Följ oss, Kim och Mimmi, på vår resa. Vi har ska backpacka i Australien och Sydostasien de närmsta månaderna. Vi har tänkt att besöka Singapore, Indonesien, Malaysia och Kambodja, men den som lever får helt enkelt se vart vi hamnar!
hemstad Värnamo, Jönköpings län, Sverige
Senast aktiv - från Gold Coast, Queensland, Australien
Sista dagen i Byron Bay
tisdag 17 februari 2015 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Tisdag 17 februari När vi vaknat och ätit frukost tog vi oss en titt runt området på vårt hostel. Det ligger en bit in i skogen, 10 minuter gångväg från centrum. Mitt i ligger en stor damm som är täckt av någon grön vattenväxt vilket gör att den ser ut som en slät gräsmatta. Vi tog

Party med Steve
måndag 16 februari 2015 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Måndag 16 februari Byron Bay är en mysig liten håla precis vid havet. Allt här är surf- hippieinspirerat. Varannan butik säljer surfbräda och kläder i skön stil, varannan säljer drömfångare och kläder i regnbågens alla färger. Hela staden luktar rökelser eller marijuana, lite

Surfing och Arts Factory
söndag 15 februari 2015 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Söndag 15 februari Idag har vi hängt på stranden hela dagen. Efter knappt en timme gick jag och hyrde en surfbräda, i hopp om att axeln skulle hålla bättre den här gången. Jag och Mimmi tog brädan och vandrade bort mot en mer folktom plats på stranden, för att slippa oroa oss för att

Byron Bay
lördag 14 februari 2015 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Lördag 14 februari Vi var framme i Byron Bay strax innan åtta. Vid busshållplatsen var det minibussar från ett flertal hostel som körde folk dit de bokat boende. Eftersom vi hade tänkt fixa boende på plats så kunde vi inte åka med, men vi frågade en kille om det fanns några lediga rum

Från Sydney till Byron Bay
fredag 13 februari 2015 - Sydney, New South Wales, Australien

Fredag 13 februari Idag har vi haft en ganska lugn dag. Vi började med att packa ihop våra grejer inför resan. Bussen gick vid sju nu ikväll så vi hade hela dagen i Maroubra. Efter att ha packat och ätit frukost tränade vi. Hannah och Nelly tog en promenad och Jag och Mimmi sprang en runda,

Bondi Beach
torsdag 12 februari 2015 - Sydney, New South Wales, Australien

Torsdag 12 februari Trots att Maroubra har finare strand och är mysigare över lag än Bondi så är Bondi Beach trots allt ett måste när man besöker Sydney. En av världens troligtvis absolut mest kända stränder som kan ha över 20.000 besökare en solig sommardag. Idag var det nog inte ens

21 år i Sydney
onsdag 11 februari 2015 - Sydney, New South Wales, Australien

Onsdag 11 februari Jag vaknade av att Mimmi, Nelly och Hannah kom in och sjöng för mig på morgonen och gav mig glass och jordgubbsskumpa på sängen. Av Mimmi fick jag lappar med bland annat en timmes massage, att hon bjuder på så många glassar jag vill ha under en dag och en aktivitet på

Maroubra, Sydney
tisdag 10 februari 2015 - Sydney, New South Wales, Australien

Tisdag 10 februari Klockan åtta på morgonen var vi framme i Sydney. Vi sov nästan hela vägen så resan gick snabbt och smidigt, trots att sömnen i ett bussäte inte är den allra bästa. Nu skulle vi hitta bussen ut till Maroubra Beach, där vi får låna Annas lägenhet under de dagar vi

St Kilda till Sydney
måndag 9 februari 2015 - Melbourne, Victoria, Australien

Måndag 9 februari Nelly och Hannah ska resa längs östkusten här i Australien, från Melbourne till Cairns. Det var också planen för mig och Mimmi från början, men det ändrades under resans gång. Vi kände att vi snart är färdiga här och tänkte åka över till Asien. Nu har vi ändrat

Melbourne än en gång
söndag 8 februari 2015 - Melbourne, Victoria, Australien

Söndag 8 februari Kvart i sju på morgonen lämnade vi Philip Island för att hinna lämna tillbaka bilen inne i Melbourne innan nio. Med drygt två timmar på oss skulle vi ha minst en halvtimme till godo om det inte vore för att tunneln mot centrum var avstängd. Vi fick köra runt och att

Australien och Sydostasien

Australien och Sydostasien

6 januari 2015 - 1 april 2015

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Kim uppdaterar sin resa