Hej på er !!! Nu reser jag till Kap Verde öarna på Måndag morgon tidigt 12/3. Åker först med tåget till Köpenhamn på söndag kväll, då det blir till att campa på flygplatsen över natten.
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Ko Chang, Trat, Thailand
Vi var på Koh Mak i förrgår
söndag 10 december 2017 - Ko Chang, Trat, Thailand

Hade köpt resa med " The Wodden Boat", som var billigare än speedboat, som var rätt dyr, men hamnade i speedboaten ändå. Vi blev upplockade med Songtaew i fredags kl 08.30 tror jag. Kördes tillsammans med en del andra till piren. Båten skulle gå kl 10.00 Framme på Koh Mack efter 40 min.

Strandade idag, solen visar sig åter med full styrka
onsdag 6 december 2017 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Det är onsdag idag, semestern börjar krympa på riktigt ! Frukost avklarad, sitter kvar här och skriver. Mycket behaglig temperatur här under taket. Får alltså bli en resa till om ca ett år till Thailand. Antingen till Puketh, Koh Lanta eller Baeng Saen där jag kan få hjälp av Vi på

Affärsutflykt till Trat
tisdag 5 december 2017 - Trat, Thailand

Är tvungen att ordna med mitt thailändska Visa-kort igen. Kom underfund om att när jag byter mobil  (sim-kortet antar jag) så bryts kontakten med mitt Visa-kort, fungerar inte i vare sig Sverige eller Thailand. Vibhyrde en motorcykel och gav oss av ner till färjeläget. Hemska, branta,

Avstickare till Galle. än vad vi troddeeser
fredag 1 december 2017 - Galle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Utcheckningen kl 11.00, blir litet brått att checka ut. Lämnar vårt pick o pack vid receptionen, vårt flyg ( Till Bankok) !!!. Kostar naturligtvis en extra biljett, men går faktiskt på ett ut, då allt är mycket billigare i Thailand. Flyget går först kl 01.30 ! Suck ! Taxi hämtar kl

"Landat" i Unawatuna
måndag 27 november 2017 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Denna resedagbok är mest till för mig själv, så ni behöver inte läsa allt jag tragglar om 🤷🏽‍♀️Förstår inte att man över huvud taget vågar köra något slags fordon här. Tuktukföraren kör med " dödsförakt" dit man skall, Thailand är rena lugna gatan mot här, men

Reser vidare till Merissa

med taxi. Vi tog först en Tuktuk till järnvägsstationen, tåget som skulle gå om två och en halv timma var fullsatt fick vi veta. En trevlig taxichaufför dök upp och vi dök in i hans taxi. Hämtade upp hans 20-åriga dotter på vägen, stannade vid en liten vägkrog för litet att tugga

Blasigt
fredag 26 mars 2010 - Bangkok, Thailand

JA, ja,denna sidan vill fortfarande inte ta Baengsaen. Har inte kommit nagonstans langra annu. Finns sa mycket runt omkring att upptacka, promenerar, cyklar eller tar songtawen for att prova hur man tar sig till olika stallen, Har maste man aka en bit for att kopa nagot speciellt, tar ett tag att

Baengsaen
tisdag 23 mars 2010 - Bangkok, Thailand

Hemskt vad tiden gar, Jo, skall se om jag kan fa in nagon bild , nog dalig uppkoppling eller nagot. Var pa munkdop i staden norr om Baengkok, mycket intressant, holl pa i tva dagar, jag hangde mad i taget, man borjade med Wisky kl 06. pa morgonen,efter frukosten, sedan var det ol, sa alla blev

Moshit sawan,
söndag 21 mars 2010 - Bangkok, Thailand

Hm,var tvungen att valja Bangkok, men jag ar inte dar, utan i Baengsaen igen. Har kommit hem fran ovanstaende stad, landsbygd. Konstig sida det har, svar att hitta ratt i. Kommer att lagga in bilder i morgon, har glomt sladden for overforing. Den har staden ligger 23 mil norr om Bangkok, man sa att

Baensaen via Bangkok
måndag 8 mars 2010 - Bangkok, Thailand

Hej, skriver om detta inlägg, verkar ha hänt något med det så att det försvann. Jo, jag reser alltså till Bangkok 14/3 mitt på dagen med Finnair, via Helsingfors där vi mellanlandar och byter flyg som avgår efter ca 1,5 timmar, så ingen större väntetid för en gångs skull, inget

