Den här dagboken handlar om resor. Långa resor och korta resor. Resor långt bort och resor nära. Resor helt enkelt.
hemstad Nyköping, Södermanlands län, Sverige
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Söndag, vår sista dag...
söndag 25 mars 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Så var då sista dagen på vår resa här. Dagen man bävar för. Idag har vi dock haft det alldeles alldeles underbart och det känns fantastiskt att lämna festen när allt är på topp. Började dagen med frukost. Låter kanske lätt, men att hitta en plats där vi varken såg eller hörde

Golf på Phu Quoc
söndag 25 mars 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Tilldammans med min kompis Kent så har vi spelat 2 rundor golf på Vin pearl golf. Illustrerat på bilderna så ser man att det är en underbar bana. Det sägs att det är en mästerskaps bana ! Ok från back tee kanske men från vit tee så är det ungefär som gul hemma i svedala.det skiljer sig

Lördag på Phu Qu
söndag 25 mars 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Då vi dagen innan hade bestämt att det idag skulle bli utflykt så klev vi upp tidigt (det gör vi i och för sig alltid😂). Ner till frukosten där aptiten tyvärr snart försvann. Ett sällskap som satt vid bordet bredvid oss hade en äldre man som uppförde sig långt ifrån vad man skulle

Glada!
torsdag 22 mars 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

På väg ut i hissen, mot god mat!!!

Lata semesterdagar🏝
onsdag 21 mars 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Dagarna har fått en viss rytm. Upp tidigt för att lägga handdukar på solstolarna vi gillar bäst (ja, jag skrev ju tidigare att det här liknar en pensionärsresa...). Frukost en timme. Sedan kör vi sol, bad, tupplur i solstolen, nåt kallt att dricka i swim-up-baren. Och så vidare på

Tisdagen i bilder!
tisdag 20 mars 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Solnedgång. Romprovning. Biljardturnering. Drinkar. Kul sällskap. Söt hund. Charmig miljö. Och lite annat!

Söndagsutflykt idag😁
måndag 19 mars 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Frukost vid åtta som vanligt. Liknar i mångt och mycket en pensionärsresa det här! Packade ihop oss och tog våra moppar och for i väg efter en speciell strand som Kent ville besöka. Hamnade vid grinden till något militärt där det stod små pojkar med gevär i handen. Även om gossarna

Så var det lördag😄
lördag 17 mars 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Eftersom vi bestämt att stanna på hotellet idag gick jag, Madelen, ut och paxade platser vid poolen tidigt. Funkar lite så på vårt hotell, att man måste fixa det tidigt, särskilt om vi vill ligga bredvid varandra alla fyra. Och det vill vi ju!Frukost på det, lika härligt varje dag att få

Fredag!
fredag 16 mars 2018 - Phu Quoc, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Bestämde igår kväll att vi skulle ta sovmorgon och ses när vi ses, alltså inte bestämma tid för när vi skulle ses i frukosten. Haha, som om det skulle betyda att vi sov länge. 8.15 var vi alla samlade😂 Åt en god frukost och gjorde upp planer för dagen. Hur skönt är det för övrigt

Välbehag.
torsdag 15 mars 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Ville bara hoppa in och visa att vi har det bra. Väldigt bra.

Phu Quoc

Phu Quoc

11 mars 2018 - 26 mars 2018

Så var det dags för en resa igen! Den 11 mars åker vi med Tommy och Bettan till Phu Quoc, Vietnam, för två veckor med sol, bad och lata härliga dagar. Som vi längtar!

Hawaii!

Hawaii!

27 december 2016 - 15 januari 2017

Far 161228 till Hawaii för att njuta av livet och fira Kent som fyller 50 år 161230. Vi ser fram emot bad, värme, upplevelser och massor av glädje :-)

USA, here we come!

USA, here we come!

1 maj 2015 - 17 maj 2015

Sören & Eva och Kent & Madelen flyger den 1 maj på en efterlängtad resa till USA. Efter några dagar i New York bilar vi ned mot Florida. Flyger sedan hem från Miami den 16 maj, förhoppningsvis många upplevelser rikare. Och med betydligt tyngre resväskor...

Mor och dotterresa till Malta

Mor och dotterresa till Malta

10 april 2011 - 12 april 2011

Madelen och Matilda åker till Malta för några dagar sol, god mat, gott vin och underbar miljö. Och trevligt sällskap förstås ;-) Några dagars ledighet ska (förhoppningsvis) göra oss pigga och glada och redo att åter serva på socialtjänsten i kommunen!

Malta!

Malta!

2 februari 2011 - 6 februari 2011

En långhelg till Malta då och då är ett måste. Denna gång reser vi tillsammans med våra goda vänner Sören och Eva. Golf (för de som gillar sånt), shopping (för de som föredrar det), god mat och tillika dryck kan aldrig bli fel. Särskilt inte i trevligt sällskap!

Långledigt!

Långledigt!

10 december 2010 - 8 januari 2011

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Madelen uppdaterar sin resa