Emelie och Annika är kusinerna som har känt varandra sedan dom föddes. Nu ska dom ut på äventyr tillsammans på andra sidan jordklotet :)
hemstad Orsa, Dalarnas län, Sverige
Senast aktiv - från Orsa, Dalarnas län, Sverige
Borta bra men hemma bast!
söndag 1 juni 2008 - Bangkok, Thailand

I Tisdags anlande vi med nattbussen fran Koh Samui i Bangkok. Vi sag fram emot att checka in pa varat 4-stjarniga hotell som vi bokat via internet. Nar vi kom till receptionen sa fanns det tyvarr ingen bokning for Miss Liljeberg!? Vi undersokte saken pa internet och upptackte att bokningen hade

Full Moon
torsdag 22 maj 2008 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Hej, Hej alla nara och kara, sorry att vi inte har skrivit pa ett tag... vi har tyvarr ingen ursakt. Vara forsta dagar pa Koh Tao var regniga och allmant deprimerande. Vi var nara pa att packa vara vaskor och aka hem eftersom vi trodde att rainy season hade borjat pa riktigt. Men sen sken solen

Low season...
tisdag 13 maj 2008 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Fran Bangkok hade vi tankt ta ett nattag soderut, men eftersom det var fullbokat fick vi istallet noja oss med den s.k. VIP-bussen. Enligt killen som jobbade pa turistbyran sa skulle detta vara i princip lika bekvamt som liggvagnen pa taget med stor plats, saten som gar att luta ner och fotstod.

Happy Pizza!
tisdag 6 maj 2008 - Bangkok, Thailand

Efter att vi lamnat Siem riep besokte vi tva somniga byar dar vi agnade oss at sightseeing. Det enda spannande som hande var att Emelie blev sjuk, sa Annika fick an en gang rycka ut som sjuksyrra. Efter ett antal tabletter och nagra dagars ompysslande i sangen sa var Emelie pa benen igen. Var

Kambodja over all!
fredag 25 april 2008 - Siem Reap, Kambodja

Vi hade hort av andra resenarer att Kambodja skulle vara mycket smutsigare och fattigare an Vietnam, vilket vi ocksa upptackte sa fort vi korsat gransen. I Vietnam var det valdigt rent och stadat. Har i Kambodja har dom daremot inte en fungerande sophantering, utan sopor ligger overallt efter

Same same, but different!
torsdag 17 april 2008 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Nu ar vi Saigon som ar Vietnams storsta stad med 6 miljoner registrerade invanare. Statistiskt sett sa ager en familj i Sagion 4 motorcyklar, sa ni kan tanka er att varje gang vi ska korsa gatan ar ett mission impossible. Ovning ger dock fardighet och vi har nu borjat komma in i rytmen. Forsta

Tagluff, vallningar och massor av god mat...
fredag 11 april 2008 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Tjena mittbena!!! Forlat att vi inte har hort av oss tidigare men vi har haft fullt upp med att ligga och pressa i den efterlangtade solen :-) Ja vart ska vi borja...? Jo dar vi slutade sist kanske... Nattaget fran Hanoi till Hue, en resa pa 13 timmar. Vi hade egentligen inga forvantningar pa

Daligt vader fast bra sallskap...
fredag 4 april 2008 - Hanoi, Vietnam

I forrgar var det med spand forvantan som vi fragade damen i lobbyn pa varat hotell vilken tid var grupp skulle samlas dagen darpa... "It's only the two of you" "Are you sure!?" "Yes" "Completely sure?" "Yes" Sa mycket blev det av varan gruppresa. Vart forsta stopp pa resan var en 24 timmars

Good morning Vietnam!
måndag 31 mars 2008 - Hanoi, Vietnam

Var sista dag i Beihai/kina sken solen och vi fick antligen njuta av nagra soltimmar och borja jobba pa brannan. Det var med en tar i ogonen vi lamnade familjen Andersson fast det kandes skont att lamna Kina och forsatta till varat nasta stopp, namligen Hanoi som ar Vietnams huvudstad. Igar

En påskhelg vi sent kommer att glömma...
torsdag 27 mars 2008 - Nanning, Guangxi, Kina

Förra torsdagen begav vi oss tillsammans med familjen Andersson till Guilin som är en stad ca 70 mil nordväst om Beihai. Guilin är en vacker och välbesökt turiststad som är känd för alla sockertoppsberg som omger staden. Efter att ha tillbringat några veckor i Beihai där invånarna

Dumdummare lost in Asia

Dumdummare lost in Asia

29 februari 2008 - 2 juni 2008

Resan tar sin borjan i Hong Kong, darefter vidare till Gittan, Uffe och Freddan i Beihai. Fr.o.m. den 1:a april aker vi pa en 2 veckors aventyrsresa med intrepitravel i Vietnam och gor sedan en tur med samma forening i Kambodja. Den sista manaden spenderar vi i Thailand utan nagra nuvarande planer... :) Puss och kram /Y o Y

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Annika uppdaterar sin resa