"Till sist och slutligen är alla resor inga resor alls, förflyttningen endast jordens dans under fötterna, skiftande scenerier; bara kulissernas spel; en blick i ett tittskåp en titt i ett annat." Stefan Sandström
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Låååångt inlägg
torsdag 25 februari 2016 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Eftersom internet har varit svårfunnet på sista tiden, speciellt på Cuba, så blir det ett långt inlägg av sista delen av resan. De kunde i alla fall bygga, di däringa indianerna. Vi hälsade på ruinerna i Copan och fick veta om Maya-dynastin som levde där ca 400-800 efter Kristus. 16

Panikångest i paradiset
måndag 8 februari 2016 - Copan Ruinas, Copán, Honduras

Vi har tagit oss till Antigua, via Guatemala Citys rusningstrafik.. Mysig stad, men inte så mycket att göra. En bra indianmarknad tippade över bägare till överdosering av ringar och örhängen. Får fokusera shoppingen på annat framöver. Börjat hoppa över frukosten ibland. För lika

Betar av länder
tisdag 2 februari 2016 - San Salvador, El Salvador

Canoyning avklarat. En del nerver innan. Mängder med kyla under, trots adrenalinet. Nöjt flin efter. Det är bland det roligaste jag vet. Efter bergens regniga regnskog tog vi oss ner till Stilla havs-kusten och Tamarindo. Sol och bad på schemat. Försökte mig även på surfing. Gick sådär.

Uppdatering en bit in på resan
måndag 25 januari 2016 - Fortuna, Guanacaste, Costa Rica

Så var det äntligen dags. 02.30 ringde klockan på torsdag morgon. Eller natt om man så vill. Pigg är inte ordet att beskriva mig just då. Vi träffade några lika förvirrade och trötta resenärer på Arlanda och ca 27 timmar efter vi klivit upp fick vi gå och lägga oss i Panama City.

Preparado
onsdag 13 januari 2016 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Ok, erkänner. Slänger mig med spanska ord som kanske inte betyder vad jag tror. Eller är spanska. Anywho. Packningen är näst intill ordnad. Taxin beställd. Klockan ställd på 02.40. Imorgon blir en låååång dag. Ses i Panama :)

Over and out
måndag 27 januari 2014 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Det blev en ordentlig slappardag första dagen i Jinja. Läsa, kolla internet, packa om lite. Kan ha lite att göra med att kvällen innan bjöd på pink party. Oj så rosa vi erövrade baren. En del blickar och frågor blev det. Men trevligt var det. Ändå till hunden som hängde i baren bet

Slutet är nära
fredag 24 januari 2014 - Jinja, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda

Internet har varit lite sådär på resan, men nu tänkte jag försöka göra ett inlägg. Vi har tagit oss till varmare Afrika, Uganda. Det är också stökigare och skitigare. Mer likt Afrika helt enkelt. Vi har tagit oss igenom branta backar, dans med barnhemsbarn, camping med flodhästar i

Gorillas
onsdag 15 januari 2014 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Tidig morgon. Som attans. Iväg i bilar. Och sen vänta. Till slut kom vi iväg igen. Kullerstensvägen från helvetet tog oss sakta och skakigt närmare bergen. Bara vandringen över lokalbefolkningens sluttande åkrar gjorde mig andfådd. Djungeln därefter gjorde det inte lättare för mig.

Det rena Afrika
tisdag 14 januari 2014 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Då var vi framme i värmen. Och vi har redan acklimatiserat oss rätt bra. Kanske för att det inte är olidligt varmt, bara en riktigt, riktigt, bra svensk sommar. Flygningen gick smärtfritt, om än rätt sömnlöst. I lördags vid lunch var vi framme i Kigali, Rwanda, och bussarna stod fint

Charteravslutning
torsdag 22 december 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Är just nu på tåget på väg norrut i den svenska vintern. Kom hem igår eftermiddag och passade på att under uppackning, tvätt och ompackning försöka få in lite julstämning. Kändes konstigt med julmusik, trots att detta inte har varit ett helt obefintligt inslag i resan. Vi har även

América Central y Cuba

América Central y Cuba

14 januari 2016 - 25 februari 2016

Äntligen är foten ur och jag ska göra Centralamerika. Kuba blir bonus. Ser fram emot turkosa vatten, fisk och skaldjur på tallriken, indiankultur, briljera med min spanska, djungel (med lite bävan), cigarrer och rom. Vad mer som bjuds får jag rapportera om eftersom.

De dimhöljda bergens gorillor

De dimhöljda bergens gorillor

10 januari 2014 - 27 januari 2014

Afrika igen. Mer värme, mer sol, mer djur. Gorillor denna gång. Nära. I deras djungeln. Och så ledighet och slapp. Och en rosa buss såklart.

Go West Africa

Go West Africa

11 november 2011 - 21 december 2011

Det var ganska fint där nere. Värt ett besök till. Testar västra sidan den här gången. De rosa såklart.

Mitt Afrika, genom ett rosa fönster

Mitt Afrika, genom ett rosa fönster

13 januari 2011 - 11 mars 2011

Med Rosa bussarna genom Afrika. Upptäcka djur, natur och äventyr. Och en massa nya vänner.

786 mil rosa tågräls

786 mil rosa tågräls

4 september 2010 - 10 oktober 2010

Tar transsibiriska järnvägen till fjärran östern. I Rosa bussarnas regi. Vodka i Ryssland, hästridning i Mongoliet, murvandring i Kina, gränsövergång i Sydkorea och sushi i Japan.

Weekendar, chartrar och annat

Weekendar, chartrar och annat

1 januari 1988 - 30 juni 2008

De ställen jag har besökt nån gång i livet.

Sydamerika med Rosa bussarna

Sydamerika med Rosa bussarna

26 januari 2009 - 18 april 2009

Nu är det dags igen. Fick blodad tand och ska ta mig ännu längre bort och ta ännu längre tid på mig. Se mer av världen helt enkelt, och njuta av varje sekund.

Rosa bussarna Istanbul - Sthlm

Rosa bussarna Istanbul - Sthlm

11 juli 2008 - 9 augusti 2008

Min första resa med Rosa bussarna. Genom Europas östligare delar, Turkiet, Grekland, Makedonien, Albanien, Montenegro, Kroatien, Slovenien, Ungern, Slovakien och Polen. Sammanlagt cirka 30 dagar blir jag borta med helt, för mig, okända människor. Can't wait!!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Caroline uppdaterar sin resa