KARIN Reseintressen: Naturupplevelser, vandring Resplanering: Gillar att sitta och planera långt i förväg och göra listor. Tycker att det är "halva nöjet". Dock risk för att detaljplanera för mkt. Bra egenskaper som respartner (enligt Erik): Lugn, flexibel, öppen för förslag Resspecialitet: Sover som en stock i alla transportmedel. Undviker helst på resan: Platser med ormar ERIK Reseintressen: Tåg, stadsmiljöer Resplanering: Lite seg i starten. Kommer igång med planering då resan närmar sig och Karin tappat sugen. Vill ha utrymme för spontanitet på resan. Bra egenskaper som respartner (enligt Karin): Lätt för att lära känna folk, skön humor, öppen för förslag Resspecialitet: Har en mycket omständig packningsprocess med packning, öldrickande och nostalginoteringar. Undviker helst på resor: Platser eller tidpunkter då det är (för) varmt. SON Född 2010 och vi hoppas att han ska bli en riktig globetrotter.
hemstad Boden, Norrbottens län, Sverige
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Reseplanering
måndag 25 februari 2019 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Nu har vi bokar flygresa ToR Tokyo. Vi flyger via Helsingfors. I sommar funderade vi antingen på tågluff eller resa till Japan och valet föll på det senare till slut. Sommaren är regnperiod i stora delar av Japan men inte i norra delarna. Det är inte heller lika varmt. Vi satsar därför

Bokningar
torsdag 7 mars 2019 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

2-5 juli hotell i Tokyo Tåg (Shinkansen) till Sapporo5-8 juli vandrarhem i SapporoTåg och kort bussresa till Sounkyo Onsen i norra delen av Daisetsuzan nationalpark.8-11 juli hotell i SounkyoTågresa söderut till Morioka (blev för mastigt att fara hela vägen till Tokyo i ett svep).11 juli

Sista veckan
tisdag 18 juli 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Tågresan Bolzano-Innsbruck var helt fantastisk!! Mäktiga broar och tunnlar i Alperna. Resan Innsbruck-Zurich var också fin och vackert vid Zurichsjön. Vi bodde på ett hotell i Zurich som trots sitt pris var sämsta boendet på resan. Tur vi dragit ner till en natt! Iom att vi nu skulle åka

Italien
måndag 10 juli 2017 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Vi tog buss från Koper till Trieste och bytte där till tåg vidare mot Venedig. Det var en fin tågresa längs kusten! Vårt boende låg på fastlandet så vi hoppade av vid tågstationen Venezia Mestre (näst sista). Det var otroligt varmt!!Vi tog tåget in till Venezia SL en eftermiddag/kväll

Slovenien
fredag 30 juni 2017 - Koper, Slovenien

Vi tog tåget från Wien (Railjet), behaglig resa där vi spelade spel och fikade. Efter ett tag blev det mycket vackert bergslandskap utanför. Det var byte i Villach, med bara några minuters mellanrum, blev lite stressigt byte. På tåg 2 satt vi i en kupe med 6 platser och hamnade tillsammans

Första veckan
söndag 25 juni 2017 - Wien, Österrike

Det såg mörkt ut om vi skulle komma iväg överhuvudtaget på tågluffen. Helgen innan blev jag inlagd på sjukhuset med kraftig halsinfektion. Kom hem efter två nätter med en tuff pencillinkur, kändes inte som jag skulle orka åka. Sen fick Erik feber och halsont tre dagar innan avfärd. Vi

Första klass?
måndag 26 juni 2017 - Wien, Österrike

Vi var sugna på att testa första klass så valde sådana Interrailkort och betalade lite extra. Vi var dock osäkra på om det skulle vara värt det. Att tilläggas är att vi aldrig åkt första klass förut så det är ju en ny upplevelse. Vi skulle säkert ha haft en bra tågluff utan det,

