Den här dagboken handlar om resor. Långa resor och korta resor. Resor långt bort och resor nära. Resor helt enkelt.
hemstad Nyköping, Södermanlands län, Sverige
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Slutet är här🙃
lördag 18 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Började vår sista dag med en härlig frukost på vårt härliga hotell. Plockade ihop oss och for iväg med taxi till flodbåtarna. Kändes helt fel när vi kom fram så vi gick därifrån för att söka upp hållplatsen för de båtar som går mellan de olika hållplatserna på floden. Med

Turister i Bangkok!
fredag 17 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Vaknade fredagmorgon i vårt hemska hotell efter en natt med begränsad sömn. Duschade och tvättade håret noga, kände ett behov av att skrubba av sig lukten från rummet. Åt frukost, som faktiskt inte alls var dålig, och tog oss i väg på utflykt. Tog tåget iväg till Mahanakhon skywalk

Så kan det också bli!
torsdag 16 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Lämnade Bali med ett visst vemod efter att ha tillbringat närmare tre veckor där. Flyget gick bra, det var riktigt dålig mat men god gin och tonic (dessutom gratis, bara det Tommy Karlsson!) så det fick väl uppväga det hela😉 Landade i Bangkok nästan 40 minuter tidigt, så skönt!

Njuter in i det sista😎
torsdag 16 januari 2020 - Denpasar, Bali, Indonesien

En god natts sömn och en mycket god frukost. Ett par timmars härligt häng vid poolen. Goda drinkar och så en god lunch på det. Dusch och så shuttlebussen till flygplatsen 400 meter bort. Vilken underbar tid vi fick här på Hilton!Nu mot Bangkok✈️😎⛩😄

Ny adress!
onsdag 15 januari 2020 - Bali, Indonesien

Skulle ju egentligen ha stannat i vårt fina hus i Seririt till i morgon torsdag, då planet går till Bangkok, men vi bestämde oss för att resa ner mot flygplatsen redan idag. Vi visste ju att resan från norr och ner mot flygplatsen skulle ta minst tre timmar och då "vissa av oss" blir

Bora Bora och Kongo...
tisdag 14 januari 2020 - Bali, Indonesien

Killarna tog tidigt i morse mopparna och for glada i hågen iväg till golfbanan. Vi tjejer tog sovmorgon och hängde i huset. Så skönt! Efter lunch och den sedvanliga middagsluren i solstolen gick vi ca 30 minuter längst stranden till Bora Bora, en mycket mysig restaurang och resort. Där blev

Utflykt!
måndag 13 januari 2020 - Bali, Indonesien

Igår samlade vi ihop oss efter frukost och for i väg på utflykt. Vattenfall skulle vi besöka minsann! Åkte på våra moppar i både en och två timmar, men inte fann vi nåt vattenfall. Bara att inse att vi kört fel. Eftersom vi redan var mer än en timme åt fel håll bestämde vi oss för

Lunch i härlig miljö😎
måndag 13 januari 2020 -

Nu lunch på Handara golfclub i mycket vacker miljö! Pojkarna är mycket nöjda!

Bästa stunden på dagen!
söndag 12 januari 2020 - Bali, Indonesien

Att tidigt på morgonen få gå fram till solsängen som står precis framme vid stranden. Få ligga där, titta på fiskarna som åker förbi i sina små båtar, hundarna som tar sin morgonpromenad längst stranden och någon pappa som står och fiskar med sin son. Lugnet där och då, när allt

Härlig morgon!
fredag 10 januari 2020 - Bali, Indonesien

Vaknade tidigt efter en hostandes natt. Möttes av en underbar morgon, sol och ett alldeles lugnt hav. Poolskötaren ställde i ordning på altanen och i poolen och fiskegubbarna höll på med sina nät på stranden utanför.  Magiskt fint! Kent såg att fiskegubbarna slängde kvar nåt på

Singapore, Bali och Bangkok

Singapore, Bali och Bangkok

25 december 2019 - 25 december 2019

Mot Asien! 191225 bär det av mot Singapore, efter det vidare till Bali för att sedan avsluta det hela i Bangkok. Landar hemma på Arlanda igen 200119, om allt går som planerat😄

Phu Quoc

Phu Quoc

11 mars 2018 - 26 mars 2018

Så var det dags för en resa igen! Den 11 mars åker vi med Tommy och Bettan till Phu Quoc, Vietnam, för två veckor med sol, bad och lata härliga dagar. Som vi längtar!

Hawaii!

Hawaii!

27 december 2016 - 15 januari 2017

Far 161228 till Hawaii för att njuta av livet och fira Kent som fyller 50 år 161230. Vi ser fram emot bad, värme, upplevelser och massor av glädje :-)

USA, here we come!

USA, here we come!

1 maj 2015 - 17 maj 2015

Sören & Eva och Kent & Madelen flyger den 1 maj på en efterlängtad resa till USA. Efter några dagar i New York bilar vi ned mot Florida. Flyger sedan hem från Miami den 16 maj, förhoppningsvis många upplevelser rikare. Och med betydligt tyngre resväskor...

Mor och dotterresa till Malta

Mor och dotterresa till Malta

10 april 2011 - 12 april 2011

Madelen och Matilda åker till Malta för några dagar sol, god mat, gott vin och underbar miljö. Och trevligt sällskap förstås ;-) Några dagars ledighet ska (förhoppningsvis) göra oss pigga och glada och redo att åter serva på socialtjänsten i kommunen!

Malta!

Malta!

2 februari 2011 - 6 februari 2011

En långhelg till Malta då och då är ett måste. Denna gång reser vi tillsammans med våra goda vänner Sören och Eva. Golf (för de som gillar sånt), shopping (för de som föredrar det), god mat och tillika dryck kan aldrig bli fel. Särskilt inte i trevligt sällskap!

Långledigt!

Långledigt!

10 december 2010 - 8 januari 2011

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Madelen uppdaterar sin resa