Gorillor och nytt år i Rwanda
måndag 31 december 2012 - Kigali, Rwanda

2012-12-29 Tidig morgon igen, denna gång bar färden av till Ruhengeri i Rwanda. På vägen till Ruhengeri stannde vi till i folkmords minnes centret utanför Kigali. 2012-12-30 I dag har vi gjort gorilla vandringen vilket var en fantastisk upplevelse. 2012-12-31 Nyårsafton och en dag utan

Queen Elizabeths nationalpark
måndag 31 december 2012 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

2012-12-26 Då vägarna är dåliga på grund av regn tog vi den längre vägen till baka till Kampala för att inte riskera att fastna på någon grusväg. Detta var däremot bra då vi fick tillgång till internet och möjlighet att ladda batterier vilket de flesta i gruppen var i behov av. Ett

Jul i Murchison falls
måndag 24 december 2012 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

2012-12-23 Sovmorgon och kör dag I dag fick vi som besökte chimpanserna dagen innan sovmorgon då de andra hade sin chimpansrunda på morgonen. Färden fortsatte sedan till Murchison falls där vi ska kampa i tre nätter. 2012-12-24 Jul i Murchison falls Då var det julafton! på förmiddagen

Chimpanser
lördag 22 december 2012 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

2012-12-21 - Kärdag till Noshörningsreservat utanför Nikitoma I dag har vi haft ytterligare en tidig start för en lång färd med Helena till noshörningsreservatet utanför Nikitoma. På vägen stannade vi några timmar i Ugandas huvudstad Kampala där vi åt lunch och

Forsränning i Jinja
torsdag 20 december 2012 - Jinja, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda

2012-12-19 Kärdag och gränsövergång till Uganda I dag har vi tillbringat större delen av dagen på vår “truck” Helena där vi spelade kort mer eller mindre oavbrutet i fyra timmar innan vi kom fram till gränsen till Uganda. Efter vi passerat gränsen fortsatte färden till Jinja som är

Safari i Nakuru
tisdag 18 december 2012 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

2012-12-17 - Nairobi till Nakuru I dag har vi besökt ett giraff center det speciella är att man får mata dem vilket är intressant då dom har en lång torr men sträv tunga. Vissa personer hade hela handen inne i deras mun. Efter det åkte vi vidare till ett föräldrahem för elefantungar.

På väg till Nairobi
lördag 15 december 2012 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

2012-12-15 – På väg till Nairobi Klockan ringer 03:30 och det är dags att gå upp och äta frukost innan promenaden till Linköpingsflygplats. Som tur är har värmen kommit tillbaka och termometern visar nu bara –2. Efter byte av plan i Amsterdam är kursen inställd på Nairobi. Väl

Tjurhajar och slutet på resan
måndag 16 januari 2012 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

2012-01-12 I dag har vi åkt till Playa del Carmen där mina äventyr började för några veckor sedan. Min plan är att göra så lite som möjligt de sista dagarna är att enbart njuta av tillvaron och kanske dyka lite till. 2012-01-13 Det ända konstruktiva jag har lyckats med i dag är att

De sju färgernas lagun
onsdag 11 januari 2012 - Bacalar, Quintana Roo, Mexiko

2012-01-10 I dag har vi lämmnat Beliz och är åter i Mexiko. De kommande två nätterna ska vi tillbringa på en “resort” i djungeln utanför Bacalar intill de sju färgernas lagun. 2012-01-11 Höjdpunkter i dag var en båtresa på lagunen där vi fick simma och flyta med strömmen. Lagunen

På en ö i Karibien
måndag 9 januari 2012 - Caye Caulker, Belize

2012-01-07 I dag lämnade vi Guatemala för fortsatta äventyr på ön Caye Caulker i Beliz. Ön är liten och skiljer sig något från många överexploaterade semester öar med lite mer back packer charm och billig hummer... 2012-01-08 Jag försökte beställa hummer till frukost men den var

Nairobi till Kilimanjaro

Från Auckland till Singapore

Från Auckland till Singapore

8 januari 2009 - 19 maj 2009

Äventyrsresa

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lars uppdaterar sin resa