Inte så mycket resande nuförtiden... efter att ha studerat i fyra år med ett kvar så är det lite tomt i resekassan :(
hemstad Uppsala, Uppsala län, Sverige
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
sverige
onsdag 2 juli 2008 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

ja nu är vi alltså hemma igen! shit vilken lång resa det blev... vi åkte till flygplatsen i bangkok kl 17.00 svensk tid (22.00 thai-tid) sen var det lite tid där o sen 10h flyg. åt frukost 04.30 på flyget. framme vid 7-snåret. buss till uppsala för att packa om våra väskor. trodde

inatt flyger vi hem
måndag 30 juni 2008 - Bangkok, Thailand

ja så var det sista dagen på semestern i thailand... hampus gick upp tidigt imorse och tog taxi till en av bangkoks golfbanor. själv sov jag lite längre och tog sen ett dopp i poolen innan jag checkade ut. frukost på gatan, faktiskt den godaste frukt m muesli och yoghurt jag ätit på hela

sista helgen
lördag 28 juni 2008 - Bangkok, Thailand

imorse kl 04.20 kom vi till Bangkok! bussresan var val ingen hojdare men vi lyckades sova lite. det snikna buss/båtbolaget stannade bussen en bit fran kao san road och ut stapplade alla trotta backpackers o visste inte var dom var. och massa taxi och tuk-tuk forare som ville skjutsa oss till kao

trist vader
torsdag 26 juni 2008 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

nu har det antligen varit bra vader under dagen! sa vi gick ner tillstranden och fick oss ngr timmars moln/sol och lite bad. men nu har det regnat lite igen. det har varit heltrist vader har i flera dagar nu. ok pa morgonen sa att vi precis hinner ner t stranden innan det borjat regna. och sa har

finaste beachen
måndag 23 juni 2008 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

wow! idag hyrde vi moppe och begav oss på dåliga vägar till stranden Ao Leek. men det var det värt! jättefin strand med kristallklart turkost vatten. den endaste beachen som är tillräckligt djup att bada vid. dom andra är alldeles för långgrunda när tidvattnet är lågt, vilket det är

glad midsommar
lördag 21 juni 2008 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

hoppas ni hade en lika bra midsommar som oss! vi hyrde moppe och åkte runt till flera av stränderna här. tyvärr är många av vägarna i uselt skick (se bild) så vi missade flera stränder... men skön dag helt enkelt! på kvällen blev det ingen sill men grillat och öl innan vi gick och

tiden flyger fram
torsdag 19 juni 2008 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

nu är vi på koh tao! vi kom hit igår efter en rätt så trist bussresa från hua hin. bussen, som skulle vara en första klass air-con, luktade snusk från toaletten och hade knappt någon ac. men resan men båt var desto bättre! katamaran. följde med en liten thai till ett dykcenter och

ovanligt guesthouse
söndag 15 juni 2008 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

igår kväll bestämde sig hampus för att börja äta pencillin eftersom febern inte vill ge med sig. efter lite sms konsultation med en läkare i släkten så kändes det helt ok. så jag traskade ut på kao san road på kvällen mitt i galenskaperna, sä mycket folk och så högt! som tur var

tur i oturen
lördag 14 juni 2008 - Bangkok, Thailand

igår kom vi till bangkok från ett regnigt koh chang. tog in på ett ok ställe i närheten av kao san road, rätt billigt. hampus hade lite feber så vi vilade ett tag innan vi gick ut för lite middag och shopping. kom hem rätt tidigt och satte klockan på 8.00. gick inte upp förens vid 10.

mera regn
torsdag 12 juni 2008 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

igår gick vi, eller snarare sprang i regnet, för att äta middag på ett ställe med live musik. var riktigt bra faktiskt! så vi blev kvar några timmar. en gammal gubbe som spelade gitarr/sjöng, en basist och en trummis, lite senare fick dom även en sångerska som var helt grym. en ung

Sommar i Thailand

Sommar i Thailand

2 juni 2008 - 1 juli 2008

Jag o Hampus åker på långsemester!!

mexico

mexico

1 januari 2007 - 9 januari 2007

1v i mexico innan skolan börjar igen. inte helt fel! åker m hampus o hans familj...

Vi åker t Prag

Vi åker t Prag

30 maj 2006 - 3 juni 2006

Jag o Staffan tänkte överge detta kalla land för ngr dagars öldrickande o kulturtittande i Prag. ojoj! senaste nytt är att det är översvämning där nere... så vi får väl se om vi måste senarelägga resan...

gbg-falun-sthlm-båten

gbg-falun-sthlm-båten

6 oktober 2005 - 24 oktober 2005

[b]ska bara förbi falun o sthlm innan jag drar ut o jobbar på saga igen efter 6v frånvaro. [/b]

surfwannabe

surfwannabe

6 december 2005 - 27 januari 2006

syrran e i australiens förlovade land så jag tänkte ta en tripp förbi o kolla läget. o eftersom målet i livet just nu är att lära sig surfa så kan det ju inte bli bättre!!

Torskar i Tallin

Torskar i Tallin

23 september 2005 - 30 september 2005

jag ska deala poker i tallin.. tv inspelning för pokermiljonen. wow!

jobb

jobb

13 september 2004 - 20 september 2005

jobbar på båtar i norden. vanligtvis stena saga men just nu extra på color fantasy. arbetar som croupier...

Flykten från Sverige

Flykten från Sverige

5 januari 2004 - 31 maj 2004

Nu ska vi fly kylan i detta ogästvänliga och kalla land! Vi ska styra vår kosa mot sydligare breddgrader, dvs start i Bangkok... först har vi tänkt oss en bussresa ner mot Ranong för att där ta båten ut t koh pha yam och eller koh chang. sen är d bara söderut på västkusten. ska förbi en vän på koh lanta (fast hon kanske bor kvar på phi phi...?). sen blir d väl östkusten upp. och sen får vi se vad som händer.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Hanna uppdaterar sin resa