KARIN Reseintressen: Naturupplevelser, vandring Resplanering: Gillar att sitta och planera långt i förväg och göra listor. Tycker att det är "halva nöjet". Dock risk för att detaljplanera för mkt. Bra egenskaper som respartner (enligt Erik): Lugn, flexibel, öppen för förslag Resspecialitet: Sover som en stock i alla transportmedel. Undviker helst på resan: Platser med ormar ERIK Reseintressen: Tåg, stadsmiljöer Resplanering: Lite seg i starten. Kommer igång med planering då resan närmar sig och Karin tappat sugen. Vill ha utrymme för spontanitet på resan. Bra egenskaper som respartner (enligt Karin): Lätt för att lära känna folk, skön humor, öppen för förslag Resspecialitet: Har en mycket omständig packningsprocess med packning, öldrickande och nostalginoteringar. Undviker helst på resor: Platser eller tidpunkter då det är (för) varmt. SON Född 2010 och vi hoppas att han ska bli en riktig globetrotter.
hemstad Boden, Norrbottens län, Sverige
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Italien
måndag 10 juli 2017 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Vi tog buss från Koper till Trieste och bytte där till tåg vidare mot Venedig. Det var en fin tågresa längs kusten! Vårt boende låg på fastlandet så vi hoppade av vid tågstationen Venezia Mestre (näst sista). Det var otroligt varmt!!Vi tog tåget in till Venezia SL en eftermiddag/kväll

Slovenien
fredag 30 juni 2017 - Koper, Slovenien

Vi tog tåget från Wien (Railjet), behaglig resa där vi spelade spel och fikade. Efter ett tag blev det mycket vackert bergslandskap utanför. Det var byte i Villach, med bara några minuters mellanrum, blev lite stressigt byte. På tåg 2 satt vi i en kupe med 6 platser och hamnade tillsammans

Första veckan
söndag 25 juni 2017 - Wien, Österrike

Det såg mörkt ut om vi skulle komma iväg överhuvudtaget på tågluffen. Helgen innan blev jag inlagd på sjukhuset med kraftig halsinfektion. Kom hem efter två nätter med en tuff pencillinkur, kändes inte som jag skulle orka åka. Sen fick Erik feber och halsont tre dagar innan avfärd. Vi

Första klass?
måndag 26 juni 2017 - Wien, Österrike

Vi var sugna på att testa första klass så valde sådana Interrailkort och betalade lite extra. Vi var dock osäkra på om det skulle vara värt det. Att tilläggas är att vi aldrig åkt första klass förut så det är ju en ny upplevelse. Vi skulle säkert ha haft en bra tågluff utan det,

Resrutten nästan klar
onsdag 31 maj 2017 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Det har gått lite segt med planeringen då det varit fullt upp senaste månaden. Nu har vi iaf nästan hela resrutten klar och första tågresan till Köpenhamn är bokad. Vi har också bokat alla boenden förutom på slutet.Resrutten ser ut så här:KöpenhamnBerlinWienPostonja (Slovenien)Koper

Sommarlov
onsdag 18 juni 2014 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

I Fredags var det skolavslutning. Det var länge sedan man var med på en sådan och det var så stämningsfullt och barnen sjöng så fint att det var svårt att hålla tårarna borta. (E älskar att sjunga och fröknarna berättade att han var så bra att komma ihåg texterna, han var den ende i

Tillbaka i Spanien!
tisdag 19 augusti 2014 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

I lördags kom jag och E ned till Spanien igen efter lite drygt två månader! Det blev av olika anledningar en längre vistelse än vi tänkt och vilken sommar det blev i Sverige - riktiga Spanientemperaturer! :)Det var lite pirrigt hur det skulle gå att flyga själv med E men det gick smidigt

Kackerlackor, tre borgar och Romeria
måndag 22 september 2014 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Es favoritprogram är Oggy och kackerlackorna, men det var inte alls lika roligt med sådana i verkligheten… Dagen efter vi kom hem till lägenheten frågade E ”mamma vad är det där för skalbagge”, det var en stor död kackerlacka i köket. Kollade runt men såg inget mer. Dagen efter var

Händelserik och varm oktober
måndag 27 oktober 2014 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

En månad sedan senaste inlägget här på Resdagboken. I början av oktober verkade det som att hösten var på gång och det regnade en del och det blev kallare inomhus. Den kallpressade kokosoljan som varit flytande flera månader i köket började att anta fast form. Men sen kom en värmebölja

12 månader
söndag 9 november 2014 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Hej alla!Nu är det snö hemmavid och här har det blivit lite kyligare men dagtid ute är det sköna temperaturer runt 18 grader fortfarande så man kan inte klaga ;). Täckena har åkt fram och vi har tofflor på inne eftersom det är kallt på golven. Myrorna verkar också tycka att det blivit

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Karin uppdaterar sin resa