2011 Mycket har hänt det senaste året. Passerat 30-strecket, gift mig och skaffat barn. Nu är det dags att testa att resa med barn. Ser fram emot nästa äventyr - västra Australien! 2014-01-23 Har nu krånglat mig ännu djupare in i familjeträsket med ytterligare ett barn. Gäller då att ta tillvara på tillfället och göra en lite längre resa igen, denna gång till Bali. Ny utmaning, att resa med två barn.
hemstad Uppsala, Uppsala län, Sverige
I bergen
måndag 16 januari 2017 - Ella, Uvaprovinsen, Sri Lanka

Från Nuwara Eliya gick färden vidare till bergsstaden Ella med tåg. Tåget slingrade sig låmgsamt runt bergsknallarna och gav stundom hisnande utsikter över byar och teplantager.Fick lite fjärilar i magen när man tittade ut genom fönstret och och såg att järnvägsbanken var endast ca 30

Nu börjar äventyret
söndag 8 januari 2017 - Nuwara Eliya, Centralprovinsen, Sri Lanka

Nu börjar äventyret! Utbrister Agnes när vi äntrar Udawattakele Sanctuary i Kandy, en grön oas i anslutning till staden. Tät grönska med lianer. Apor som ömsom plockar loppor, ömsom ogenerat lattjar runt.  En liten damm med stora fiskar, stora ödlor och sköldpaddor. Mysig promenad, men

Möte med elefanter
tisdag 3 januari 2017 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

När Arvid, som sitter ihopkrupen i mitt knä och kämpar mot åksjuka, för tusende gången säger att han vill vara hemma så börjar jag starkt tvivla vad vi håller på med. Jag lockar med äventyr och elefanter. "Jag behöver inte se några elefanter", muttrar han till svar. Försöker leda

Besök på fismarknaden
måndag 2 januari 2017 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Blä, usch. Nej måste vi stanna här. Var barnens reaktion på dagens utflykt till fiskmarknaden i Negombo. När Agnes senare pratade om att hon nu hade något nytt att skriva om i sin dagbok frågade jag hur hon skulle beskriva platsen. "Stinkande, illaluktande?" Hyssade Agnes mig och svarade

And Off We Go
torsdag 29 december 2016 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Bagaget incheckat. Värktabletter och nässpray inköpta för att mota dunderförkylningen som brakade loss inatt. Sista jobbmailet skickat från flygplatsen. Fick hot om försenad avgång pga storm i Istanbul. Men nu sitter vi här bara 1 h sen. Kommer förhoppningsvis hinna till

Några sista ord
måndag 24 mars 2014 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Resan är slut för denna gång. Sista dagen bjöd tyvärr på regn, så isf ett sista dopp i poolen blev det ett sista besök på en hektisk inomhusmarknad för att rasta barnen. Hemresan gick över förväntan. Arvid sov stora delar av flygresorna och var snäll och glad övrig tid. Agnes sov

Farväl Bali
onsdag 19 mars 2014 - Klaten, Jawa Tengah, Indonesien

Resan blev inte av den karaktär vi egentligen hade tänkt oss. Vi skulle ju välja ut ett par tre ställen att bo på och göra utflykter från dessa, men våra rastlösa själar trogna har det blivit några fler stopp på vägen. Nyfikenheten efter att se och uppleva nya saker är för stark.

En paradisö

Resan går mot sitt slut. Inläggen blev färre än jag hade tänkt mig antingen för att jag somnat ifrån egentiden el för att uppkopplingen varit opålitlig el obefintlig. Att sammanfatta 3v upplevelser på mina nu tilldelade 10 min är en omöjlig uppgift. Kan sammanfatta det med att sen

Egentid
söndag 23 februari 2014 - Padang, Sumatera Barat, Indonesien

Jag har mot min vilja fått en dag med egentid, därav två inlägg på samma dag. Det förra inlägget lyckades jag inte publicera på förra stället då uppkopplingen var så dålig, så nu försöker jag skriva ikapp. Egentiden tvingas jag spendera på hotellet, drickandes avslagen coca cola,

"Finfrämmande"
måndag 17 februari 2014 - Seminyak, Bali, Indonesien

Många lata dagar har passerat sen sist jag skrev. Vi lämnade Jungbatut och åkte till Mushroom Bay som låg längre söderut på ön. En mycket vacker bukt med fin strand och turkost vatten. Tyvärr hade vi inte så tur med vädret. Dagen vi förflyttade oss lyckades vi träffa in dagens värsta

Fam Höckert Wall på Sri Lanka

Fam Höckert Wall på Sri Lanka

28 december 2016 - 3 februari 2017

Sista chansen till långresa mitt i vintern. Sen är vi fast i samhällets system med skolplikt i måååånga år framöver. Resan går till Sri Lanka, det vi ikväll har upptäckt är ett av dyraste länderna i Asien. Lika pålästa som alltid. Vi hoppas på att få uppleva såväl sol och bad såsom häftig natur, djurliv och kultur. Och äta kokosnötter, inte att förglömma, Agnes stora mål med resan. Väskorna är packade, sista julskinkan uppäten, barnen är taggade, nu väntar lite sista nattjobb. Budgetar som måste uppdateras, tidrapporter skrivas, webbutbildning som måste vara klar innan årsskiftet och styrelseprotokoll som måste skickas. Alltid ute i god tid. Men sen väntar 5 veckors äventyr!!!

Fam Höckert Wall på Bali

Fam Höckert Wall på Bali

28 januari 2014 - 21 mars 2014

Tänk vad fort tiden går. Snart är mitt "lediga" år med Arvid till ända och det är dags att lämna över kontrollen till maken och släppa in kaoset i hemmet. Men innan dess ska vi ta oss några mil söderut och korta ner vintern lite. Ser fram emot att slippa allt klädbök som hör årstiden till. Hoppas nu bara på att guideboken har rätt vad gäller vädret på Bali under regnperioden...

Fam Höckert Wall i Australien

Fam Höckert Wall i Australien

3 februari 2011 - 15 mars 2011

Familjen Höckert Wall börjar nu bli redo för att upptäcka världen igen och sydvästra Australien har utsetts till resmål. Förhoppningen är att vi ska inse att det går bra att resa med barn, man måste bara anpassa resandet lite. Vi har därför bestämt oss för att prova en "panschis"-varnings-semester. Vi ska hyra husbil och kuska runt lite...

Linda & Erik i Sydamerika

Linda & Erik i Sydamerika

27 november 2008 - 9 februari 2009

Ett nytt äventyr!! Ny världsdel, ny respartner, nya mål. Sitter hemma på kammaren och planerar och låter mig inspireras. Inte svårt att längta bort när Sverige bjuder på +/- 5 grader och slaskigt snöregn...

Lindas första äventyr

Lindas första äventyr

5 september 2005 - 9 mars 2006

Sydostasien, Australien, Nya Zeeland å Hong Kong.. Jag undrar varför jag har valt att byta ut Uppsalavintern mot dessa platser. Måste ha varit tillfällig sinnesförvirring =)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linda uppdaterar sin resa

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!