ja du, sag det...
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
skjut alla byrakrater

efter nara fyra veckors general strejk och ett enat folk som verkade mer och mer benagna att fixa knugen french stylee, och dagen innan en demonstration som vantades samla mer an tva miljoner manniskor i kathmandu, backar monarken lite till och ger tillbaks all makt till representant huset, som

Nepal Zindabad
lördag 22 april 2006 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

jag har blod pa mina hander. "if we stand still they will not hurt us..." kravallpoliserna rusar mot oss, varje cell i min kropp sager at mig att fly, men jag litar pa min nyfunna nepalesiske van och vi star stilla och forsoker se sa odemonstrantiska ut som mojligt. vi ar ensamma kvar pa den lilla

kukvisa
måndag 10 april 2006 - Lahore, Punjab, Pakistan

fani helvet va javla kuk forbannad ja blir pa alla dessa gudforbannade javla byrakratinstitutioner som gor livet surt for manniskor i tid och otid, speciellt nar det ar jag sjalv som blir drabbad av dessa monument over manniskans oerhorda kompetens i att organisera sin trangsynthet och maktmissbruk

Vansterns Disneyland
onsdag 29 mars 2006 - Karachi, Sindh, Pakistan

World Social Forum i Karachi. kom hit i sondags, fick program och lapp runt halsen, borja ga runt lite och konstaterade snabbt att det var en ooverblickbar situation jag hade framfor mig. sjuhundraelva politiska moten, diskussioner, seminarier och workshops som pagar samtidigt i ett myller av talt

delhi belly
tisdag 14 mars 2006 - New Delhi, Delhi, Indien

ja fan da vart man tebax i den sketnaste storstan ja vart i an sa lange... och tro fan om ja inte blir exakt lika magsjuk som senast, da jag tillbringa hela december pa hotellets dass och firade julafton pa sjukhus... hoppas det inte kommer ga till sana ytterligheter denna gang. imorn ar det holi,

Fagelinfluensan och sterila ambassader
lördag 11 mars 2006 - New Delhi, Delhi, Indien

(utdrag ur ett brev till en nara van) det borjar kannas som att det ar dags att dra sig hemat, vet inte vadan denna kansla kommer ifran, var ju sa fast besluten att aldrig satta min fot i sverige igen, men ibland behover man ju komma bort for att hitta hem. kan vara att jag borjat idealisera

The Poverty Line
tisdag 7 mars 2006 - Chennai Port Trust, Chennai, Tamil Nadu, Indien

The Poverty Line by the Bangladeshi poet Tarapodo Rai I was poor. Very poor. There was no food to quell my hunger No clothes to hide the shame of my naked body No roof above my head. You were so kind. You came and you said 'No. Poverty is a debasing word. It dehumanizes man. You are needy.' My

javla hippies...
onsdag 18 januari 2006 - Bangalore, Karnataka, Indien

man kan fly fran sigsjalv. allting vi manniskor sysselsatter oss med verkar vara just for att slippa sta ut med oss sjalva. indien sags ju vara ett stalle dit folk aker for att hitta sig sjalva, verkar mer vara ett satt att byta ut en masspsykos mot en annan. istallet for konsumtionshysteri och

Deja vu i Iran
fredag 7 oktober 2005 - Teheran, Iran

Ni vet hur d e. ibland far man bara den dar kanslan. allt tycks alldeles for bekant. fast man vet att man aldrig satt sin fot pa stallet forut. denna kansla har sakta men sakert borjat krypa pa mig sen jag kom hit till Iran. det borjade redan pa den forsta bussterminalen. i vantrummet fanns en tv

turkisk paranoja cha-cha-cha
måndag 26 september 2005 - Diyarbakır, Turkiet

Efter en tagresa fran Prag till Istanbul, dar vi for ovrigt blev blasta pa 4000 spann och paminda om vilka blaogda svennar vi ar, har vi rest runt i Turkiet, forst till Konya, dar den Afghanistanske Sufi poeten Mevlana holl till. Han verka ratt vettig, tyckte till exempel inte att det behovdes

end of the world tour

end of the world tour

15 augusti 2005 - 16 juli 2006

gav mig ut for att fly sverige, men kommer antagligen att atervanda trots allt

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Leo uppdaterar sin resa