Clearwater Beach
måndag 13 november 2017 - Indian Shores, Florida, USA

Dag 14 i Florida. Jaha, då var sista dagen kommen på vår semester… det var ju tråkigt…Vi fick fint väder, så det blev att vi körde till Clearwater Beach & tillbringade ett par timmar där. Det är ju egentligen samma vatten som vid ”vår” strand, men skillnaden är ju att på

Busch Gardens
söndag 12 november 2017 - Tampa, Florida, USA

Dag 13 i Florida. Idag hade vi vår andra hel-gråa dag (vädermässigt). Det regnade på morgonen, men prognosen sa att det skulle sluta regna om en timme ungefär.Vi skulle ändå åka till Busch Gardens, och då var det ganska bra väder för det, enligt mig.Det regnade hela vägen dit, men

Sol & bad gäller idag
lördag 11 november 2017 - Indian Shores, Florida, USA

Dag 12 i Florida. Det var sol & bad som gällde idag. Inte mycket mer att skriva om det :-)Det mest ”spännande” var väl när vi låg & snackade vid poolen, så var där en man som frågade vilket språk vi pratade. När vi sa att det var svenska, så sa han, på lite knagglig

från Orlando till Indian Shores
fredag 10 november 2017 - Indian Shores, Florida, USA

Dag 11 i Florida. Idag var första dagen vi fick enbart mulet väder, men det gör inte sååå mycket, för vi skulle ändå ha en transportdag idag. Vi lämnade Orlando & körde till Indian Shores, där vi ska bo de sista dagarna på vår semester.Vi kom fram till lägenheten vid 11-tiden,

sista dan i Orlando...
torsdag 9 november 2017 - Orlando, Florida, USA

Dag 10 i Florida. Idag är det sista dan i Orlando. Och det är dag 2 på Universal som gäller.Idag startade vi på Islands of Adventure, och åkte det vi inte hann/orkade i förrgår. Vi började med att hälsa på King Kong på ”Skull Island reign of Kong”. Det är ännu en bana där man

SeaWorld
onsdag 8 november 2017 - Orlando, Florida, USA

Dag 9 i Florida. Idag tillbringade vi mesta dagen på SeaWorld. (det går INTE att jämföra SeaWorld med de andra stora temaparkerna, detta är mer en ”utbildnings-djurpark”.)Jag älskar verkligen delfiner, och showen visar vilka enastående kreatur de är. Såå fint. Där var såklart

Universal Studios och Islands of Adventure
tisdag 7 november 2017 - Orlando, Florida, USA

Dag 8 i Florida. Denna dag var vikt till Universal Studios & Universals Islands of Adventure, och vilken dag det blev :-)Strålande väder och roliga attraktioner OCH väldigt trevligt att bara gå & titta på alla olika ”världar” i parkerna.De två Harry Potter-världarna var absolut

en resdag till Orlando
måndag 6 november 2017 - Orlando, Florida, USA

Dag 7 i Florida. Idag var det sista dagen i Fort Lauderdale.Packade in alla våra grejor i bilen, och gick & sa hej då till våra värdar.Sen bar det iväg på den (knappt) 3 timmar långa bilfärden mot Orlando. Jag bestämde att vi skulle köra en (ganska liten) omväg om Jupiter Island.

en dag i Fort Lauderdale
söndag 5 november 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Dag 6 i Florida. Medan kidsen gjorde sig klara i morse, körde jag & Jocke en runda till Ross, en lågprisbutikskedja som Camilla tipsat om. Vi trodde verkligen vi redan hade varit där (ligger en inte långt från var vi bor), men det visade sig att vi inte hade gått in när vi varit i de

En dag på stranden
lördag 4 november 2017 - Pompano Beach, Florida, USA

Dag 5 i Florida.Vi hade bestämt oss för att idag skulle bli en lugn stranddag. Man kan ju inte hålla på att fara runt hela tiden, det är ganska jobbigt faktiskt.Vi trodde dock att vi valt sämsta dagen till att vara på stranden; det var väldigt molnigt på morgonen & det hade regnat

Vår första Floridaresa :-)

Vår första Floridaresa :-)

31 oktober 2017 - 14 november 2017

Jag, Jocke, Alex & Frida ska bl.a. fira min 50-årsdag i Florida

Vår första New York-resa :-)

Vår första New York-resa :-)

1 januari 2017 - 9 januari 2017

Börjar det nya året med en resa till New York. Första gången i USA -Spännande!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Leena uppdaterar sin resa