Inga inlägg
USA och familj

USA och familj

11 augusti 1994 - 3 juni 1995

Hejsan Ja tänkte skriva om när ja reste till USA 1994 för att plugga engelska med EF språkresor riktigt häftigt alldelse ensam till det stora landet.. innan dess hade ja levt en rätt dyster och grå vardag. Ja var helt inställd på denna resa och bestämd så ja var inte orolig.. ja var taggad och helt tagen av förväntan och ville bara åka iväg.. ja älskar att resa och USA var något som ja alltid har velat åka till ! ja har en morfar som bor där så det var därför ja ville åka iväg och se om ja klara av o leva själv och komma in på ett college.. men så blev det aldrig även om ja hade hyffsat lätt för språk blev plugget för mycket och att studera blev uttjatat så det blev att man fördrev sig på nöje och sevärdheter och resa runt och umgås med dom andra studenterna istället och det var det gott om och det fanns inte underskott på det och det blev aldrig ensidigt ! Ja anamma snabbt kulturen och levnads sättet ! och det var riktigt uppfriskande man blev helt tagen ! ja hitta mig tillrätta snabbt och blev tagen utav deras livstil ! Ja kände snart att detta var min värld och ett levnadsätt ja gilla.. även om ja inte gilla deras attityd och förhållnings sätt och syn på vissa saker och politik.. så var det framför allt kulturen , livstilen , och tillgängligheten och klimatet som ja gilla även deras inställning.. USA har så mycket att upptäcka och omfamna och anamma så man blir aldrig trött.. Det negativa är att dom har inte tålamod överlags och övers för varandra och det är något man får ta på köpet ! tack för mig

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Markus uppdaterar sin resa