Vardagsliv spetsat med några kulturpoäng
fredag 17 november 2017 - Bangkok, Thailand

Kryssningen igår kväll var väldigt trevlig. Fantastisk mat och trevligt att åka längs floden då allt var upplyst längs strandkanterna. Vi uppskattade särskilt sushin och desserterna!Idag bestämde vi oss för att utforska vardagslivet = vi har promenerat rätt mycket och bara insupit livet

Kulturdag
torsdag 16 november 2017 - Bangkok, Thailand

Vi har turen att kunna sitta ute vid floden och äta frukost, vilket ger en bra start på dagen. Idag har vi samlat kulturpoäng må jag lova! Vi startade med en båttur direkt från vår egen brygga vid hotellet. Bara det var en upplevelse, mycket stök och bök och höga röster och anmaningar

Från Malaysia till Thailand
onsdag 15 november 2017 - Bangkok, Thailand

Vaknade till fågelkvitter, vågskvalp och i en grön oas för att somna i en bullrande, myllrande stadsmiljö. Större kontraster finns knappt.Igår kväll regnade det så kraftigt att vi helt sonika tog av oss barfota då vi var på väg hem från restaurangen - detta för att rädda

Sista slappardagen
tisdag 14 november 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Det här är sista dagen på Langkawi och vi har försökt njuta maximalt av de varma vindarna, de härliga baden, vandringarna längs vattenbrynet, alla vackra blommor och det fina stället vi bor på. Nu verkar alla ironmen ha dragit vidare. Det har nämligen varit tävlingar här de senaste

D-vitaminboost
måndag 13 november 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

För första gången under vår resa hör vi flera som talar svenska i grannskapet. Det märks att vi är på ett omtyckt semesterställe.Anders och Gunnar har idag varit ute och paddlat till en ö som sägs befolkas av små apor, tyvärr sprang de inte på några. Och som ni ser har den blålila

En vandring i solen på Fars Dag
söndag 12 november 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Det märks att vi bor på en eko-resort med hälsostuk. Frukosten gick med andra ord i hälsans tecken och var helt superb. Har badat, gått på massagestenar, vandrat längs stranden och fått veta att jellyfishen nu har kommit hit = restriktioner för var vi kan bada. I holken finns vinäger att

30 grader i ...
lördag 11 november 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

I morse lämnade vi Kuala Lumpurs city för det betydligt lugnare Langkawi. Vi bor på en resort som satsar på ekoturism på sydvästra delen av största ön. Efter att det slutat regna tog vi vårt första bad. Vi tror att det är upp emot 30 grader i vattnet. Och de farliga jelly fishes har inte

Fötterna har fått sitt!

Drygt 15 000 steg i 30-gradig värme, besök på våning 86 i Petronias Twin Towers och på Central Market där fiskarna fick ett skrovmål. //Lena

Kuala Lumpur eftermiddag i monsunregn

Lämnade Melaka på fm. Tog buss till Kuala Lumpur för 37 kr. Checkade in på Fraser Place 300 meter från Petronas Twin Tower.  Fixade biljetter till tornen till i morgon bitti. Åt på en Iraqisk resturang centralt. Ett toppenställe. Avrundade på en Irlänsk pub samt med en simtur på våning

På Jonker street
onsdag 8 november 2017 - Malacca, Malaysia

I dag har vi mest vandrat runt i de gamla delarna av Melaka d v s det som heter Jonkers. Fikat, växlat pengar och ätit.  Vi har även hunnit med lite shopping och bad i poolen samt bokat bussbiljetter till Kuala Lumpur.

Sydostasien runt

Sydostasien runt

2 november 2017 - 27 november 2017

Singapore - Malaysia - Thailand - Laos - Kambodja

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anders uppdaterar sin resa