Påsprungen av en räv och bestulen av en björn (samt delaktig i kycklingmuta)
fredag 18 maj 2012 - Puerto Iguazú, Misiones, Argentina

Tror detta inlägg får kallas djurinlägget nummer ett. Men först: det finns faktiskt platser på jorden som inte har internet. Iaf inget pålitligt internet. Jag har upplevt det själv. Därav bristen på uppdateringar. Nåja, här är en rapport från mina senaste veckor i Cordoba,

Hej naturen!
söndag 6 maj 2012 - La Cumbrecita, Argentina

Staden är lämnad och jag har hamnat bland Cordobas bergsbyar. Efter att ha sovit ca 1,5 timmar och dansat till argentinska coverband hela fredagsnatten lyckades vi ta oss ombord på en försenad landsbygdsbuss med destination La Cumbrecita. Tror att lite natur var precis vad jag behövde! Här

On the road again
torsdag 3 maj 2012 - Córdoba, Villa María, Argentina

Skolan är över och jag är ute på äventyr i Argentina! Nåja, den där meningen var väl iaf nästan sann... Jag har fortfarande en uppsats att skriva. Men det ska väl hinnas med emellan äventyren. Så, lägenheten i Palermo är utflyttad och gruppuppsatsen på Universidad de Buenos Aires

Nattvaka i studentrummet

Jaha, så här sitter man mitt i natten och skriver uppsats. Det var inte igår. Får därmed återuppleva den mindre glamourösa sidan av studentlivet som jag på något sätt lyckats förtränga. Andra studentikosa problem har också dykt upp. Bland annat visade det sig idag att en av mina

Vingårdar, check!
måndag 9 april 2012 - Mendoza, Argentina

Ok, själva staden Mendoza är väl inte mycket att hänga i granen. Och hostellet vi bokat visade sig vara mindre trivsamt av diverse olika anledningar. Dessutom inleddes vår första kväll med världens sämsta middag på världens sämsta restaurang. Så ja... det var långt ifrån kärlek vid

Chile, me gusta!
torsdag 5 april 2012 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

Åh så fint och bra Chile är! Efter snart en vecka i detta land är jag frälst. Landet är fint, människorna trevliga, maten god, sakerna billiga. Nu har vi varit i Valparaiso i några dagar. Och det är precis sådär coolt som alla sagt att det skulle vara. Färgglada hus som klättrar

Liten hälsning från en stad bland chilenska berg

Jag är i Chile! Närmare bestämt i Santiago. Hade bara hört rätt trista saker om denna stad innan jag kom dit, så staden är verkligen en positiv överraskning! Omringad av berg och med skogiga kullar mitt i staden kan den inte göra annat än att göra mig glad! En klart skön omväxling

God morgon hösten!

Sitter och äter frukost på sjunde våningen någonstans i Palermo Soho där jag nu huserat i några veckor. Strax bär det av till skolan. Idag iförd såväl långärmat som långbenat. För nu har hösten börjat komma. Jag vet ju att svenskar tycker att det är sommar när solen visat sig i

Nya tider!

Idag inleddes ett nytt kapitel i min Buenos Aires-historia. Slut är tiden då jag bodde i deprimerande San Cristobal, en evighet från allt förutom möjligen skräp och billig glass. Idag tog jag mitt pick och pack (vilket var en herrans massa mer än jag kunde tro) och begav mig till den lite

Tiden flyger!

Hola chicos! Jag vet, jag är dålig på att uppdatera min resedagbok. Men ni ska veta att jag mestadels har det bara bra. Och det tar ju en sån massa tid att vara student igen. Nu har en fjärdedel av kursen klarats av och jag tycker att den är helt grym! Känns som vi har lärt oss massor,

Time to tango?

Time to tango?

15 januari 2012 - 29 maj 2012

Student på nytt. En termin CSR på universitetet i Buenos Aires. Och förhoppningsvis lite annat kul.

Panama!

Panama!

16 oktober 2010 - 17 november 2010

Verklighetsflykt, återhämtning och spanskastudier under ett glapp i mitt liv.

Äntligen Transibiriska!

Äntligen Transibiriska!

24 juni 2010 - 18 juli 2010

På spåret - Sibirien edition. Rälsburet äventyr mellan Moskva och Peking.

Donuts & Bröllop

Donuts & Bröllop

6 augusti 2009 - 26 augusti 2009

Tillbaka i USA för att hänga, äta donuts och gå på bröllop. Och svänga av till Kanada.

Sköldpaddsresan!

Sköldpaddsresan!

4 april 2008 - 23 april 2008

En resa med enbart två fokus: att rädda sköldpaddan och att få sol i mitt hjärta och på mina bleka ben!

Back on the East Coast

Back on the East Coast

31 maj 2007 - 13 juni 2007

Tillbaka i Philly. Känns som att jag aldrig riktigt åkt härifrån.

Praktik i Philadelphia

Praktik i Philadelphia

29 september 2005 - 21 september 2006

Jag har praktik i Philadelphia. Och så äter jag chocolate chip cookies. Ben & Jerry är alltid välkomna hos mig!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Karolina uppdaterar sin resa