4-6 dec
söndag 5 december 2010 - Vung Tau, Ba Ria-Vung Tau, Vietnam

I Vung Tau tog vi in på Lan Rung Resort och Spa. En mycket fin hotellanläggning med egen kustremsa. Här blev det ren avslappning med sol och bad i drygt 2 dar. Behövligt efter fem raka golfrundor. Lite knepigt var det att simma ut en bit från stranden, eftersom det var svart flagg hela tiden

29 nov-3 dec
torsdag 2 december 2010 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Slut på kulturen för den här gången. Nu har golftouren startat och den är för de flesta säkert mindre intressant, så därför får det bara bli en kort resumé. Starttider och transporter hade vi förbeställt genom Vietnam Open Tour, som dessutom hade förbetalat alla greenfees. De banor

26-28 nov
måndag 29 november 2010 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Tyvärr kom den här dagrapporten med tillhörande bilder felaktigt in på resan "Coast to coast". Inlägget har vi nu också lagt in på resan "Vietnam 2010". Eftersom bildladdaren i resdagboken fn strejkar måste ni gå in på "Coast to coast" om ni vill titta på bilderna. 26 nov Sista dan

23-25 nov
tisdag 23 november 2010 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

23 nov Vi är Installerade på Green Hotel i Nha Trang. Tai reseledaren hämtar oss för en båtutflykt och vi åker ner till hamnen. Vädret är tyvärr inte det bästa, mulet och 25 grader, men rätt så behagligt för oss nordbor. Vi hoppar ombord på en rätt så stor träbåt med plats

20-22 nov
söndag 21 november 2010 - Hải Quế, Quang Tri, Vietnam

20 nov Något omskakade efter tågresan anlände vi till Hue på morgonen. Där dyker vår nästa reseledare upp, Loc. Incheckning på Ngoc Huong Hotel. Fint hotell som vanligt. Skönt att duscha av sig efter tågresan. Eftersom Hue var huvudstad mellan 1802-1945 fanns det många gamla

17-19 nov
lördag 20 november 2010 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

17-19 nov 17 nov Dagen ägnades till största delen åt bergsvandring och möten med de utvandrade kinesiska minoritesfolken Black Hmerer och Red Dao. Man flyttas verkligen tillbaks minst 100 år i tiden. Black-folket hade rara och glada barn men hur smutsiga som helst, vatten verkar vara en

14-16 sep
tisdag 16 november 2010 - tt. Sa Pa, Lao Cai, Vietnam

Till att börja med en liten förklaring. Våra inlägg i dagboken kommer lite sporadiskt beroende var vi kan få tillgång till något trådlöst nätverk. 14 sep Kassa, tur att du har sprit i drinken annars skulle den bli bottenfrusen. Och Ubbe det går flera tåg, hästar är lite

9-13 nov
lördag 13 november 2010 - Phan Thiet, Vietnam

Hej igen. Vilket spännande väder ni har i Uppsala omväxlande sol och bad och snö av inläggen att döma. Men Kassan drömmer väl som vanligt. Sedan sist har vi i stort sett bara ägnat oss åt att ligga under parasoll på stranden. Vistas i solen gör vi med största försiktighet. I skuggan

8 nov
tisdag 9 november 2010 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Hej alla glada. Efter 14 timmars flygtur med Thai Air och mellanlandning i Bangkock landade vi till slut i Saigon i Vietnam eller som den egentligen heter Ho Chi Min City. Staden lär visst ha ca 7 miljoner innevånare och vi är säker på att alla har en moped, motorcykel eller vespa och är ute

14-15 okt
torsdag 15 oktober 2009 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

14-15 okt Hemresan gick bra. Enda missödet var att Lena tappade en het kaffekopp över mig strax före landningen på Arlanda. Jag vet inte vad jag hade gjort för ont, men som tur var gick det bra. Det blev inga större brännskador. Planeringen av resan har varit perfekt och det får vi tacka

Vietnam 2010

Vietnam 2010

7 november 2010 - 7 december 2010

Vecka 1:Flyg till Saigon. Åker ut till kusten och badar och spelar golf. Vecka 2-3: Förbeställd sightseeingresa genom nela Vietnam med tåg. Vecka 4: Mestadels sol, bad och golf. Resenärer: Kjell Stenlund, Helena Mattsson, Olle Fredriksson, Barbro Fredriksson

Coast to Coast

Coast to Coast

10 september 2009 - 15 oktober 2009

Resan går med hyrd bil från NY via Wash, Nashville, Memphis, Denver, Las Vegas, LA, SanF, Portland, Seattle. Deltagare: Kjell Stenlund (k), Lena Mattsson (l),Urban Strömqvist (u) och Anette Strömqvist (a) =klua

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Kjell uppdaterar sin resa