Jag är i Bryssel från den 28 augusti 2007 och fem månader framåt för att göra praktik. På denna sida tänker jag berätta för alla som vill veta vad jag roar mig med och hur jag har det. Enjoy!
hemstad Uppsala, Uppsala län, Sverige
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
its a fantastic life to live
söndag 7 oktober 2007 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Hej alla! Sen jag skrev sist har livet varit väldigt trevligt. Trivs som fisken i plurret, älgen i skogen etc. Jag har fortsatt min karriär som professionel turist sen sist. Jag och Mårten drog till Gent en dag. Det ligger 30 min bort med tåg. En otroligt fin, gammal, pittoresk och

Turist
lördag 15 september 2007 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Hej ! Idag har jag turistat mig igenom dagen. JAg och Mårten har hängt med japanerna och kineserna och kollat in massor av turistattraktioner. Dagen började med en promenad och lite utsiktsnjutande i änden av Högre staden. Sen lallade vi ned på stan för att köpa lite grammatikböcker och

Nu börjar livet
torsdag 13 september 2007 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Hallå Här kommer en uppdatering :) Denna vecka har det börjat lossna lite på jobbet. Börjar få flyt i jobbet och koll på datasystemen. Känns mer kul än förvirrande, i alla fall idag :) Det kan ju skifta har jag lärt mig. Igår var det mingel på ambassaden här. Den nya ambassadören

Fortfarande rätt lost
tisdag 11 september 2007 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Hej alla! Nu har jag "jobbat" hela en och en halv vecka. Fortfarande lost men väldigt mycket mindre än förra gången jag skrev här. På jobbet kämpar jag på, det är svårt. Eller ja svårt och svårt..mycket att hålla reda på och mycket nytt. Det andra är egentligen inte så

2 dagar avklarade
tisdag 4 september 2007 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Hej hej! Nu har jag gjort två dagar på jobbet". Det känns mer som om man jobbar "på riktigt" än vad jag väntat mig. Trodde nästan att jag skulle få ha en skylt på bröstet där det stod PRAKTIKANT med jättebokstäver. Men fel hade jag. Jag verkar vara en i gänget liksom, ny i gemet och

sista innan första :S
söndag 2 september 2007 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Hej alla! Då var det sista dagen innan man ska göra sin första som praktikant. Hej å hå, i morgon är det dags! i våras kändes det så otroligt långt bort, nästan så långt bort att det inte ens skulle ske. Men i morgon är det dags. Jag har spanat in var kontoret ligger och det är i

på plats :)
tisdag 28 augusti 2007 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Hej Alla! Nu är jag på plats i Bryssel, i mitt rum på 65 rue lesbroussarts. Dagen började vid 03.45 då jag gick upp och hoppade på tåget till Arlanda ihop med Erik. VI hängde runt, drack kaffe och försökte hålla oss vakna tills mitt plan gick. Upp i luften bar det vid 07.10 och en

3.7 dagar kvar
fredag 24 augusti 2007 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Hej och välkomna till min resedagbok! Här kommer ni att finna uppdateringar om mitt nya liv i Bryssel. Då ni nu har fått ett mail som sa att ni skulle slinka in på denna sida för att läsa mitt nya dagboksinlägg, förstår ni säkert att ett sådant mail kommer att dimpa in i er inbox varje

Brussels : Hostile takover

Brussels : Hostile takover

28 augusti 2007 - 31 januari 2008

Under 5 månader gör jag praktik på Swedish Trade i Bryssel. Här kan du läsa smaskigheter om tabbar, medgångar, toppar, dalar, hemlängtan, jobb, nöje, choklad m.m. Enjoy :)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Karin uppdaterar sin resa