Åter i Thailand
söndag 26 november 2017 - Bangkok, Thailand

Vaknade i Kambodja och ska snart somna i Thailand. Snacka om att våra pass är fullstämplade nu. Det är mycket formalia när man reser mellan dessa länder. Dagen har mest bestått av att få ihop logistiken. Vi bor nu nära flygplatsen, men måste ändå åka härifrån kl 06. Vaknade 06.30

Siem Reap
lördag 25 november 2017 - Siem Reap, Kambodja

Väcktes 06.30 av ett förfärligt spelande. Det har nu pågått i femton timmar. Visade sig vara bröllopsfestligheter.Några bilder från Siem Reap är dagens skörd. // Lena

Renoveringsobjekt med potential
fredag 24 november 2017 - Siem Reap, Kambodja

Idag har kulturbarometern slagit i taket. Vi har ägnat nästan sex timmar åt Angkor Wat och det ger ju massor av kulturpoäng.Vår flygplatschaufför kom och hämtade oss med sin tuk tuk klockan nio. Han körde oss sedan runt bland de största sevärdheterna, släppte av oss och hämtade på

Från lugna Laos till hettan och hetsen i Kambodja
torsdag 23 november 2017 - Siem Reap, Kambodja

Vi hade en stund över innan vi skulle åka till Siem Reap i Kambodja. Passade på att gå på den lokala matmarknaden. Där fanns det mesta otänkbara i matväg. Det som ligger i de röda plastbaljorna är levande skalbaggar. Några som däremot inte levde var ekorrarna, varken de påklädda eller

40 000 steg och övervunnen rädsla
onsdag 22 november 2017 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Sista hela dagen i Luang Prabang. 40 000 steg och stan känns hemtam. Den övervunna rädslan handlar om att jag trotsade obehagskänslan och vandrade fram och tillbaka över floden på de hemmabyggda bambubroarna. Det kostar en slant att gå över, vilket går till familjerna som bygger dessa

Vardagslunk i Luang Prabang
tisdag 21 november 2017 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Efter att ha flyttat på oss varje dag sedan i lördags, bestämde vi oss för att utforska den här stan till fots utan några måsten. Sålunda startade vår vandring direkt efter frukost. Vi började med att följa floden för att se livet längs stranden. För alla i byggsvängen slänger jag

Elefanter till frukost
måndag 20 november 2017 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Varför åka på safari och missa elefanterna när man kan få se dem bada samtidigt som man äter frukost? Vi njöt alltså av att titta på elefanter som badade i Mekongfloden medan vi åt frukost på hotellets altan. Mäktigt! Så var det dags att äntra båten som skulle ta oss till Luang

Med båt på Mekongfloden
söndag 19 november 2017 - Pak Beng, Udomxai, Laos

Vaknade 04.45 och 05.30 stod vi redo att bli upphämtade i receptionen. Då var det beckmörkt ute. Blev hämtade av en man med minibuss, och innan vi lämnade Chiang Rai var bussen knökfull. Fick se soluppgången på väg mot gränsövergången till Laos. Kan lugnt säga att vi inte drog ner

Nu i Chiang Rai på väg till Laos
lördag 18 november 2017 - Mueang Chiang Rai, Chiang Rai, Thailand

Vi sa hej till våra reskompisar Berith och Gunnar igår kväll. Middag, skitgubbe och irish coffee, eller Beriths coffee som vi numera kallar det.Blev en rätt tidig morgon eftersom vi skulle ta oss ut till flygplatsen för att med Air Asias hjälp ta oss till Chiang Rai i norra Thailand. En

Vardagsliv spetsat med några kulturpoäng
fredag 17 november 2017 - Bangkok, Thailand

Kryssningen igår kväll var väldigt trevlig. Fantastisk mat och trevligt att åka längs floden då allt var upplyst längs strandkanterna. Vi uppskattade särskilt sushin och desserterna!Idag bestämde vi oss för att utforska vardagslivet = vi har promenerat rätt mycket och bara insupit livet

Sydostasien runt

Sydostasien runt

2 november 2017 - 27 november 2017

Singapore - Malaysia - Thailand - Laos - Kambodja

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anders uppdaterar sin resa