KARIN Reseintressen: Naturupplevelser, vandring Resplanering: Gillar att sitta och planera långt i förväg och göra listor. Tycker att det är "halva nöjet". Dock risk för att detaljplanera för mkt. Bra egenskaper som respartner (enligt Erik): Lugn, flexibel, öppen för förslag Resspecialitet: Sover som en stock i alla transportmedel. Undviker helst på resan: Platser med ormar ERIK Reseintressen: Tåg, stadsmiljöer Resplanering: Lite seg i starten. Kommer igång med planering då resan närmar sig och Karin tappat sugen. Vill ha utrymme för spontanitet på resan. Bra egenskaper som respartner (enligt Karin): Lätt för att lära känna folk, skön humor, öppen för förslag Resspecialitet: Har en mycket omständig packningsprocess med packning, öldrickande och nostalginoteringar. Undviker helst på resor: Platser eller tidpunkter då det är (för) varmt. SON Född 2010 och vi hoppas att han ska bli en riktig globetrotter.
hemstad Boden, Norrbottens län, Sverige
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Kackerlackor, tre borgar och Romeria
måndag 22 september 2014 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Es favoritprogram är Oggy och kackerlackorna, men det var inte alls lika roligt med sådana i verkligheten… Dagen efter vi kom hem till lägenheten frågade E ”mamma vad är det där för skalbagge”, det var en stor död kackerlacka i köket. Kollade runt men såg inget mer. Dagen efter var

Händelserik och varm oktober
måndag 27 oktober 2014 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

En månad sedan senaste inlägget här på Resdagboken. I början av oktober verkade det som att hösten var på gång och det regnade en del och det blev kallare inomhus. Den kallpressade kokosoljan som varit flytande flera månader i köket började att anta fast form. Men sen kom en värmebölja

12 månader
söndag 9 november 2014 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Hej alla!Nu är det snö hemmavid och här har det blivit lite kyligare men dagtid ute är det sköna temperaturer runt 18 grader fortfarande så man kan inte klaga ;). Täckena har åkt fram och vi har tofflor på inne eftersom det är kallt på golven. Myrorna verkar också tycka att det blivit

Första advent
måndag 1 december 2014 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Hoppas ni haft en trevlig första advent!Den senaste tiden har gått väldigt snabbt och vi har haft trevliga besök av Siv och Oskar och Ann-Sofie. Det har varit rätt mycket jobb för Erik och Karins projektledarkurs har tagit en hel del tid med mycket grupparbete.Tiden har även präglats av en

Un año en España
lördag 6 december 2014 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Idag var det ett år sedan vi for ner till Spanien!Idag har jag och E haft en heldag på Bioparc. Vi hade skaffat årskort där 18 december förra året och de har blivit väl utnyttjade. Erik har varit i Madrid och Valle de los Caídos (de stupades dal).Nu börjar vi se fram emot hemresan och att

Vår tid i Spanien är slut för den här gången
torsdag 8 januari 2015 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Äntligen blev det av att skriva ett avslut till vårt år i Spanien.Det var luciafirande på skolan och sonen var tomte. De hade gjort så att gymnasieeleverna och förskoleklassen gick in samtidigt och så sjöng de några sånger ihop innan de mindre gick ut, det var jättefint!Det var även

Interrailkort beställda
lördag 1 april 2017 - Boden, Norrbottens län, Sverige

I sommar blir det tågluff i Europa!Var lite funderingar kring vilken typ av Interrailkort vi skulle välja eftersom vi inte har resplanen klar, men vi valde till slut 15 resdagar på 30 dagar så får vi anpassa resan utifrån det. Eftersom resan var målet så valde vi också att lägga till lite

Studiebesök
tisdag 30 april 2013 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Idag var vi på studiebesök på svenska skolan Fuengirola och fick se förskolan och prata med pedagogerna Vi fick ett bra intryck av skolan.Sen var vi på stranden när solen tittade fram. Sonen E plockade hela hinken full med snäckor (precis som mumin. Det blev en riktig braklunch med tre

Underbart att träffa vänner och släkt!
onsdag 24 juni 2015 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Vi hade riktigt härliga dagar i Fuengirola och vi satsade på att umgås med vänner och moster med familj. För sonen var det såklart höjdpunkten att träffa kompisen igen. Vi hann göra mycket kul ihop och var bland annat på det nya tivolit i hamnen. Killarna åkte karuseller och gjord en

Legoland över midsommar 2015
fredag 19 juni 2015 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Vi åkte tåg hela vägen ner till Vejle i Danmark med 4 byten. Alt flöt på ner till Köpenhamn, men där blev snabbtåget försenat pga spårarbete så vi blev 1,5 timme sena. Från Vejle åkte vi sedan buss till Hotell Legoland. Lite tufft att göra hela resan på en dag. Vi var trötta när vi

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Karin uppdaterar sin resa