det ar dags!
torsdag 10 maj 2007 - Bangkok, Thailand

nu ar det dags for mig att aka hem till sverige igen. det har varit en underbar resa pa manga satt, men ni far hora mer live nar jag kommer hem. roligt att ni har last, kommenterat och foljt mina oden och aventyr :) vi ses snart. kram!

thailand
tisdag 1 maj 2007 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

heeejsan! nu ar jag tillbaka i thailand efter aventyr i kambodja. kanns skont att vara tillbaka pa trygg mark dar man kan gora sig forstadd och man vet hur allt funkar. det ar nu jag och katta som har akt till koh chang som ligger mer norr an dom andra oarna. ni kanske kollar pa kartan, jag vet

delfiner och spindlar
tisdag 24 april 2007 - Krong Kracheh, Kratié Province, Kambodja

igar motte jag upp katta i phnom penh eftersom vi bada var ensamma tankte vi att det kunde vara trevligt att resa en stund tillsammans. vi bestamde oss for att dra vidare till kratie direkt och dit vi kom idag. vi har fragat runt bland lokalbefolkningen vad som finns att gora har och svaret blir

regnperiod
lördag 21 april 2007 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

jaha, da har regnperioden startat i sihanoukville och det kanns ju lite sadar med tanke pa att det som finns att gora har ar sola och bada. ryskorna har akt vidare till phnom penh och snart gor jag nog detsamma. jag har hallt pa att ladda upp bilder en halv evighet nu sa jag orkar inte skriva sa

gott nytt ar
måndag 16 april 2007 - Krong Kampong Cham, Kompong Cham, Kambodja

hann med en hel del i phnom penh innan nyars-yran satte i gang pa allvar, sasom killing fields, national museet och lite shopping. sen vantade en skumpig fard mot kampot, som ligger sydost om phnom penh. bussen var fullsmockad och jag hamnade brevid en ung, trott mamma med ett nagra-vecko-gammalt

kambodja
onsdag 11 april 2007 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

nu a jag i kambodjas huvudstad phnom penh. jag hade inga hoga forvantningar alls och trodde att det var ett stalle man bara akte forbi. men jag ar verkligen positivt overraskad! manga backpackers i vietnam har sagt att kambodja ar skabbigt och att alla ar otrevliga. inte sant. det ar ju ganska

ho chi minh
tisdag 10 april 2007 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

nu har jag kommit till ho chi minh och det ar mycket battre an jag trodde. mycket traffik iofs som jag blivit varnad for, men inte alls som hanoi. jag ska hitta nagonstans att bo och tankte komma ivag till kambodja imorgon. foresten har jag goda nyheter till mina kara foraldrar, att jag fatt

sista dagen!
måndag 9 april 2007 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

idag ar sista dagen i nha trang och imorgon aker jag till saigon a.k.a ho chi minh. tydligen ska det vara ratt sunkigt med massa traffik och avgaser. tankte bara stanna nagon dag for att sen ta mig over till kambodja, phnom penh som ar huvudstaden. dock har folk har skramt upp mig lite infor det,

khong co chi
lördag 7 april 2007 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

ville bara halsa alla en glad pask! hoppas ni har det bra, sjalv har jag atit omelett till frukost, sa jag kanner mig ganska paskig idag anda. och pa skartorsdagen gjorde vi vart basta for att fixa lite svensk hederlig pask pa baren. bildbevis finns! snart lamnar jag nha trang, men ikvall ar det

kvar i nha trang
tisdag 3 april 2007 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

sadar, annu ett inlagg fran nha trang. jag har inte skrivit pa lange och ville bara beratta att jag lever och frodas. jag slutade jobba pa baren igar och det kanns skont att kunna ga och lagga sig innan halv sex pa morgonen. tiden borjar sakta rinna ut och det har gatt sa fort. jag alskar

England

backpacking i sydostasien 2007

Dublin

Dublin

24 augusti 2006 - 29 januari 2007

Matilda & jag i Dublin. Läs & njut om ni vill.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Klara uppdaterar sin resa