Heliga Juan
måndag 20 juni 2011 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Hola!! har ikväll sagt hejdå till Monica, min spanska kompis som jag känt sedan 2001. hon ska till usa o resa i minst 6 månader. känns konstigt att jag e i barcelona o inte hon! det blir mkt kompis-avsked dessa dagar. jag fortsätter spela fotboll 2 ggr i veckan med ett gäng kompisar

Back to business - kan ni hjälpa mig?
fredag 3 juni 2011 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Hej! Nu är friheten slut igen. Började jobba igen 1 juni, så samma jobb som innan. Med översättningar online för en turistorganisation. har redan ont i axlarna och är less på dataskärmen.. Men ni ska få en update: Många tentor har klarats av. Och alla godkända vad jag vet.

Ledighet är värt mer än pengar...
tisdag 26 april 2011 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Hej! Glad påsk! Även om den e över nu.. men riktigt gött med så många dagar ledigt. jag tänkte först åka till Sant Carles de la Rápita där jag bodde innan, men sen blev det inte av. Lika bra det. Har haft underbara dagar i Bcn med slapphäng, fest, chill, mys och mer fest. Hänga med

Sverige i sommar!
måndag 18 april 2011 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Hej! Först den viktiga nyheten: vi ses i Göteborg 25 juli till 22 augusti! Hoppas ni är hemma och har massa ledig tid att hitta på roliga saker!! Jag förväntar mig sol och svensk sommar när den är som bäst, och i gott sällskap av er! Sen nyhet 2: Mitt liv är som förbytt. jag jobbar

Min årsdag!
onsdag 6 april 2011 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Idag är det exakt ett år sedan jag flyttade till Spanien! Shit vad fort tiden går!! Men jag försöker numera tänka i nuet, och njuta av det. Om man hela tiden tänker på framtiden, och tiden, så går man ju miste om så mkt och hinner inte uppleva...sitt liv... Trots detta har jag lite

Ont i huvve
torsdag 24 februari 2011 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Hej, var länge sen jag skrev, och det är för att jag e så sjukt upptagen jämt, o de få lediga stunder jag har vill jag inte sitta framför datorn eftersom det e det jag gör större delen av dagarna med jobbet. huvvet e typ fyrkantigt... har haft lektioner idag 9.30 - 15. men tog med mig

Firar 10 månader i Spanien!
söndag 6 februari 2011 - Barcelona, Katalonien, Spanien

För exakt 10 månader sedan drog jag till Spanien. Nervös och ovetande, och nu sitter jag här nöjd o belåten med mitt val! :) Helgen har varit bra! Eller veckan faktiskt. Började skolan i tisdags, och har inte haft mer än 3 lektioner, men känns bra o är ett härligt gäng. Synd att jag

Åter student.
tisdag 1 februari 2011 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Första skoldagen avklarad! Började med introduktion 9.30 på Internationella Skolorna i Bcn. En spanska 1 kurs, genom Mälardalens högskola. Vi var en klass på ca.30 st, varav endast en kille. De flesta tjejerna var nog runt 20 år o ganska många verkar komma direkt från gymnasiet. Vi gick

Så mkt vilja, så lite tid
söndag 30 januari 2011 - Barcelona, Katalonien, Spanien

hej! Tiden går fortare än fort. Imorgon ska jag upp 6 o åka o jobba i Vilaseca så jag ska sova snart. Kan bara uppdatera om veckan o helgen: var på fest i onsdags med tyskarna. Alla universitetare firade att tentorna var över, synd bara att jag skulle upp o jobba på torsdagen.. men jag sov

Träningsvärk kommer lastat
tisdag 25 januari 2011 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Hej! Nu har ja spelat fotboll med killarna. det var riktigt kallt ikväll, underställ o polo. men det var också riktigt kul! :) 5 mot 5 var vi. Igår beställde jag ett bicing-kort. så man kan låna city-cyklar runt om i hela BCN. Det kostar 300kr om året så får man använda dem i 30 min

Äventyr i Spanien

Äventyr i Spanien

6 april 2010 - 31 augusti 2011

Min sista LIA (i min KY-utbildning på Turismakademien i Örnsköldsvik) gjorde jag på en organisation i Vila-seca, Spanien, cirka 1h söder om Barcelona. Tiden blev 3 månader, som resulterade i 5 månader till inom organisationen på annan ort och nu bor jag i Barcelona. Hasta la vista Suecia!

Venezuela - tur & retur

Venezuela - tur & retur

9 november 2009 - 13 januari 2010

2 studenter från Turismakademien i Örnsköldsvik ska nu ha 6 veckors LIA (lärande i arbete) på Venezuelas paradisö Isla Margarita. Sedan 2.5 veckors rundresa på fastlandet.

Valencia

Valencia

18 september 2007 - 21 december 2007

13 v lång språkkurs i apelsinernas stad.

Projekt arbete: Kanada 07!

Projekt arbete: Kanada 07!

3 februari 2007 - 13 mars 2007

Praktik på en dagstidning i Fredericton, NB i 3 veckor. Och sen bär det av till Halifax, NS i 2 veckor. Underbart!

Halifax

Halifax

15 augusti 2005 - 15 augusti 2006

Utbytesår i Kanada.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Karin uppdaterar sin resa