Friluftsälskande tvåbarnspappa som........
hemstad Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Senast aktiv - från Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Prov
onsdag 21 mars 2012 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Hej Nu skriver vara elever prov, de svenska eleverna arprovvakter och jag passar pa att skriva lite...... Vi har 23 elever nu som skriver? det ar aldeles tyst nu det enda som hors ar takflaktarnas sus. Containern ar pa gang till huvudstaden i dag sedan tullen i basta fall har vi den pa fredag

Containern kvar i Abidjan
söndag 18 mars 2012 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Hej Först problem med tullen i Abidja. Nu problem med tågfrakten, förhoppningsvis skickas den i morgon. I morgon kl 8 30 kör vi igång med hårdvaruutbildning. Nu är det relax vid poolen efter kyrkobesök.

Varmt, Elever pa gang och Zoobesok
fredag 16 mars 2012 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Hej Nu borjar det handa saker i gar kvall var det full fart massor av ungdomar var har och ovade dans och sang till en ceremoni pa lordag, efter det fick jag en privatlektion på Djembe. Sedan tog Putte over showen med hiphopmoves. det var full fart till hogtalare i en laptop. I dag pa fm kom det

Ougadougou dag
torsdag 15 mars 2012 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Frukost i Nakamtenga sedan bussresa till huvudstaden. Besök på Svenska ambassaden sedan pizza och bad vi njuter i väntan på containern. - till gossarnas mammor, grabbarna mår bra och är glada ;)

Lastbilen packad.
torsdag 29 april 2010 - Sandviken, Gävleborgs län, Sverige

Idag packades lastbilen med kompletta datorer till Riga Technical College och med massor av kartonger fyllda med kläder, skor och en del leksaker samt cyklar som ska gå till ett barnhem i Riga.

Manga datorer
måndag 18 januari 2010 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Hej Nu ar vi pa kommunkontoret i Zorgho, de har Internet men ingen elev vill skriva, ar de manntro lite blyga. /Kjell

Helga vilodagen
söndag 17 januari 2010 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Hej Burkinavänner I dag var vi uppe med tuppen (Boneutroparen sov jag over i natt annars har jag hort honom alltfor ofta) kl 08 00 sa blev vi hamtade for kyrkobesok, av tre gossar sa blev det en som foljde med. Jag sager inte vilken men i Farnebo e de tuffa. Vi blev lite overraskade att de i

Jobba pa kommunkontor
lördag 16 januari 2010 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Hej igen Sitter pa Internetcafet pa hornet. Ingemar och jag har promenerat hit. Tva av grabbarna ligger och sover resterande tre satt framfor TVn och fnittrade av trotthet. Det har Cafet har massor med virus sa jag lagger inte upp nagra bilder nu, tyvarr. Har gar det som taget, i gar

Tacksägelsedag
torsdag 14 januari 2010 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Hej alla dagboksläsare. Ursäkta att vi inte har uppdaterat så ofta men vi har liten tillgång till Internet. Vi har varit på Internetcafé men de har så myckte virus så det funkar inte. Vi har ännu inte installerat på något kontor, de har bromsat det av två skäl, dels för att i dag

Pyssel
torsdag 10 december 2009 - Sandviken, Gävleborgs län, Sverige

Ja lite pyssel är det innan vi kommer iväg. Sprutor, vaccin, packlistor och verktyg inget får glömmas. Och resdagboken så klart, det var riktigt kul att skriva i den när vi tågluffade, hoppas det här blir lika bra. /Kjell

Burkina Faso projektarbete på El och Energiprogrammet Bessemerskolan2012

Burkina Faso projektarbete på El och Energiprogrammet Bessemerskolan2012

12 mars 2012 - 29 mars 2012

Projektarbete där över 400 datorer får ett nytt liv i Burkina Faso. Tre elever och två lärare samarbetar med olika organisationer för att nå goda mål.

Kulturutbyte Sandviken - Riga

Kulturutbyte Sandviken - Riga

5 maj 2010 - 14 maj 2010

Projektarbete på Bessemergymnasiet i Sandviken, där elever och lärare samlar datorer till en skola och förnödenheter till ett barnhem och levererar detta. Elever ut ECIT och Fordonsprogrammet samarbetar för att nå gemensamma mål.

Burkina Faso Projektarbete med Bessemergymnasiet ECIT

Burkina Faso Projektarbete med Bessemergymnasiet ECIT

5 januari 2010 - 20 januari 2010

Vi är fem elever och två lärare som åker ned till Burkina Faso för att slutföra vårt projektarbete. Vi ska Internetansluta 40 st datorer i 20 olika kommunkontor.

Tågluff i Europa

Tågluff i Europa

17 juni 2009 - 9 juli 2009

Kjell och Louise tågluffar helt oplanerat för att .........

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Kjell uppdaterar sin resa