Hej! Skriver den här dagboken för att främst familj, släkt o vänner ska kunna hänga med oss. Oftast går resorna till Nanning i Kina där den kinesiska delen av familjen finns. Det blir mycket vår vardag här som beskrivs.
hemstad Höör, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Nanning, Guangxi, Kina
Påsk
söndag 21 april 2019 - Nanning

2019-01-21Hallå! Vi kom lyckligt hem från Vietnam, ett land som smakar mer! Trevliga människor och bra priser. Skitigt är det dock, det här med återvinning och miljö har inte riktigt kommit igång men man får hoppas att den förbättrade ekonomin kommer att hjälpa till att fixa detta. Vi

Saigon
fredag 19 april 2019 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

2019-04-19God Morgon Långfredag!Skärtorsdagen gav upptäcktspromenad i omgivningen och vi började med lite bärande av kokosnötter så var morgongymnastiken fixad, fick så klart köpa ett par sedan också. Första målet var krigsmuseet och det är verkligen en upplevelse att få se. Tog ett

Mekong
torsdag 18 april 2019 - Cai Lậy, Tien Giang, Vietnam

2019-04-18God Morgon!Vi var sista dagen i Duong Dong, Phu Quoc i måndags. Det blev mest strandliv och en helkroppsmassage a ca 80:- just på stranden, skönt. Magen på mig är lite orolig så därför hoppar vi över den marknad som finns på dagen inne i stan och håller oss i krokarna, rätt

Phu Quoc
söndag 14 april 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

2019-04-15 Måndag.God Morgon!Fredagen var vår sista dag på Cosiana Hotel och tillbringades mest runt hav och pool. Det blev en strandpromenad norrut där man ser exploateringarna av tomterna som är på väg i olika stadier att omvandlas till hotell och resorter. Enligt tidigare nämnde Peter

Vietnam!
torsdag 11 april 2019 -

2019-04-12Så kommer här resans första inlägg efter snart en vecka totalt. Kan börja med att berätta att vi denna gång tog oss till Kina med Air China för första gången. Flög direkt från Kastrup till Beijing för att där byta till planet mot Nanning, endast ett byte på detta vis.

Avslut för denna gång
måndag 30 april 2018 - Höör, Skåne län, Sverige

2018-04-30Hejsan!Då var vi hemma igen sedan i torsdags kväll. Sedan förra uppdateringen hann vi med att på fredagen träffa Jenssen som lagade god mat i lägenheten och vi hade en trevlig kväll. Numera kan vi ta metron linje ett och sedan byta till nya linje två för att promenera sista biten

Veckan som gick
söndag 15 april 2018 - Nanning, Guangxi, Kina

2018-04-15God Söndag! Så har det sprungit iväg en hel vecka sedan jag skrev något och det beror på att det inte hänt så mycket att berätta om. Det har blivit mer vardagslunk helt enkelt. Jag har två gånger promenerat hela vägen från lägenheten yill centrum ca 15 km, en rejäl promenad

Veckoslut
söndag 8 april 2018 - Nanning, Guangxi, Kina

2018-04-08 Goddag! Det har varit ett par svalare dagar 6-7/4 och även lite regn den första av de två. Temperaturen gick ner under 20 grader minsann. Dock ännu skönare att promenera i detta. Den första dagen av de två var det som sagt vått ute och jag letade fram ett par gamla skor med

Annandagen
onsdag 4 april 2018 - 88 Jiang Bei Da Dao, Nanning, Guangxi, Kina

2018-04-04God förmiddag! På annandagen gick vi åt andra hållet på promenaden och även den sträckan får nyanlagda promenadvägar, tog ett par bilder även där. Sedan var det klargöring av besken som alltså fick smak av citron och flytande honung.Vi packade kavring, sillinläggning och

Anläggning
måndag 2 april 2018 - Nanning, Guangxi, Kina

2018-04-02God morgon!Påskdagen gick över i eftermiddag och fru Johansson stack iväg o klippte av håret, nu ser hon nästan ut som jag.. Själv tog jag det lugnt tills det var dags att åka in mot Luban Lu för att äta middag med familjen på restaurang.Gick ner och prickade precis lilla buss

Nanning 19

Nanning 19

5 april 2019 - 5 maj 2019

Årets semestertur till Nanning i Kina. Denna gång med siktet inställt på en sväng i Vietnam med ön Phu Quoc och Ho Chi Minh City/Saigon.

Vårbesök Kina 2018

Vårbesök Kina 2018

30 mars 2018 - 26 april 2018

Vårresa till Nanning, Kina.

Höstturné 2017

Höstturné 2017

15 september 2017 - 14 oktober 2017

2017 års besök hos familjen i Kina.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Dan uppdaterar sin resa