Varldsklass!
hemstad Malmö, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Yes, dags igen!
lördag 17 februari 2007 - Santa Monica, Kalifornien, USA

Tjenare!City of Angels, Los Angeles... Myterna om staden är säkert lika många som invånarna, alltså runt 9,5 miljoner. Var man än går känner man igen sig från en film eller så har man iallafall hört någon cool hollywood-skådis pratat om stället...Skulle susa in i staden via London men

Springbreak 07 - been there, done that.
fredag 20 april 2007 - Santa Monica, Kalifornien, USA

Tjena!Har hänt en hel del (tung underdrift) sen sist jag skrev och ska jag skriva ner allt lär jag bryta ett par fingrar på kuppen och ni dö av uttråkning så det blir helt enkelt en lång historia kort, men håll till godo för all del.Kunde inte låta bli att uppfylla varje f.d.

Ny termin!
tisdag 18 september 2007 - Santa Monica, Kalifornien, USA

...och slut på resdagboken! Gå hit istället: http://karlandersson.blogspot.com/ Det går lite snabbare att komma åt denna sidan överallt i världen plus att gränssnittet är lite trevligare. Ha det gutt! Kalle

Where else?
fredag 9 mars 2007 - Santa Monica, Kalifornien, USA

Tjena! Har varit här nu i några veckor och kan inte säga annat än att livet leker, bigtime. Hollywood.. we came, we saw and we conquered. Inget ställe runtom i världen kan mäta sig med hollywood när det gäller nattklubbar, eller det var i alla fall vad man hade hört. Nu vet jag.

ROADTRIP - III (Adios Australia)
måndag 21 augusti 2006 - Sydney, New South Wales, Australien

Tjena! Sa har vi da slutligen skumpat in i varat slutmal, Sydney - eller narmare bestamt Manly. Snacka om Deja-vu.. allting ar nastan likadant som nar vi forst kom hit for nastan precis ett ar sedan vilket ar skitkul! Kommer utan nagon som helst tvekan ha ett par jakligt roliga dagar

ROADTRIP - II
onsdag 16 augusti 2006 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

TJENA! [Innan jag paborjar detta inlagg tankte jag bara forsoka forklara vilka oerhorda avstand det handlar om nar vi cruisar runt har nere.. Australien ar ungefar lika stort som Europa sa nar jag snackar om att kora fran en ande till den andra (Darwin-Adeleide som vi gjort udner de senaste

ROADTRIP - I forts.
måndag 7 augusti 2006 - Darwin, Northern Territory, Australien

Aloha! Lyckades till slut fa upp bilderna fran roadtrippens forsta etapp sa njut nu av skonheten som gar under namnet the X-Van!! Glomde forresten namna att jag aven blivit biten av en orm... va haller han nu pa med undrar ni kanske men till mitt forsvar var det under kontrollerade former och

ROADTRIP - I
fredag 4 augusti 2006 - Darwin, Northern Territory, Australien

Tjena! Har varit on the road nu i 4 dagar med varldens i sarklass coolaste minibuss... THE X-VAN!!!! Men innan vi kastar oss in i roadtrip-aventyren spolar vi tillbaks lite och hamnar i Cairns... Dar det vankades massiv REUNION!! Det blev ett kart aterseende med framforallt Jocke (!) men ocksa

Kalles Äventyr - Del 4
torsdag 27 juli 2006 - South Mission Beach, Queensland, Australien

Tjena! Har inte alltfor mycket tid sa det far bli ett megasnabbt inlagg med lite nya bilder men vafalls! Det har efter 5 veckors slitande antligen blivit dags att borja cruisa igen och efter mig lamnar jag ett Ayr jag sent kommer glomma... Otroligt hur kul man kan ha nar man jobbar, forvantade

Kalles Äventyr - Del 3
måndag 10 juli 2006 - Townsville, Queensland, Australien

Tjenare! Hepp, efter dryga 2 veckor i sockerrors-djungeln sa lever jag lite otippat fortfarande! Forst och framst ar man idiot-nara att kolavippa av varmeslag har varje dag, da vi nu har haft 14 dagar i rad med intensivt solsken och 30 grader.. nice och sa nar man chillar pa en strand hela

the States, the Can & the Mex

the States, the Can & the Mex

8 februari 2007 - 2 juli 2007

En termin på Santa Monica College, LA inkluderat ett springbreak i Cancun/Vegas. Sen är det västkusten via San Fransisco och Seattle upp till Vancouver och Kanada. Träffa ett par polers utanför vancouver (kamloops) och ut i häcka i the rockys lite... Hemma 2a Juli!

K&J does the world

K&J does the world

7 september 2005 - 7 september 2006

En resa som troligen kommer fyllas av surfning, dykning, skydiving, bungy, kängurus, fest... och ett o annat jobb självklart. Resan kan (ska) bli precis hur som helst men planen ser ut ungefär så här: Huvuddelen av tiden kommer glassa runt på Australiens östkust - Sydney fram till nyår (kanske t.o.m. en sväng till NZ) sen är tanken att vi ska bege oss norrut längs kusten (Byron Bay, Surfers Paradise, Frasier Island, Whitsundays, Cairns) under nagra manader.. sedan blir det andra bullar av det och troligen roadtrip med campervan runt hela resterande oz, for att sen under nan manad glassa runt i Sydost Asien (Thailand, Malaysia och förhoppningsvis Bali om vi har lyckats spara lite pengar (lär väl krävas ett mirakel)). Nar vi kommer hem har vi ingen aning om, men den som vantar pa nagot gott.....

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Kalle uppdaterar sin resa