2011 Mycket har hänt det senaste året. Passerat 30-strecket, gift mig och skaffat barn. Nu är det dags att testa att resa med barn. Ser fram emot nästa äventyr - västra Australien! 2014-01-23 Har nu krånglat mig ännu djupare in i familjeträsket med ytterligare ett barn. Gäller då att ta tillvara på tillfället och göra en lite längre resa igen, denna gång till Bali. Ny utmaning, att resa med två barn.
hemstad Uppsala, Uppsala län, Sverige
På vingård i Bukovik
måndag 17 juni 2019 -

Sista stoppet på resan. En vingård i Bukovik, nära Virpazar. Det är inte som Toscana. Inga stora fält med långa rader av vinrankor utan mer småskaligt. Ett stort hus med vit plattsättning på uppfarten. Trädgården i etager. Några vinrankor växande tätt inpå huset. En pool kantad av

Semesterresorten Budva
söndag 16 juni 2019 - Bečići, Budva Municipality, Montenegro

I Herceg Novi bestämde vi oss för att hyra egen bil för resten av resan. När vi började reka priser insåg vi att det nog skulle ha varit det mest prisvärda att ha haft redan från början, men det är lätt att vara efterklok. Vi är ju inte den mest planerande familjen direkt. Att vi hade

Branta städer
torsdag 13 juni 2019 - Herceg Novi, Montenegro

Boende 200 m från havet kan ju låta soft, men i Herceg Novi var  hemfärden samma sak som backträning. Ingen vits att tänka att man ska ner till havet för att svalka sig. Kroppstempersturen var betydligt högre när man kom tillbaka motför när man gick. Med staden vackert belägen i

Äntligen sol!!
måndag 10 juni 2019 - Kotor, Kotor Municipality, Montenegro

Vi lämnade Europas regnigaste stad Cetinje, med en årsmedelnederbörd som är 10 gånger mer än Sveriges, och anlände till kusten där solen och värmen äntligen valde att komma till oss!!Vår första dag i Kotor var dock molnig och tur var väl kanske det. Från gamla stan kan man klättra en

En svajig start
tisdag 4 juni 2019 - Cetinje, Montenegro

Min välplanerande make, som är familjens absolut bäste researrangör, hade sett ut en fantastiskt bra resväg som skulle passa vår otålige minstings behov. Vi skulle lyfta kl 10 lagom till förmiddagsvilan, mellanlanda lagom till lunchdags för att sedan anlända slutdestinationen i lagom tid

I bergen
tisdag 10 januari 2017 - Ella, Uvaprovinsen, Sri Lanka

Från Nuwara Eliya gick färden vidare till bergsstaden Ella med tåg. Tåget slingrade sig låmgsamt runt bergsknallarna och gav stundom hisnande utsikter över byar och teplantager.Fick lite fjärilar i magen när man tittade ut genom fönstret och och såg att järnvägsbanken var endast ca 30

Medan du sov
onsdag 11 januari 2017 - Tissamaharama, Sydprovinsen, Sri Lanka

Klockan är 4 på morgonen. Mörkret omsluter världen. Tystnaden hägrar. Vi klär på våra sovande barn och smyger ut till den väntande jeepen. Vi åker genom en sovande by. De små stånden längs vägen har skyddande kartongskivor el tygskynken som döljer deras spartanska hyllor med frukt

Nu börjar äventyret
söndag 8 januari 2017 - Nuwara Eliya, Centralprovinsen, Sri Lanka

Nu börjar äventyret! Utbrister Agnes när vi äntrar Udawattakele Sanctuary i Kandy, en grön oas i anslutning till staden. Tät grönska med lianer. Apor som ömsom plockar loppor, ömsom ogenerat lattjar runt.  En liten damm med stora fiskar, stora ödlor och sköldpaddor. Mysig promenad, men

Möte med elefanter
tisdag 3 januari 2017 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

När Arvid, som sitter ihopkrupen i mitt knä och kämpar mot åksjuka, för tusende gången säger att han vill vara hemma så börjar jag starkt tvivla vad vi håller på med. Jag lockar med äventyr och elefanter. "Jag behöver inte se några elefanter", muttrar han till svar. Försöker leda

Besök på fismarknaden
måndag 2 januari 2017 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Blä, usch. Nej måste vi stanna här. Var barnens reaktion på dagens utflykt till fiskmarknaden i Negombo. När Agnes senare pratade om att hon nu hade något nytt att skriva om i sin dagbok frågade jag hur hon skulle beskriva platsen. "Stinkande, illaluktande?" Hyssade Agnes mig och svarade

En tripp till Montenegro

En tripp till Montenegro

1 juni 2019 - 18 juni 2019

Efter att länge burit på en dröm om att åka till Kroatien så hamnade vi nu i Montenegro. På jakt efter storslagen natur. Vackra vyer.

Fam Höckert Wall på Sri Lanka

Fam Höckert Wall på Sri Lanka

28 december 2016 - 3 februari 2017

Sista chansen till långresa mitt i vintern. Sen är vi fast i samhällets system med skolplikt i måååånga år framöver. Resan går till Sri Lanka, det vi ikväll har upptäckt är ett av dyraste länderna i Asien. Lika pålästa som alltid. Vi hoppas på att få uppleva såväl sol och bad såsom häftig natur, djurliv och kultur. Och äta kokosnötter, inte att förglömma, Agnes stora mål med resan. Väskorna är packade, sista julskinkan uppäten, barnen är taggade, nu väntar lite sista nattjobb. Budgetar som måste uppdateras, tidrapporter skrivas, webbutbildning som måste vara klar innan årsskiftet och styrelseprotokoll som måste skickas. Alltid ute i god tid. Men sen väntar 5 veckors äventyr!!!

Fam Höckert Wall på Bali

Fam Höckert Wall på Bali

28 januari 2014 - 21 mars 2014

Tänk vad fort tiden går. Snart är mitt "lediga" år med Arvid till ända och det är dags att lämna över kontrollen till maken och släppa in kaoset i hemmet. Men innan dess ska vi ta oss några mil söderut och korta ner vintern lite. Ser fram emot att slippa allt klädbök som hör årstiden till. Hoppas nu bara på att guideboken har rätt vad gäller vädret på Bali under regnperioden...

Fam Höckert Wall i Australien

Fam Höckert Wall i Australien

3 februari 2011 - 15 mars 2011

Familjen Höckert Wall börjar nu bli redo för att upptäcka världen igen och sydvästra Australien har utsetts till resmål. Förhoppningen är att vi ska inse att det går bra att resa med barn, man måste bara anpassa resandet lite. Vi har därför bestämt oss för att prova en "panschis"-varnings-semester. Vi ska hyra husbil och kuska runt lite...

Linda & Erik i Sydamerika

Linda & Erik i Sydamerika

27 november 2008 - 9 februari 2009

Ett nytt äventyr!! Ny världsdel, ny respartner, nya mål. Sitter hemma på kammaren och planerar och låter mig inspireras. Inte svårt att längta bort när Sverige bjuder på +/- 5 grader och slaskigt snöregn...

Lindas första äventyr

Lindas första äventyr

5 september 2005 - 9 mars 2006

Sydostasien, Australien, Nya Zeeland å Hong Kong.. Jag undrar varför jag har valt att byta ut Uppsalavintern mot dessa platser. Måste ha varit tillfällig sinnesförvirring =)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linda uppdaterar sin resa