Hemma
söndag 14 mars 2010 - Täby, Stockholms län, Sverige

Ja nu är jag till slut hemma i Sverige. Det var riktigt härligt att komma hem faktiskt och träffa mamma och pappa igen. Men jag saknar Jonathan... Jaja, nu ska jag berätta om mina två dagar i Hong Kong. Det är verkligen en äkta storstad med alla sina skyskrapor. Första dagen gick jag mest

Aventyren i Kiwiland over for denna gang...
onsdag 10 mars 2010 - Hongkong, Hongkong

Ja, nu har jag lamnat Nya Zeeland, sorgligt men sant. Jag ska beratta vad jag gjorde de sista tva veckorna. Forst tillbringade jag nagra trakiga dagar med att vara ordentligt forkyld i blasiga huvudstaden Wellington. Men jag orkade iaf pallra mig ivag till Te Papa nationalmuseum, rikigt haftigt

Varldens haftigaste strand, lite roadtripping och lite city
måndag 22 februari 2010 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Nu har jag nastan tagit mig runt Sydon for andra gangen. I morgon flyger jag till Wellington pa Nordon sa. Men, jag har hunnit med en del. Som att ha sett varldens vackraste solnedgang pa stranden i Nelson. Jag var bara dar en natt, pa basta hostelet The Bug med basta agaren Anthony, men det var

Hemresan ombokad, stannar en manad till =D
fredag 12 februari 2010 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

Ja, fick precis bekraftat att min biljett ar ombokad =) Sa jag stannar i Nya Zeeland till 9 mars och sen aker jag till Hongkong nagra dagar, mellanlandar anda dar sa da kan man ju lika garna kolla in stallet tycker jag. 12 mars ar jag hemma igen, kl 14.20 kommer jag till Arlanda. Sa nu ska jag

Forsta varvet runt Sydon avklarat!
torsdag 11 februari 2010 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

Ja nu ar jag tillbaka i Picton igen, nastan tre veckor sen sist men det kanns som tre manader. Jag har hunnit med sa mycket! Sista dagen i Queenstown blev lugn, hangde pa stranden hela dagen med min syssling som ocksa reser runt i detta underbara land. Sen hittade vi pa nagra fler trevliga

Ju langre soderut man kommer, desto vackrare blir det!
måndag 1 februari 2010 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Jag tror faktiskt det ar sa. Nya Zeeland fortsatter att gora mig mallos med sin otroliga natur. Fran Nelson akte jag soderut langs vastkusten, och den kusten ar nagot av det vackraste jag sett, jag ska lagga upp bilder snart, lovar! Bodde en natt i Greymouth, sen kom vi via de beromda

Stadsliv, lantliv, regn, sol, kajakpaddling, hangflygning
måndag 25 januari 2010 - Nelson, Nya Zeeland

Hej igen allihop! Nu ar jag antligen pa Sydon! Den ar verkligen sa vacker som alla sager. Men jag kanske ska borja dar jag slutade sist, i Taupo. Egentligen hade vi tankt stanna en dag till dar for att kunna ga en av de basta endagsvandringarna i Nya Zeeland, Tongariro Alpine Crossing, men tyvarr

SKYDIVING!!
onsdag 20 januari 2010 - Taupo, Waikato, Nya Zeeland

I morse akte vi vidare fran Rotorua mot Taupo. Vi akte en omvag for att komma forbi grottorna i Waitomo, det var det vart. Forst var det en massa stalagtiter och stalagmiter, sen kom vi ner langre ner till dar lysmaskarna var. Hur vackert som helst! Vi akte i en bat pa en underjordisk flod och allt

Pingviner, vulkaner, kokande lerpolar, Hobbiton och forsranning
tisdag 19 januari 2010 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Ja vi har hunnit med en del sen sist jag skrev! Sista dagen i Auckland stack vi ivag till Telly Tartland's Underwater World, ett riktigt haftigt stalle dar vi fick ga omkring i tunnlar i ett akvarium med hajar, stingrockor och sant, och se livs levande pingviner. Jag tycker de ar valdigt

Sky Tower
lördag 16 januari 2010 - Auckland, Nya Zeeland

Idag har vi varit uppe i Sky Tower, som ar den hogsta byggnaden pa sodra halvklotet. 60 vaningar upp kom vi (med hiss, trapporna var bara for nodfall..). Det var riktigt haftigt att se Auckland fran sa hog hojd, det ligger valdigt vackert med mycket vatten omkring. Man kunde hoppa bungyjump fran

Nya Zeeland

Nya Zeeland

13 januari 2010 - 12 mars 2010

Jag åker runt hela Nya Zeeland, båda öarna, testar alla äventyrssporter jag vågar, hälsar på i Sagan om Ringen-landet, och vandrar omkring i de vackraste naturområdena i världen! Avslutar med ett par dagar i Hongkong =)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linn uppdaterar sin resa