Dag 4
söndag 14 oktober 2018 - Lima, Callao, Peru

Sista dagen i Lima innan vi drar till Cusco. Har varit lungt. flanerat runt pa ett stort varuhus 5våningar. Fikat.I går gjorde vi våran första äventyr till Nasca linjer. Förväntnigarna var stora. För min del blev det en nanna tripp. På vägen dit så kände jag att min mage inte villa

Annapurna 8069m!
fredag 12 april 2013 - Pokhara, Mid-Western Development Region, Nepal

Hej! Här i pokhara är det 30Gr. I fall ni undrar. Dom här 6 dagarna i Annpurna masivet har varit en upplevelse. Vi startade 1060möh. Bergen är inte som hemma,det är rakt upp och rakt ner. Med undrbara vidder.Lite synd med dimma dom tre första dagarna. Vi hade två mål, Hoot Springs heta

Äntligen vandring!
lördag 6 april 2013 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

Har kommit till Pokahara för att vandra. Bussresan frå Katmandu var en upplevelse i sig. De 20 mil.tog 7.5 time.På smala krokig tvättbräda til väg. Det ska bli skönt att slippa storstan på ett tag. För nu är jag trött på den. Så i morgon bitte 04.30 bär det av upp i bergen. Guide

Varmt!
torsdag 4 april 2013 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

Har landat i katmandu. Varmt och skönt.Hotellet är det bästa hitills. Ätit en nipalesisk rätt, den var god. Hälsninar Anders

Världens tak!
onsdag 3 april 2013 - Lhasa, Tibet, Kina

Efter all oro, så har dom här dagarna varit en upplevelse som jag alldrig glömmer. Trevligt folk, även poliserna. Men dom lär nog ha varit tibetaniner.. eller vad dom nu är. Stads vandringen har varit trevliga, för undantaget att alla gator är i prinsip sönder grävda. Så man får ha koll

Jak kött!
måndag 1 april 2013 - Lhasa, Tibet, Kina

Efter all oro i går. Och dåligt med söm sista veckan Så käns det bra efter all vila, 14-15 tim. blev det. I en sten hård säng. Så nu är min huvudverk borta som jag har haft i 4 dagar. Och lite mindre avgaser å nått piller hjälpe nog till. Hotellet bjöd på jakkött å ris "äntligen

Förpackningarnas Land!
lördag 30 mars 2013 - Xi'an, Shaanxi, Kina

Var till Hot Springs igår,för ett hett kur bad. Men icke, fick se en massa gamla badkar,modell större. Intill Hot Springs fanns en linbana som vi tog upp till bergen för att få lite utsikt över staden. men blev inte det vi hade trott. Då skulle dom ha betalt för att åka ner. Så det blev

Arme!
onsdag 27 mars 2013 - Xi'an, Shaanxi, Kina

Hej! I dag tog vi lokalbussen (7kr enkel 50km)till Terrakotta-armen. Vi tänker på ekonomin. Man blir förundrad av den storleken allting är i detta land. I dag har vi ennu en gång blivit plåtade till sammans med kineser. Så vi är förevigade i detta land. Glad Påsk på er! Kram. Anders

Ny stad!
tisdag 26 mars 2013 - Xi'an, Shaanxi, Kina

Tisdag: Efter en vecka dis och tempel har vi tagit oss vidare med höghastighets tåg i 300 km/h till staden Xian. Det man han se efter vägen var höghus ris fält höghus.Kom hit i söndags.I går tog vi promenad på statsmuren,den är 14km runt. Det fick räcka med hälfte.Det finns konstiga

Finland
söndag 17 mars 2013 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Hej på er! Nu har vi gjort vårt första skutt till Helsinki. Nästa blir 18.00 till Peking. Ha det. Kram från oss

Tour the Top 2

Tour the Top 2

10 oktober 2018 - 2 november 2018

Nu åker jag och Anders ut med ryggsäckarna igen! Efter att 2013 var i Kina, Tibet, Nepal och Indien, så åker vi mot nya höjder i Peru och Bolivia. Från Himalaya till Anderna. Förhoppningsvis så har vi nu också erfarenhet av höga höjder... Återkommer med mer detaljerad resplan. Välkomna att "följa oss"! MVH Totto

Tour the top!

Tour the top!

17 mars 2013 - 22 april 2013

En rundtur via Kina, Tibet, Nepal och Indien. Nu gör vi vår drömresa, jag och Anders. Beijing, tåg till Lahsa, flyg förbi Mt Everest, vandra i Nepal och luffa i Indien. Alla tips mottages tacksamt.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anders uppdaterar sin resa