onsdag 13 december 2017 - Sydney, New South Wales, Australien

Idag har vi varit inne i centrala Sydney och bl.a besökt The Royal Botanic Garden, tagit färja till Darling Harbour där vi strosade runt och senare åt lunch.

tisdag 12 december 2017 - Sydney, New South Wales, Australien

Idag har vi varit i North Ryde för att titta på var Maj tillbringade sin tid när hon arbetade här en månad 2010.Vi gjorde också någon timmes ”walkabout” genom Lane Cove National Park där vi hörde skrattande Kookaburror. På vägen hem hoppade vi av tåget och gick över Sydney Harbour

Bondi beach
måndag 11 december 2017 - Sydney, New South Wales, Australien

Idag har vi promenerar mellan Gogee beach och Bondi beach. En otroligt vacker vandringsled med en säregen kustlinje som formats av tiden och havet. Lunch vid Bondi beach.Strålande sol och 26 grader.

Singapore
fredag 8 december 2017 - Singapore, Singapore

Idag har vi gått och gått och gått, sammanlagt blev det 18 km. Bl.a var vi upp på toppen av Marina bay Sands hotell där man har en otrolig utsikt över Singapore. Om man tar med vad det kostade att åka upp så blev det en ganska dyr öl som dracks i baren på toppen. Senare studerade vi

söndag 10 december 2017 - Sydney, New South Wales, Australien

Efter ytterliga en lång flygresa ( 8 Tim) så är vi nu i Sydney, närmare bestämt vid Bondi Junktion inte så långt från Bondi Beach. En stadsdel i Sydney, man kan se Sydney Harbour Bridge från vårt lägenhetshotell där vi nu på eftermiddagen har checkat in. Efter en lunch bestående av

Mot Sydney
lördag 9 december 2017 - Singapore, Singapore

I motsatts till gårdagen så blir det en lugn dag vid hotellpoolen och middag vid Robertson Quay nära hotellet för att sedan ta en taxi ut till flygplatsen och flyget som går sent ikväll mot Sydney. Vädret lite mer svensk sommar när det är som bäst, 28 grader och till och med lite

Anlänt till Singapore
torsdag 7 december 2017 - Singapore, Singapore

Efter en lång och skumpig flygresa har vi nu kommit till Singapore. Häftigare storstad får man leta efter. Singapore är lika fantastisk och festlig som det var för 10 år sedan. Livemusik på var och varannan bar och många sådana och restauranger finns det. Då det inte blev så mycket sömn

Firat att vi startat vår resa och att Finland fyller 100 år.
onsdag 6 december 2017 - Helsingfors, Nyland, Finland

Vi blev bjudna på ”skumvin” på planet för att fira Finland 100 år vilket även passade bra för att fira vår start på resan. Sitter nu och väntar på att stiga på planet till Singapore.

Bangkok
fredag 11 januari 2008 - Bangkok, Thailand

Nu har vi kommit till vår sista anhallt på vår resa. Om Singapore var Asien light så är Bangkok Asien heavy. Det är en kulturkrock att komma till Bangkok efter Australien. Idag har vi följt minsta motståndets lag och åkt på sightseeing med tempelbesök. Vi har sett världens tyngsta (5,5

Katoomba, Blue Mountains

Nu har vi lämnat Sydney och åkt upp i bergen. Det känns skönt att få vila fötterna från asfalt efter fem dagar i Sydney. I lördags var vi på Sydney Zoo och såg alla världens djur. Tyvärr höll dom på att bygga om så vi missade vissa kommande spektakulära delar. På kvällen åt vi

Australien 2

Australien 2

6 december 2017 - 14 januari 2018

Singapore- Sydney- Port Douglas- Cairns- Melbourne- Ballarat- Grampians-Coonawarra- Hahndorf- Kangaroo Island- Adelaide- Melbourne- Singapore

13 december 2007 - 13 januari 2008

Australien

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Klas_Maj uppdaterar sin resa