Den här dagboken handlar om resor. Långa resor och korta resor. Resor långt bort och resor nära. Resor helt enkelt.
hemstad Nyköping, Södermanlands län, Sverige
Senast aktiv - från Nyköping, Södermanlands län, Sverige
Hemma igen!
söndag 15 januari 2017 - Nyköping, Södermanlands län, Sverige

Så har vi då landat hemma i Nyköping igen efter vår drömresa till Hawaii. Både sorgligt och lite skönt, så där som det alltid är när man varit på semester. Sorgligt att lämna det fina vi varit i, allt det härliga vi fått uppleva, och förstås, inte minst sol och värme! Skönt att

På väg hemåt...
lördag 14 januari 2017 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Sitter just nu på Los Angeles flygplats. Förmiddag här. Lämnade underbara Kauai inatt, lokal tid. Inte utan att vi alla var lite ledsna över att vår resa är över. Vi är dock allt annat än ledsna över den tid vi haft tillsammans, på vår drömresa till Hawaii! Massor av sol och bad och

Högt och lågt!
torsdag 12 januari 2017 - Kauai County, Hawaii, USA

Titeln på inlägget syftar mest till vårt humör, så dagen innan hemfärd. Igår, onsdag, var det mulet när vi åt frukost så vi bestämde oss för att åka på utflykt. For till Waimea canyo, mycket högt, mycket kurvigt och mycket illamåendeframkallande... Stannade till lite på vägen

Another lazy day in paradise
tisdag 10 januari 2017 - Kauai County, Hawaii, USA

Sov länge, så skönt att ha hamnat i semesterläge och kropp och själ gått ner i varv. Frukost och sen "fri lek". Tommy och Bettan for till affären och Ekstrands gick på långpromenad. Möttes upp vid poolen runt lunch, då träningslägret för Bettan och Madelen började. Då vi tjejer är

Födelsedagspresenten🎁
måndag 9 januari 2017 - Kauai County, Hawaii, USA

Vi åkte ju till Hawaii för att fira Kents 50-årsdag. Och i födelsedagspresent från Tommy och Bettan fick Kent en dag på Koloa Zipline! Vi åkte förstås alla fyra. Åtta stycken linbanor totalt, olika långa och höga och lite olika snabba. Genom skog, över skog och över vatten. Häftigt.

Underbara Kauai!
söndag 8 januari 2017 - Kauai County, Hawaii, USA

Avslutade resdagboken igår kväll med att berätta om en väntande partykväll. Om vi säger så här, kvällen blev allt annat än party. Tommy mådde verkligen dåligt och hade feber framåt kvällen, och eftersom han då inte alls ville gå ut och äta på en restaurang med live-band och så,

Så jäkla bra vi har det!
måndag 9 januari 2017 - Kauai County, Hawaii, USA

For alltså iväg efter frukosten, till Koloa zipline. Tolv glada och förväntansfulla individer samlades för genomgång och "påklädning" av selen och hjälmar. Så iväg på en slags lastbil till första linbanan. Med skräckblandad  förtjusning klev vi upp på plattformen en efter en och

Regency condo, Poipu Kai, Kauai
torsdag 5 januari 2017 - Kauai County, Hawaii, USA

Idag ringde väckarklockan 06.30. Det är inte kul när man har semester! När vi vaknat till så kändes det ändå helt ok, för idag var det dags för oss att ge oss av mot nya äventyr. Plockade ihop oss och stuvade in alla oss fyra, alla fyra resväskor och alla fyra ryggsäckar (fungerar som

Ännu en underbar dag😊
lördag 7 januari 2017 - Kauai County, Hawaii, USA

Började dagen med en sedvanlig frukost at the breakfast bar (ett mycket dåligt intern skämt gällande Madelens bristande förstånd...). Hängde sedan vid poolen medan killarna laddade för golfen. Grillade en korv till lunch och så gick Tommy och Kent iväg till Poipu Golf Course. Mycket

Andra dagen på Kauai😎
fredag 6 januari 2017 - Kauai County, Hawaii, USA

Satt uppe länge igår, spelade kort och njöt av att vara på plats i vårt fina boende här på Kauai. Sov sedan gott och tog en lugn morgon. Frukost och sedan en långpromenad i området tillsammans. Vackert! Hamnade i en vik där tre fina sköldpaddor simmade runt, och jag vet att jag tjatar,

Hawaii!

Hawaii!

27 december 2016 - 15 januari 2017

Far 161228 till Hawaii för att njuta av livet och fira Kent som fyller 50 år 161230. Vi ser fram emot bad, värme, upplevelser och massor av glädje :-)

USA, here we come!

USA, here we come!

1 maj 2015 - 17 maj 2015

Sören & Eva och Kent & Madelen flyger den 1 maj på en efterlängtad resa till USA. Efter några dagar i New York bilar vi ned mot Florida. Flyger sedan hem från Miami den 16 maj, förhoppningsvis många upplevelser rikare. Och med betydligt tyngre resväskor...

Mor och dotterresa till Malta

Mor och dotterresa till Malta

10 april 2011 - 12 april 2011

Madelen och Matilda åker till Malta för några dagar sol, god mat, gott vin och underbar miljö. Och trevligt sällskap förstås ;-) Några dagars ledighet ska (förhoppningsvis) göra oss pigga och glada och redo att åter serva på socialtjänsten i kommunen!

Malta!

Malta!

2 februari 2011 - 6 februari 2011

En långhelg till Malta då och då är ett måste. Denna gång reser vi tillsammans med våra goda vänner Sören och Eva. Golf (för de som gillar sånt), shopping (för de som föredrar det), god mat och tillika dryck kan aldrig bli fel. Särskilt inte i trevligt sällskap!

Långledigt!

Långledigt!

10 december 2010 - 8 januari 2011

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Madelen uppdaterar sin resa