Första resan till Sri Lanka

Första resan till Sri Lanka

21 november 2017 - 13 december 2017

Hämtade med förbeställda taxi hos mig i Järnbrott 10.45. Det gick smidigt ut till Landvetter. Det tog tid, så bra att vi var ute i tid. Finnair avgick kl 12.55, till Helsingfors. Brått till nästa flyg, också Finnair med destination Bangkock. Vi satt bra, Ante med extra benutrymmme, har långa ben. Maten bra (ny giv, finsk skolmat)👍. Framme i Bangkock vid 8-9 -tiden. Direkt iväg till flyget till Colombo, brått ! De trodde att vi inte skulle hinna få med våra väskor, men det funkade. Tre timmar till Colombo, bra service hela vägen. Taxi till vårt hotell, riktigt fruktansvärd trafik, man visste knappt vad som var upp eller ner. Landade så småningom vid vårt hotell där jag bokat tre ! nätter. Vi fick ett trevligt mottagande. Gav oss ut för att finna en restaurang, inte lätt på dessa trafikerade, osande gator. Fann ett palatsliknande ställe, men de serverade ingen alkohol. FAnn ett anat ställe, en Tuktuk tog oss dit, trevligt, dyrt. Det mesta här är dubbelt så dyrt som i Thailand, vissa saker som i Sverige. Vi bestämmer oss för at resa vidare redan nästa dag. Tar en öl i hotellets vardagsrum, mannen i receptionen vill gärna prata. Berättar och visar historiska saker om landet. Talar om att man här normalt bara äter fisk, kyckling och grönsaker, rotfrukter. Talar om vissa människor, tillhörande vissa religioner som dödar djur, för att sedan äta dem ! Knappt någon som röker, några ungdomar sa till Ante att man inte skall röka !

14 mars 2010 - 24 april 2010

Hej, ja nu bär det snart av till Thailand igen, denna gång i stannar jag i nästan 1,5 månader. Skall bli så skönt att värma upp sin frostnupna kropp, kan behövas efter en lång vinter som visserligen visar sitt bästa ansikte just nu. Reser denna gång med Finn Air med mellanlandning med någon timmes väntetid på nytt flyg i Helsingfors. Smidigt, är ju van att vänta mycket längre på någon flygplats. Kommer att få besök de sista tre veckorna av Anders, vi kommer att åka runt en del och upptäcka nya platser, nya för mig i alla fall, skal bli så spännande att upptäcka vad det nu blir. Landar i Bangkock 15/3 och reser direkt till min lägenhet i Baengsaen. Jag har ju inte rest ännu så det blir inte mer skrivet nu. Vi hörs !

Barcelona

Barcelona

18 september 2009 - 21 september 2009

En kortare s k weekendresa denna gång. Har så gulliga barn + deras respektive som kom på denna så passande present, när jag fyllde år sist. EN RESA !. och det blir till Barcelona, mina medresenärer är yngsta dottern och hennes sambo. Skall bli spännande att se denna stad, där jag aldrig varit och se litet av det som många talar så väl om. Får nu se om jag får tillfälle (lust) att skriva under tiden i Barcelona, tiden är knapp, annars får det bli en efterrekonstruktion. I alla fall bra att skriva här, vänner får veta hur det är där och jag själv har en dagbok att läsa. Vi syns här Violette

Schweiz

Schweiz

3 juni 2009 - 6 juni 2009

Ett resmål som jag aldrig har tänkt på att resa till. Fick en dag höra i tredje hand om hur vackert det är i Zürish som jag nu har rest till. Skriver detta i efterhand. Hade helt enkelt tråkigt en kväll och tänkte att jag måste hitta på något kul och vad är mera kul än att resa, det fick bli en kort resa, då det inte är läga att ta ledigt någon längre tid från jobbet i början av sommaren, så nu skall ni äntligen få se och läsa om resan, det finns för övrigt inte mycket att läsa om denna stad som kan intressera en vanlig resenär som jag, vad jag vet.

3 mars 2008 - 24 mars 2008

Äntligen bär det av tillThailand !! Skall bli så skönt med värme. Har lånat en stor ryggsäck som är ganska lätt, bra (hoppas jag ialla fall). bara det inte blåser för mycket, den är stor och då blåser jag bort. Kommer att resa från Landvetter VÄLDIGT tidigt på morgonen, får som tur skjuts med egen övernattande chaufför, med KLM till Amsterdam. Där får jag vänta på flygplatsen tills flyget (China Air) kl 14.25. Tänker passa på att shoppa i taxfree så klart en del av väntetiden där. (Kan kanske gå in på nätet för att se vad som finnes där som kan locka och inte fyller så mycket). Kommer att vara i Bangkok 4 mars vid 7-tiden på morgonen och tänker ta någon slags transport ner till Bang Saen, där jag får låna en lägenhet, Längtar efter att känna varm luft slå emot mig när jag stiger ut ur flygplanet. Återkommer när jag har något att berätta.

Kap Verde

Kap Verde

12 mars 2007 - 2 april 2007

Jag reser till Kap Verde, med första anhalt SAL, där jag tänker stanna några dagar, har nog en lägenhet som väntar på mig där någonstans, blir väldigt spännande det hela.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Violette uppdaterar sin resa