A songful soul going around the world
Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand
Old Town och halvvägs runt ön del 2
tisdag 5 mars 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Efter svängen växer det bananpalmer med stora banamstockar fulla med bananer. Nu känns det som att det inte är lång väg kvar. Vägen är ganska bra , men man får vara uppmärksam, det finns några luriga hålor i asfalten som ser ut som djupa munnar.Vägen svänger och i en backe upp i

Old Town och halvvägs runt ön
tisdag 5 mars 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vi vaknade ganska tidigt, trots att Lilo kom i säng vid kl 22 igår, så vakna runt kl 8. Räknar lite Matte, arbetar med läsförståelsen och sedan körde vi och åt en frukost på Living room i frukost tid.. Testade de gluten- och mjölkfria havregrynspannkakorna med Färsk frukt som vi delade

Khlong Dao
onsdag 6 mars 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Igår kväll fick vi ett meddelande från Gävle familjen sm undrade om vi ville komma till Khlong Dao och bada i deras pool på DR Lanta och hänga lite på stranden.Det lät som en bra plan , Kasper och Vivi åker vidare till Israel idag och Lilo kan behöva leka lite med andra barn, och

En runda
fredag 1 mars 2019 -

Vi behövde göra något annat, när ännu en varm dag började. Så vi åt lite på balkongen.Så Hejdå till Gävleborna som skulle flytta till Khlong Nin och sedan till Khlong Dao.Så tog vi moppen och körde neråt. Förbi Khlong Khong, kom efter en bil där någon uppenbart övningkörde,

Vardag
onsdag 27 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Fast det är inte bara hopp och lek.På morgonen äter vi frukost på vår balkong, sitter i skuggan under taket och dricker sunkigt pulverkaffe med pulvermjölk i. Världens bästa yoghurt, kokos yoghurten blandas med passionsfrukt som vi köpt längs vägen. En grön mango delas och skåras så

Snorkeldag
tisdag 26 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Idag åkte vi på utflykt. Vi hade bokat en tur med Opal tours, som ska vara ett av de bättre utflyktsbolagen. Jag skulle dock tro att det är ganska mycket same same, vissa har kakor till efterrätt till lunchen andra inte. Annars är det liknande båtar, mat, vattenmelon och ananas som

Old Town Lanta
onsdag 27 februari 2019 -

Varmt varmt idag. Det kändes som det enda rätta att köra idag, vinden blåser lite och när vi kör moppen så fläktar det iallafall. Så efter Mango, Passionsfrukt, rambutans, kokos yoghurt och kaffe/te på balkongen så kör vi iväg.vi har inte bestämt destination, bara att vi ska

Måndag
måndag 25 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Måndag måndag.. Idag lägger vi extra lång tid efter frukosten på skolarbete. Lilo läser och ritar i läsförstelseboken, jag svarar på mail gällande hållbarhetsdagen som jag hoppas kunna organisera... Många trevliga svar på mina mail  och många vill hjälpa till. Flera ställer upp

Moppetur
söndag 24 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Idag är det varmt, inte så att det skiljer sig så mycket från de andra dagarna, det är varmt här alla dagar. Men man säger det ändå, som ren reflex "det är varmt idag" . Vi åt vår frukost på vår lilla balkong, kokos yoghurt, passionsfrukt som jag delar med min slöa schweiziska

Landat
måndag 18 februari 2019 - Krabi, Thailand

På flyget serverades frukost,  en "arabic pastry" som liknade en avlång paj täckt i smördeg med morot och kikärtsfyllning samt en liten morotsmuffins. Lilo sov genom frukosten och ändå fram tills hon var tvungen att sättas upp inför landningen.Vi landade ca 5.40 på måndag morgon. Det

Lilo & Klara i Thailand och singapore

Lilo & Klara i Thailand och singapore

17 februari 2019 - 14 mars 2019

En resa till varma lugna Thailand och Singapore, god mat, soliga dagar och varma nätter

Somewhere everywhere

Somewhere everywhere

2 oktober 2007 - 24 december 2009

Seize the day and catch the wave

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Klara uppdaterar sin resa