APBAJS!!!!
tisdag 19 mars 2019 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Sitter och hyperventilerar nu. Jag har sovit rätt bra när jag väl somnade. Somnat och vaknat till och från. Tagit en väldigt lugn morgon. Bara landat i detta. Igår var jag och köpte linsvätska för jag missade ta med det och linserna verkligen torkade ihop eller har gjort mer eller mindre

There's no place like home 🏡
måndag 18 mars 2019 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Då har jag landat i Kolkata.  Jag löste ju hela flygresan och sen fixade jag taxi till hotellet. Trodde dock det skulle vara lite fräschare.Alla 3 våningarna under är bara byggkaos deluxe. Jaja, nu är det bara en natt sen kommer Mashkoor och hämtar mig. Vi ska bo i en annan del av

Svensk indier förvirrar
måndag 18 mars 2019 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Framme i Calcutta och på hotellet. Ja eller rummet iallafall. Det är ett komplex som ligger längst upp i ett hus. Jag trodde jag gått fel. Man går in på nån bakgata där det satt några män och stirrade och sen upp för massa trappor i vad som ser ut som en byggnadsplats och sen till en

Karma is a never ending loop
söndag 17 mars 2019 - Bombay, Maharashtra, Indien

Jag satt på flygplatsen i 15 evigheter kändes det som. Såg sen en sån incheckningsmonitor som de hade i Sverige. Tänkte att jag kan ju fördriva tiden lite och försöka få ut en biljett. Det stod en annan man och försökte få ut sin biljett med. Jag log och fortsatte med mitt. Det gick ju

On my way
söndag 17 mars 2019 - Kochi, Kerala, Indien

Jag hade ställt klockan på 12 för att hinna i lugn och ro lägga ner det sista. Jag tittade sista gången på kl 23.18 och tänkte, nä nu är det ingen idé att somna. Självklart somnade jag som en liten grisens 😴😴 23.50 knackar det på dörren. Där står Amil och väntar på mig.

Så överväldigad av kärlek 💕
söndag 17 mars 2019 - Thuravoor Thekku, Kerala, Indien

Shoppat idag inne i Kochi. Vi gick på Princess Street först men sen hittade vi en bazar/marknad bakom som var jättemysig! Hittade massa smågåvor ock smått som får plats i min väska. Reser fortfarande med handbagage. Ska köpa en STOOR resväska i Kolkata. När jag checkat in på hotellet

Time to say goodbye
lördag 16 mars 2019 - Thuravoor Thekku, Kerala, Indien

Idag var det sista behandlingen och att avslutningssamtal. Vi avslutade som vi började med en helkroppsoljemassage med bastubad. Väldigt skönt! Samtalet kan jag känna inte gav mig så mycket, men det kanske kommer när man kommit hem och landat i detta. Jag är inte beredd att göra en

Svallvågor av oljor
fredag 15 mars 2019 - Thuravoor Thekku, Kerala, Indien

Ännu en morgon med lyckoinjektion via dansen. Åh, älskade dans vad jag saknat dig ❤ 💃❤Idag så lämnade läkaren mig ifred....Så jag kunde bara njuta hela dagen. Det gick höga och kraftiga vågor idag men innan middagen så verkade det lugnt ner sig så då gick vi ner och doppade oss,

Dance is the answer
torsdag 14 mars 2019 -

Vilken dag idag. Vaknade och axlen kändes väl mer eller mindre som vanligt. Rätt skönt! Blev ju aldrig nån dans igår på kvällen så idag skulle vi minsann ha det. Efter morgonyogan så gick jag upp till taket och dansade igenom mitt lilla program. Det var ju bara 26 grader och morgonsol

Som en mänsklig burrito
onsdag 13 mars 2019 -

Då har jag, mest bara axlen  blivit en levande burrito. Först en brun varm gegga följt av uppvärmda stora blad och vara insmorda i olja och en axelmitella på det. Så nu ska det marineras tills kvällen/natten. Verkar som vi får skjuta upp dansen tills imorgon. Jaja.. Blir att päsa i

Min första Indienresa

Min första Indienresa

1 mars 2019 - 31 mars 2019

Jag ska ge mig ut på mitt livs resa. Kommer åka på egen hand och få upplevelser för livet. (På många plan.) Den 3 Mars 9.40 lyfter mitt flyg får Göteborg och via Frankfurt och New Dehli så landar jag i Kochi 8.00 dagen efter. 4 Mars kommer jag checka in på Vaidya’s Ayurveda Village för 2 veckor av specialanpassad yoga, behandlingar och vegansk kost efter just mina behov. Sååå spännande!! Den 18 Mars kommer jag flyga till Calcutta och bla hälsa på mitt barnhem som jag bodde på några månader innan jag fick komma till Sverige. Där kommer jag även möta upp Mashkoor som kommer vara sällskap och som jag även kommer fira Holi med innan jag åker tillbaka till Sverige igen den 21 Mars.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Moni uppdaterar sin resa