Tillbaka i Ko Chang
onsdag 4 februari 2009 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Hej Da var vi tillbaka pa Ko Chang efter en att varit pa Ko Mak. Ko Mak, hit atervander vi garna. Langa strander och bad, kanon. Nu har vi atit frukost och ska ta en taxi till baten som tar oss till fastlandet och vidare med buss till Bangkok och flyget hem till Sverige. Vi har haft en kanon bra

Bad
måndag 2 februari 2009 - Ko Mak, Trat, Thailand

Nu har vi varit pa Ko Mak i 3 dagar och har 2 kvar har innan vi aker over till Ko Chang en dag och sedan till Bangkok for att flyga hem. Har pa Ko Mak finns ingeting, och da menar vi ingenting mer an bad, bad , bad och bad. Vi bor pa Monkey island direkt pa stranden i en liten bungalo. Har ar kanon

Elefant safari
fredag 30 januari 2009 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Igar tog vi en safari resa in i djungeln for att rida pa elefanter. Vi fick rida pa den storsta ut av dom och hon var 30 ar gammal. Det var maktigt att sitta dar uppe och glida runt i djungeln, lungt och fridfullt. Skotaren som var med va en cool kille. Han fragade vart vi var ifran och vi sa

Moppe dag
onsdag 28 januari 2009 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Vaknar pa Ko Chang med lite halv mulet vader sa vi bestamde att hyra varsin moppe och utforska on. Vi akte pa vastsidan ner tills vagen tog slut. Vi vandrade ut pa piren som var full av marknadstand och resturanger. Lagom tillbaka till mopparna och vidare upp mot norra delen sa borjade det sma

Bangkok igen
måndag 26 januari 2009 - Bangkok, Thailand

Vi har nu kommit tillbaka till Bangkok for att Erik och Emma ska ha en dag med shopping innan dom aker hem. Innan vi gick till sangs sa for vi till nattmarknaden och tittade. Vi borjade dagen med att besoka Bangkoks aldsta tempel Wat Pho dar en 15 meter hog och 46 meter lang forgyld budda lag. Vi

Nu e de varmt
onsdag 21 januari 2009 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Tjenis igen Efter att hittat igen en bat fran Phuket stad till Phi Phi oarna som tog en och en halv timma i stekande sol utan keps ute pa dack med benen hangande utanfor relingen for det fanns ingen annan plats sa var vi framme med ganska rod panna poa Kenneth som foljd. Kepsen som jag hade aker

En dag pa stranden
söndag 18 januari 2009 - Bangkok, Thailand

Pattong har vi sett nog av efter 2 dagar, inget for oss. Nog for att badet och massagen va bra men resten, nej. Vi fortsatter imorgon ner till Phuket stad for att leta upp en bat som tar oss till Phi Phi oarna. Ja langre an sa ar det inte planerat. Vi tycker vart upplagg med 2-3 dagar ar ratt sa

En dag pa risfaltet
lördag 17 januari 2009 - Phuket, Phuket, Thailand

En buss tur till staden Surin 5 mil fran Kambodja va det som stod i agendan. Vi akte buss i 6 timmar for att sedan ta en, ja jag vet ej va de heter men en pickup med tak och sittplatser utmed flaket. 2 mil skulle det bli men tid tog det for chaufforen hade fatt en lista med sig fran bybor som

Efter ett dygn i Thailand
torsdag 15 januari 2009 - Bangkok, Thailand

Efter 10 timmar i luften med Thai Air sa va vi framme och landade pa Bangkoks relativa nya och framfor allt enormt stora flygplats. Taxi in till centre Hotel som ligger i utkanten av China town. Bra rum och fin service. Direkt ut och kolla in Bangkok med besok i ett 9 vaningars stort varuhus ( MBK)

Nu är det nära
fredag 9 januari 2009 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Idag fredag kväll och Anita sa precis att hon börjar få resfeber så det kanske är dags att man börjar se va man ska ha med sig. Tisdag så bär det iväg till Thailand.

13 november 1999 - 27 november 1999

20 augusti 2002 - 5 september 2002

Thailand

Thailand

13 januari 2009 - 6 februari 2009

Nu ska det bli av, en resa till Thailand med frun, son och hans flickvän.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Kenneth Och Anita uppdaterar sin resa