 2019 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Efter dykningen blev vi på lördagen sedan väldigt kulturella och hängde i det som kan sägas är Kota Kinabalus hipsterkvarter, ganska nära Jesselton Jetty. Vi var inne på en marknad där lokala förmågor sålde både konst och hantverk, det enda jag köpte var en pepparkakssandwichglass,

The Life Aquatic
lördag 21 december 2019 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Fredagen började med att vi bestämde planer för kommande dagar och bara ta det lugnt i det fina vädret. Vi tog en Grab (som Uber) norrut genom staden och in i universitetsområdet. Här hadr vi läst att det öåg en strand som man var tvungen att gå igenom djungeln för att komma till. Men

Blackpink in your area!
torsdag 19 december 2019 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Svårt att somna igår, fortfarande jetlaggad och vetskapen att vi var tvungna att gå upp tidigt för att hinna ut till flygplatsen på morgonen. Det blev för min del kanske totalt två timmars sömn innan telefonerna larmade vid sex på morgonen. Efter att snabbt gjort oss iordning, checkat ut,

Also, Dude, Chinaman is not the preferred nomenclature
tisdag 17 december 2019 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Det blev ingen mer sväng på stan på måndagen. Istället drack vi några öl och cider på hotellet och somnade gott. Efter 10-12h sömn vaknade vi igen och gjorde oss redo för tisdagens äventyr. Vi hade en hel del planerat men fick stryka några planer. Vi tog metron från Taipei Main Station

Rainbow Brite
måndag 16 december 2019 - Taipei, Taipei, Taiwan

Efter en eftermiddagslur på söndagen tog vi oss ut för lite kvällsmat. Vi gick väster om vårat hotell och hamnade vid gågatorna kring Ximen-stationen. Mycket här påminner om området kring Hongik i Seoul och Shibuya i Tokyo. Streetfood, internationella kedjor, mindre butiker och

24 hour party people
söndag 15 december 2019 - Taipei, Taipei, Taiwan

Att det skulle vara resan och inte målet stämmer i vissa fall, men absolut inte denna första resdag där vi tagit oss från Skandinavien till Orienten. Vi började i bil från Halmstad 05.00 för att timmen senare byta till tåg i Helsingborg för att ta oss till Kastrup. En snabb och smidig

The Thirteenth Warrior
torsdag 15 augusti 2019 - Schleswig, Schleswig-Holstein, Tyskland

Den korta semestern till norra Tyskland är nu över. Resan började som en tur för att åka och köpa alkohol till min 40årsfest men utvidgades till en resa i gamla svenskmarker som en fortsättning på vårens resa till Baltikum. Våran sista dag började men en god frukost på Schloß Gamehl

Last Argument of Kings
onsdag 14 augusti 2019 - Wismar, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Onsdagen började med en väldigt god frukost i Schloß Gamehls matsal med utsikt över trädgården. Vi gick runt en kort sväng samma trädgård innan vi på förmiddagen lämnade slottet för en dagsvistelse i Wismar. Denna gamla hansastad som likt Stralsund varit i svensk ägo i mer än 150

Castle Greyskull
tisdag 13 augusti 2019 - Schwerin, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Tisdagen började för min del med presenter på sängen . Jag fyllde fyrtio år och min sambo hade på resan tagit med en massa fina paket jag fick öppna när jag vaknade. Efter denna mysiga start så åt vi återigen en rejäl frukost och packade ihop vårat bagage. Det blev två nätter i

It was the greatest beer in all ze world
måndag 12 augusti 2019 - Stralsund, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

I Stralsund har vi bokat in oss på Carl Wilhelm Scheeles gamla bostad, denna heter nu Romantik Hotell Scheelehof och ligger nära allt i Stralsunds gamla stad. Scheele föddes i Stralsund under tiden staden var svensk och kom sedan att bo i Sverige och han dog till sist i Köping efter att ha

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tr uppdaterar sin resa