Dag 304! Sista dagen i Addis Abeba
måndag 14 juni 2010 - Addis Abeba, Etiopien

Packar det sista med vemod. Har äntligen lyckats få någon att hämta mig och mitt pick och pack på Arlanda när jag landar i morgon. Tack snälla Matti, min vän i ur och skur! Ett (stort) bekymmer mindre. Nu återstår bara att avsluta det sista på skolan, packa ihop mina tillhörigheter,

Sista veckan i Addis
fredag 11 juni 2010 - Addis Abeba, Etiopien

Avskedsvecka. Jobbig känsla av att allt jag gör är för sista gången… många vänner att ta farväl av. Jag har packat och packat om, vägt och fixat extra kartonger för att få med allt. Har naturligtvis övervikt, men har lyckats hitta två personer som ska med samma plan och reser med

v. 38- 43
måndag 7 juni 2010 - Addis Abeba, Etiopien

Usch, vad veckorna springer ifrån mig nu! Jag ska snart åka hem och jag har blandade känslor. Jag längtar jättemycket efter mina älskade barn som jag inte har sett på 10 månader!! De är visserligen stora och självgående men ändå… barn är alltid barn! Och så saknar jag förstås

sammanfattning v. 31-37
söndag 25 april 2010 - Addis Abeba, Etiopien

Jag har valt att kort och konstis sammanfatta sista tidens händelser, utan detaljer eller värderingar. Alltså, under veckorna 31-37 har jag: •konstaterat att strömavbrotten blivit alltfler, längre och oftare •hört att den allt sämre Internetuppkopplingen och möjligheten att

v. 29-31
torsdag 11 mars 2010 - Addis Abeba, Etiopien

Efter den strapatsrika bergsturen diskuterade vi om vi skulle gå vidare med våra planer att hjälpa familjen. Självklart! Vi var båda överens om att de inte skulle bli lidande på grund av allt som hänt. Så jag kontaktade min dotter som handlade på Myrorna och samlade ihop egna och

"På tur i bergen" första dagen på februarilovet!
tisdag 23 februari 2010 - Addis Abeba, Etiopien

Jag och min norska väninna B-K bestämmer oss för att ”gå på tur” i bergen. Vi bestämmer oss för samma berg som vi besökte med eleverna under Etiopienveckan. Vi parkerar jeepen under ett träd i skuggan nedanför berget och börjar sedan klättra uppåt. Vi pausar ofta, dricker vatten

Historisk resa till Bahar Dar, Gonder, lalibela och Axum.
tisdag 23 februari 2010 - Addis Abeba, Etiopien

Efter en något dimmig packning av resväskan (vilket visade sig senare då jag glömt hälften hemma…) tog lyfte jag från Addis mot Bahar Dar. Min tanke hade varit att arbeta idag eftersom jag som obotlig optimist trodde att jag skulle vara frisk, men hästkuren jag fått var nog starkare än

v. 21-26½
onsdag 10 februari 2010 - Addis Abeba, Etiopien

Tillfällena mellan att jag skriver blir allt längre av någon anledning. Dels kanske för intrycken börjar bli vardagsmat, dels för att jag har fullt upp. Just nu i skrivande stund är jag nerbäddad och inne på min tredje dag som sjuk. Igår kväll fick jag diagnosen ”giardia lambia" som

Mombasa! (Monicas version)
tisdag 5 januari 2010 - Addis Abeba, Etiopien

Wow vilken resa! Jag startade i ett kallt och snöigt Sverige och efter en mellanlandning i ett mörkt och kallt Addis Abeba kom jag fram till Mombasa en torsdag i december. Det var otroligt varmt när jag kom fram och när jag passerat genom tull och passkontroll stod en trevlig man med en skylt

Mombasa! (Mayas version)
tisdag 5 januari 2010 - Addis Abeba, Etiopien

MOMBASA= Maya Och Monica Badar i Indiska Oceanen Avnjuter hummer och andra goda skaldjur var dag Snorklar bland koraller och vackra fiskar Alla säger Hakuna Matata och Pole Pole Det var den korta versionen! Här kommer min version som börjar med den långa resan till Mombasa! (En

Alanya Turkiet

semester

304 dagar i Addis Abeba

304 dagar i Addis Abeba

15 augusti 2009 - 15 juni 2010

Arbetar på svenska skolan i Addis abeba

Hurghada

Hurghada

3 januari 2009 - 10 januari 2009

Nystart! 2009 inleds med avkopplande semester i Egypten. Ladda batterierna inför sista terminen med c-uppsats och allt annat! :-)

Barcelona

Barcelona

31 oktober 2008 - 3 november 2008

Back to Spain! :) Denna gång till Barcelona- spännande eftersom jag inte varit där tidigare.

Skandinaviska skolan Madrid

Skandinaviska skolan Madrid

6 oktober 2007 - 27 oktober 2007

Äntligen!! Tre veckors praktik på Skandinaviska skolan i Madrid under oktober!

California dreaming!

California dreaming!

20 mars 2002 - 30 mars 2002

Los Angeles, Hollywood Hills, Universal Studios, Venice Beach och Friends inspelning! Intensiv vecka!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Maya uppdaterar sin resa