Man var ju nykter imorse men nu börjar det ordna upp sig vettu! Kan någon hjälpa mig att bärra hem Berra?
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Bira, Sulawesi Selatan, Indonesien
Delfiner ohh mt Bromo
torsdag 27 juli 2017 - Singaraja, Bali, Indonesien

Hallå!Då denna underbara sida lyckades hänga sig när allt var skrivet och klart får ni en väldigt kort verison.I Bira vart det en del dykning bland diverse fiskar dock utan lyckan att se tigerhaj.Vi tog oss därefter tillbaka till Yogja där vi besökte Prambanan, den underjordiska mosken och

Varaner och tigerhajar
fredag 14 juli 2017 - Bira, Sulawesi Selatan, Indonesien

Efter att ha återvänt till Indonesien från Singapore så hade vi en övernattning på Bali för att sedan dra oss mot Komodo och närmare bestämt Labuan Bajo. Där hittade vi ett på tok för avlägset boende där vi var tvugna att åka med hotelets shuttle för att kunna ta oss till stan för

Singapore sling
torsdag 6 juli 2017 - Singapore, Singapore

Nu ska vi snart åka från Singapore tillbaka till Indonesien efter att ha spenderat ca 5 dagar i denna extremt varma och galna stad.Vi har knatat runt i ca 30-33 gradig hetta och försökt vara så produktiva som vi kunnat, det underlättades av att vi köpt åk-kort så vi kunnat åka runt helt

Salt och Sand

Nu är vi mättare än Lars Adaktusson är på kristna floskler, vi är mättare än vad Arnold är på muskler och vi är mättare än Leif Loket Olsson är på färgfemman. Ni förstår säkert vid det här laget att vi har ätit mer än man bör för att känna sig belåten. Vi befinner oss i

Jogja och Borobudur
fredag 16 juni 2017 - Yogyakarta City, Yogyakarta, Indonesien

Klockan ringde 03:30 idag så vi hoppade upp på moppen och gav oss iväg ca fyra mil till Borobudur vilket är ett gammalt buddisttempel.Vi började med att köra vilse i stan ungefär en timme innan vi hittade ut på rätt väg och kunde köra i full fart (60 km/h) mot templet, väl på plats så

Watch out for Nina
fredag 9 juni 2017 - Samosir Regency, Sumatera Utara, Indonesien

Nu mer går vi under namnen Rambo och Pocahontas, vi har sovit, ätit och gjort det mesta i djungeln!Vi började med att ta oss från jakarta till Bukit Lawang i norra Sumatra vilket tog cirka 13 timmar med flyg till Medan och sedan buss till Bukit Lawang.Bukit Lawang ligger mer eller mindre precis

Framme!

Nu har vi tagit oss 13539 km till Jakarta, detta exkluderat omvägen via tyskland och flygning över Ryssland och China.För första gången kändes en flygning av denna dignitet som relativt smidig, flyget mellan Dusseldorf och Hongkong var av nyaste sort med både bra filmutbud och ett tennisspel

Testing festing
torsdag 1 juni 2017 - Düsseldorf, Nordrhein-Westfalen, Tyskland

Hej!vi kör en testluppladdning från Dusseldorf för att se hur motaglig den "uppdaterade" resdagboken har blivit.Vi gick igenom hela dusseldorfs flygplats och såg massa trevliga pubar/resturanger att äta lunch på så vi tänkte att vi går igenom passkontrollen och sätter oss sedan.Efter

Surf n... en öl?
måndag 5 januari 2015 - San Isidro, Caraga, Filippinerna

OBSERVERA! Vi har fått upp lite bilder till tidigare inlägg och förhoppningsvis till det här också! Utöver det är det lugnt och skönt, vi befinner oss just nu på Siargao, längst ut vid Stillahavskusten. Det är kul att det är en sån skillnad på Sydkinesiska sjön och Stilla havet,

InvalIDO
torsdag 25 december 2014 - Siquijor, Centrala Visayas, Filippinerna

Precis som rubriken lyder så har Ida bränt sig på ett avgassystem i Busuanga och har nu en mindre fin brännblåsa på benet men den läker sakta men säkert. Tyvärr var det inte tillräckligt utan hon vaknande förkyld i morse också... förkyld det är ju 33 grader varmt? Jävla AC! för

Indonesia Grand Tour

Indonesia Grand Tour

1 juni 2017 - 4 augusti 2017

Längst ute i öster någonstans hamnade Gulliver i Puttenuttland i Gullivers resor. Vi ska åt samma håll men inte riktigt så långt bort. Faktum är att vi kanske inte ens ska åt samma håll, vi ska typ ditåt, fast lite mer åt sydost från Hongkong. För att komma dit följer man den gamla kolonialrutten mellan Ryssland och de Japanska handelsöarna. Har man tid kan man runda stilla havets egna Gotland... Australien! Raukarna är inte lika fina vad jag förstått men dom har kommit långt i evolutionen, rådjuren går på två ben och kallas för Kängurur. Men vad det gäller våran resa tar vi istället vägen förbi landet som föddes ur en weissebeer, das dutche! Vidare ska vi sedan via Kinas svar på Dubai och för att slutligen komma till det vissa beskriver som ett av jordens rövhål... japp Jakarta! Håll i hatten för nu blir det åka av!

Filippinerna *

Filippinerna *

10 december 2014 - 9 januari 2015

Varmt och skönt! Vi får se vart vi hamnar men Filippinerna blir det iaf :)

tourdeasia

tourdeasia

17 december 2012 - 6 april 2013

Nu ska kokosnytt på nya uppdrag! Vi och sju miljoner till ska ner till Asien och stöka och böka :) potentiella resmål är allt i Sydostasien med start i Thailand och avslut i Vietnam.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Rasmus uppdaterar sin resa