Cusco
måndag 16 november 2015 - Cusco, Urubamba, Peru

Hej hopp, nu har vi lämnat kusten och Ecuador och begett oss till kalla bergen i Peru, Cusco. Vi har gått en spanska kurs i 4 dagar och bättrat på spanskan markant. Nu kan vi säga "det är kallt", "finns det element", "det regnar" och en massa andra användbar ord. I princip

Bienvendios Ecuador
söndag 1 november 2015 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Sådär jag, då har jag äntligen lyckats få till ett svenskt tangentbord på den här datorn :) Sitter på ett litet internetcafe i Puerto Lopez i Ecuador och funderar på vad vi haft för oss de senaste 11 dagarna sedan vi lämnade Sverigen. Tiden går både fort och långsamt. Vi landade i

habasha

Vi har nu träffat en hel del habasha (locals). Alla är så himla vänliga och vill bjuda med en på saker. Idag tänkte jag berätta om när våra vänner Getinet och Wesagne bjöd med oss hem till deras vän för att välsigna att de precis hade fått barn. Vi såg framför oss hur det skulle

Habasha

Nu ar vi har! Sa mycket att beratta sa knappt med tid innan elen formodligen forsvinner. Vi har traffat sa mycket roliga manniskor och hunnit se sa mycket saker sa det ar svart att gallra. Jag bestammer mig for att beratta om var improviserade safari. For nagra dagar sedan korde vi ner fran Addis

olyckan
söndag 8 april 2007 - Brisbane, Queensland, Australien

Tjo allihopa, Här händer det grejer på löpande band. Det hann gå en vecka på jobbet innan tragedierna var ett faktum. En molnig dag begav jag mig till "the beach" för att rida lite med ett gäng från jobbet. Jag satt kvar på hästen i ca 10sek innan jag försökte göra hål på asfalten

livet i Sydney
söndag 8 april 2007 - Sydney, New South Wales, Australien

Nu har det gått nästan tre veckor här i Sydney och 2 hela dagar på jobbet. Jag var så nervös inför första dagen på jobbet att jag inte sov en blund och upptäckte att jag hade klösmärken i händerna för att jag legat och spänt mig när jag klev upp. Jag förestallde mig att de skulle

Sydney
söndag 18 mars 2007 - Brisbane, Queensland, Australien

Civilisationen har gjort entré. Vi lever numera ett relativt normalt liv efter 5 månaders primitiv exil. Det är helt underbart här i Sydney. Temperaturen är human men vi går mot kallare tider. Snart står snön inför dörren, eller inte. Vi har hört ryktas om att graderna kan sjunka ner

Happy Holi
söndag 4 mars 2007 - New Delhi, Delhi, Indien

Inte en lugn stund. Här händer det grejer på löpande band. Just nu har vi hamnat i ett färgkrig som är helt crazy. De senaste dagarna har vi blivit attackerade med vattenballonger men tänkt att det är normalt välkomnande av turister. Imorse när vi vaknade var det kallabalik på gatorna =

Tigrar och heliga bad
måndag 19 februari 2007 - Kila Bandhogarh, Madhya Pradesh, Indien

Nu har vi uthärdat ännu en tid i detta Sopornas metrolpol. Sist vi skrev var vi i Munnar, teets stad. Efter en oändligt lång bussresa på snirkliga bergsvägar kom vi fram till en liten håla inringad av teplantage. Vi tog en tur ännu längre up i bergen till View point och när vi klev ur

Sydamerika

Sydamerika

22 oktober 2015 - 22 januari 2016

Ferenji i Etiopien

Ferenji i Etiopien

2 juni 2011 - 28 juli 2011

Iväg på Minor Field Study i Etiopien med Anna.

runt asien

runt asien

6 oktober 2006 - 20 mars 2008

Äventyr

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Alice Och Michael uppdaterar sin resa