Sammanfattning
fredag 11 juni 2010 - Landskrona, Skåne län, Sverige

Bättre sent än aldrig som man säger. Tänkte att jag får dra en snabb sammanfattning om vad som hände sen. Jag var ju och dök på båten i 4 dagar, vilket var nått bland det bästa jag gjort, underbart! Såg hajar, jätte mantas som var 4-5m breda och svävade ovan för en. Såg

Kata beach, ooooch Khao Lak!
fredag 19 februari 2010 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Just nu njuter jag ordentligt och vill inte hem:P Men är mindre än 10dagar kvar nu. Den 28 är det hemresa som gäller. Och vajag förstått det som är det inget varmt väder som väntar... I alla fall, jag åkte till Kata Beach efter Phuket Town med buss. En okej ställe om man vill parta,

Landat! Ao Nang, Koh Lanta, Phi phi, Phuket town
tisdag 9 februari 2010 - Phuket, Phuket, Thailand

Thailand Ao Nang, Koh Lanta, Phi phi, Phuket town När jag kom till Phukets flygplats så som förväntat och som jag läst i förväg i en guidebok om Thailand så stod mängder med snubbar med skyltar och annat skräp. Och gormade om taxi, hotell mm. Ett tips är att ge dom fingret, nej skoja!

Kuala Lumpur, Malaysia

Kuala Lumpur, Malaysia Jag bestämde efter lite tips att ändå stanna till vid Kuala Lumpur innan Thailand. Bussen från Singapore till Kuala Lumpur tog 6h och kostade ca 150kr. Hade några hundringar kvar på kontot som jag tiggt från min käre mor, men ville inte ta ut pengar för någon

Cairns & Singapore
söndag 24 januari 2010 - Singapore, Singapore

Cairns var mitt sista stopp i Australien. Där hade jag bokat Skydiveing (fallskärm) vilket jag verkligen såg fram emot. Så när jag gått upp på morgonen, ätit frukost och var klar, anlände bussen, men busschaffisen berättade då att allt var avbrutet för dagen på grund av dåligt

Brisbane & Airlie Beach
fredag 22 januari 2010 - Singapore, Singapore

Brisbane & Airlie beach Brisbane, var som de råden jag fick inget speciellt, men jag tyckte ändå det var en rätt skön stad att promenera runt i. Och jag träffade även en kille från Taiwan som jag hände med, även i Airlie beach. I Airlie bokade jag en 2 dygns segling, där vi skulle ut

Östkusten
söndag 10 januari 2010 - Brisbane, Queensland, Australien

öUrsäkta allt har djöjt.. Ni kanske såg bilderna på fladdermössen, de är stora! Vissa kan bli 1m mellan vingstetsarna. De flög över stan, mest över parkerna varje kväll i skymning. Jag gillade det, härlig upplevelse. Sista dagen i Sydney drog jag Malin och Elin och surfade med en kille

Sista dagarna..
måndag 4 januari 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

Vill börja be om uräkt till Sydney.. Nämde innan att Sydney är som vilken storstad som helst. Det stämmer inte riktigt, jag var nog bara lite gnällig för att jag var sjuk och så. Sydney är en mycket vacker stad, med deras stora parker, höghusen, bron och operahuset. Deras fina resturanger

Blue Mountain
tisdag 29 december 2009 - Sydney, New South Wales, Australien

06.00 ringde klockan och det var dax att gå upp. Men suck det regnade ute... 06.30 var jag borta vid Malin och Elins hostel och vi gick nästan direkt bort till bilen. Alla var jätte trötta, men Elin fick köra. Jag och Malin var dåligt sällskap för vi somnade nästan direkt. Vi stanna till

En storstad
söndag 27 december 2009 - Sydney, New South Wales, Australien

Nu har jag fått tummarna loss att skriva lite. Saken är att jag ändå inte hade haft så mycket att skriva om. Sydney är helt klart en fin och vacker stad att titta på, och finns en del saker att göra. Men den är ändå som vilken storstad som helst. Speciell när jag precis kommit från

Lilla jordenrunt

Lilla jordenrunt

1 december 2009 - 28 februari 2010

En liten jordenrunt resa på 3 månader. Besöka: Tokyo, Australien, kanske Nya Zeeland, Singapore, Malaysia, Thailand. Ta mig runt stora sträckor själv, så som Australien, där jag måste ta mig ca 200 mil till Cairns där nästa flyg går, och ta mig upp från Singapore upp i Thailand... En spännande resa som jag kommer uppdatera efterhand med text & bilder.[i][/i] Filmer från resan kommer upp på Youtube under namnet: Indietrotter Där du kommer kunna se lite allt möjligt, tips o fakta från olika ställe jag besökt

Spanien -08

Spanien -08

23 september 2008 - 20 december 2008

Åka runt och jobba. Vet ej Resans slut ännu..

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Kim uppdaterar sin resa