Äntligen avresa
onsdag 13 juli 2016 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Måndag 11 juni. Avresa 12.55 från Arlanda. Efter knappt nio timmar framme i New York. Där väntade sex timmars väntan på anslutningsflyg till Miami. Landade strax efter midnatt. Efter en snabb taxifärd till hotellet checkade vi in strax efter ett. Först blev vi hänvisade ett schabbigt

Hem ljuva hem
fredag 6 augusti 2010 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Dagen startade klockan 0300 när klockan ringde.Då hade jag(Chia)sovit ca två timmar.Vårt flyg lyfte klockan 0600 från Seattle.Landade i Chicago klockan 12.00 lokal tid.Där hade vi fem timmars väntan och den här gången rökte jag ifrån mej ordentligt innan vi gick genom

I morgon bär det av hem till Sweden.
onsdag 4 augusti 2010 - Seattle, USA

Det är med blandade känslor man längtar till i morgon.Men allt roligt brukar ta slut nångång och som man säger:borta bra men hemma bäst.Vi har haft nästan fyra fantastiska veckor som vi inte vill ha ogjorda.Ibland har det uppstått lite problem men dom kan man skratta åt så här

Mot Seattle via Twin Peaks
tisdag 3 augusti 2010 - Seattle, USA

Det första Chia berättade på morgonen var om en dröm hon hade haft under natten. I denna hade "Bettan", vår vägvisare, flippat ur totalt. Hur vi än programmerade henne så ville hon inte vara med. På skärmen syntes bara gator och ingen information om hur vi skulle åka. Ja, ja tänkte jag

Sista dagen i Vancouver och Kanada
måndag 2 augusti 2010 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Började dagen med att gå till Vancouver Canucks arena.Den öppnade inte förrän tolv och vi var där halv elva så vi kom aldrig in.Traskade tillbaka genom stan för att ta oss till Stanley Park i stället. Det visade sig vara en riktig oas mitt i storstadsdjungeln.En promenad runt hela parken

Pride-festival
söndag 1 augusti 2010 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Idag var det en stor Pride-parad på gatorna här i Vavcouver.Vi hade i god tid tagit en bra plats, så när det hela började, hade vi första parkett. Det var verkligen en upplevelse att se dessa människor i alla åldrar och olika utstyrslar.Allt ifrån helnäck äldre man, barbröstade kvinnor

Rundvandring i stan med privatguide
lördag 31 juli 2010 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Idag hade vi sovmorgon,den första på en vecka,till halv nio.Vi hade stämt träff med Thomas Vikander.Han bor på Salt Spring Island och har hjälpt oss med efterforskningar om Arne Sand.Vi kom i kontakt med honom via internet.Det blev en heldag med honom.Han visade oss runt i det mesta av

Vancouver. Flera gånger utsedd till världens bästa stad att bo i!
fredag 30 juli 2010 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Efter en god natts sömn påbörjade vi resan till Vancouver. Vi färdades genom ett landskap väldigt snarlikt det du kan finna t ex mellan Oppdal och Sunndalsöra i Norge. Dvs vägen gick längs branta skogsklädda bergsidor eller nere i dalgångar. I början var det bitvis disigt. När vi sen

Resan går vidare österut.
torsdag 29 juli 2010 - Kamloops, British Columbia, Kanada

Påbörjade resan mot Vancouver på morgonen.Vi delar upp sträckan på två etapper.Första stoppet är Kamloops,en ganska stor stad 36 mil från Vancouver.Resan hit var också kuperad men naturligtvis mest neråt.Vi besökte en vargpark efter vägen.I natt sover vi på ett hotell som under

Norrut mot Banff mitt i Rocky Mountains
onsdag 28 juli 2010 - Banff, Alberta, Kanada

Vaknade till en morgon med blå himmel och strålande sol. Det kan vi behöva efter gårdags kvällens oväder. Idag styr vi kosan mot Banff , som ligger i nationalparken med samma namn. På vägen dit passerar vi igenom en annan park vid namn Kootenay. Nu märker vi verkligen att vi befinner oss i

Florida cruising

Florida cruising

11 juli 2016 - 5 augusti 2016

Om 4 dagar lyfter vi från Arlanda mot USA.Första stoppet blir Miami Beach. Efter några dagar väntar en kryssning i Karibien med stopp på Bahamas, St Marteen o Puerto Rico. Sen väntar en bil på oss i Miamis hamn som tar oss bl.a till Key West.Bilturen avslutas i Orlando med några dagars turistande på någon av de stora nöjesattraktionerna. Hela resan avslutas sedan med några dagar i New York.

12 juli 2010 - 6 augusti 2010

12 juli 2010 - 6 augusti 2010

Kära dagbok! Återstår nu knappt två veckor tills dess vi ska påbörja vårt Amerika-äventyr. En resa som ska föra oss längs hela USA´s västkust,från San Diego i söder till Vancouver i norr. Inbokade stopp i San Diego,Los Angeles,Morro Bay,Carmel,San Francisco,Seattle och Vancouver. Sträckan mellan San Francisco och Vancouver är inte planerad i detalj utan resrutten bestäms i princip från dag till dag.En tripp till Red Wood-träden och upp i klippiga bergen vore inte helt fel. Vi ser verkligen fram emot avresan!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lars uppdaterar sin resa