Resrutten nästan klar
onsdag 31 maj 2017 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Det har gått lite segt med planeringen då det varit fullt upp senaste månaden. Nu har vi iaf nästan hela resrutten klar och första tågresan till Köpenhamn är bokad. Vi har också bokat alla boenden förutom på slutet.Resrutten ser ut så här:KöpenhamnBerlinWienPostonja (Slovenien)Koper

Sommarlov
onsdag 18 juni 2014 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

I Fredags var det skolavslutning. Det var länge sedan man var med på en sådan och det var så stämningsfullt och barnen sjöng så fint att det var svårt att hålla tårarna borta. (E älskar att sjunga och fröknarna berättade att han var så bra att komma ihåg texterna, han var den ende i

Tillbaka i Spanien!
tisdag 19 augusti 2014 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

I lördags kom jag och E ned till Spanien igen efter lite drygt två månader! Det blev av olika anledningar en längre vistelse än vi tänkt och vilken sommar det blev i Sverige - riktiga Spanientemperaturer! :)Det var lite pirrigt hur det skulle gå att flyga själv med E men det gick smidigt

Japan 2019 med railpass

Japan 2019 med railpass

1 juli 2019 - 14 juli 2019

I sommar blir det 2 veckor i Japan. Sonen får fira sin nionde födelsedag där. Tanken är att vi spenderar mesta tiden i Hokkaido eftersom det inte är regnsäsong i de norra delarna. Det var också Hokkaido vi kände att vi missade förra resan. . Vi åker såklart med tåg!

Tågluff

Tågluff

19 juni 2017 - 18 juli 2017

Familjen ute på en månads tågluff i Europa med resan som målet. Sammanfattningsvis: 1:a veckan "resvecka", 2:a veckan Slovenien, 3:e veckan Italien och 4:e veckan " resvecka".

LEGOLAND - med tåg

LEGOLAND - med tåg

19 juni 2015 - 24 juni 2015

En tur till Legoland, Danmark och resan sker såklart med tåg hela vägen.

Åter till Spanien

Åter till Spanien

27 maj 2015 - 8 juni 2015

Vi far ner till Fuengirola igen för att återse släkten och vännerna.

Nuestro tiempo en España

Nuestro tiempo en España

6 december 2013 - 22 december 2014

Planerna är att bosätta oss i Spanien under 2014. Nu har vi chansen att uppleva Spanien ordentligt, lära oss spanska, umgås mer som familj, umgås med spanska släkten, njuta av all god mat och det milda klimatet! Välkomna att följa vår tid i Spanien!

Släkt- och studiebesök i Spanien

Släkt- och studiebesök i Spanien

26 april 2013 - 2 maj 2013

En tripp till Spanien för att hälsa på moster och kusiner med familj i Torremolinos och för att kolla in Fuengirola och svenska skolan där.

En hederlig charter

En hederlig charter

4 januari 2013 - 13 januari 2013

Kände att vi behövde komma till solen och värmen en stund.

Miniluff till Prag

Miniluff till Prag

1 augusti 2012 - 8 augusti 2012

Vi tar tåget ner till Prag med nattåg Köpenhamn-Prag ToR.

Helsinki

Helsinki

20 maj 2011 - 22 maj 2011

En weekendresa till Helsingfors! Blir ett bra test inför långflygningen till hösten.

Resa under föräldraledigheten hösten 2011

Resa under föräldraledigheten hösten 2011

7 september 2011 - 6 december 2011

Hösten 2011 planerar vi att båda vara föräldralediga med vår son Elis. Om Elis mår bra så tänkte vi fara ut och resa tillsammans hela familjen. Vi vill återvända till Nya Zeeland och hälsa på vänner där. Vi funderar på att hyra bostad en längre tid på norra nordön i början och sen att hyra bil med bilbarnstol och fara söderöver. Att besöka platser vi inte varit på under tidigare resor.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Karin uppdaterar sin resa