Nu har vi gjort det....
måndag 8 mars 2010 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

...ja, alltså ätit den söta goda färska ananasen, gjort ännu en spännande utflykt, korsat en av alla hysteriska gator och druckit goda drinkar på en hotelltakterass för sista ggn här i Saigon. Ja, iaf för den här ggn. Vem vet om/när vi kommer tillbaka. Igår kom vi hit igen, till vår

Panikfri snorkling och saknad hemlängtan
lördag 6 mars 2010 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Ja, då har vi nu bokat vår sista natt här i Vietnam. Den blir i Saigon och kommer redan imorgon. =( Nu när vi levt så "billigt" som vi gjort kommer vi lyxa till det lite och bo på ett av de finaste hotellen i stan och drog faktiskt till med en junior suite. Vi får väl se vad det betyder.

Master chefs!
onsdag 3 mars 2010 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Ja, då tänkte vi delge er lite information om vad vi pysslar med här borta igen. Egentligen är det inte speciellt mycket och det är riktigt skönt. Sedan sist har vi iaf hittat vart alla tar vägen på kvällarna. Vi tog en taxi in till stan häromkvällen och hittade då en gatumarknad med

Lugnet it self!
måndag 1 mars 2010 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Ja, då har vi nått "paradisön" Phu Quoc, vårt sista stopp innan vi ska tillbaka till Saigon för det vi inte hann med under vårt första stopp där. Vi bor på en resort, men låt inte det vackra ordet resort lura er. Detta är en resort med två, max tre stjärnor, men tycker ändå vi har

Smått röd i färgen och färdigshoppade....(kan man bli det?)
fredag 26 februari 2010 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Ja, nu är snart våra 4 dagar över här i Hoi An och det känns trist samtidigt som det ska bli både spännade och kul att se vad Phu Quoc kan erbjuda oss. Här i Hoi An har vi trivts bra och blandat lite promenerande i gamla stadsdelar, cykelturer till både landsbygd och strand med en del

Shoppers paradise!
tisdag 23 februari 2010 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Ja, då var 24 tim i Hue avklarade och på dessa timmar hann vi med att få frågan "madame, cyclo?" ,"monsieur, motorbike?" typ en miljard ggr, en ordentlig rundvandring i det gamla citadellet samt ett lite smått chockartat besök på den gigantiska markanden. Citadellet var rätt häftigt.

Lite mörbultade men lite varmare
måndag 22 februari 2010 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

Fy f-n vilken pärs det där med nattbuss var. Det började med att de var ca en kvart försenade att hämta upp oss på hotellet och under den kvarten hann jag tänka att vi var blåsta på våra pengar och nu bli tvungna att stanna ytterligare i Hanoi, något som absolut inte tilltalade mig alls!

Snart så
söndag 21 februari 2010 - Hanoi, Vietnam

Nu lämnar vi snart Hanoi och hoppas på bättre väder och tur i Hue. Om 2 tim går vi på nattbussen som ska ta 13 tim. Har inte hört speciellt bra om bussbolaget Camel men allt annat fullt. Så ja, wish us luck! Hoppas ni alla har det bra hemma i Sverige och snön! =) På återseende!

Staden där inget går som vi tänkt oss
fredag 19 februari 2010 - Hanoi, Vietnam

Ja, då var vi tillbaka i Hanoi igen efter en tvådagarstur i Halong Bay. Lite smått stelfrusna. Trots ett disigt och inte speciellt varmt väder får vi nog säga att turen var ganska otrolig. Fantastisk natur och själva båten var riktigt bra standard på. De andra passagerarna var väl helt ok

Tankenötter
onsdag 17 februari 2010 - Hanoi, Vietnam

Ja, här fortsätter det att inte gå riktigt som vi tänkt oss. Och kallt är det...men men....vi ska slå våra kloka huvuden ihop och se hur vi ska lösa allt på bästa sätt. Imorgon blir det iaf utflykt med "drakbåt" till Halong bay i två dagar och en natt. Shoppat varsin långärmad

Västlänningar till Vietnam

Västlänningar till Vietnam

11 februari 2010 - 9 mars 2010

-premiärbesöket i Asien

Back in business

Back in business

16 november 2007 - 25 november 2007

Tillbaka till Malta för lite liv i lyx och MASSA jobb!!

Maltapraktik

Maltapraktik

16 april 2007 - 28 augusti 2007

Åker snart till Malta för att göra min praktik på en resebyrå där.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Caroline uppdaterar sin resa