En levnadsglad snubbe som gillar att resa och upptäcka nya ställen. Största intresset förutom att upptäcka nya resemål är kitesurfing.
hemstad Helsingborg, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Paris, Île-de-France, Frankrike
Blöta dagen
fredag 9 augusti 2019 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Vi började dagen med god frukost där allt var nybakat och vissa hade inte koll på vems ägg som var vems.Lugn förmiddag med promenad i området o kikade in i en av de coolaste affärer vi varit i (antik). Där fanns gamla kassaskåp för 100 000:- uppstoppade djur som "lejon", samurajrustning,

Nedresa
torsdag 8 augusti 2019 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Jag och Engla mötte upp mamma och pappa i morse på Knutpunkten. På tåget mot Kastrup hittar inte mamma passet vilket gör att stämningen blir lite tryckt, men efter 10 min hittar jag det i mammas väska o allt e frid i fröjd igen.Väl nere i Paris på flygplatsen möter vi upp Pernilla och

Surf x2
onsdag 12 februari 2014 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Först så käkade vi alla frukost på Carlucci’s som har dom godaste färskpressade juicerna jag smakat. Sedan drog jag och Jocke iväg för lite vågsurf i Big Bay. Körde ca: 2 tim innan vi gick upp och kollade in lite surfshoppar. Åkte hem ( blev en surfshopp på vägen) och vände och

Cagediving
tisdag 11 februari 2014 - Van Dyks Bay, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

I morse drog iväg strax efter sju mot Kleinbaai som ligger ca:2.5 timmes bilfärd österut för Cage diving. Givetvis hamnade vi i trafikstockning, men lyckades köra ikapp lite så med andan i halsen hoppade vi in på det ställe vi trodde vi hade bokat, men det visade sig vara ett annat. Det

Godahoppsudden
måndag 10 februari 2014 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vi hade bestämt att vi skulle upp vid åtta, men alla i sällskapet e ju inte så morgonpigga eller hur Anders ;-) Vi kom iaf iväg vid nio och körde ner på östra sidan av Cape Peninsula där vi först tog ett litet stopp i Muizenberg och visade Anders och Wille var vi surfat. Sedan körde vi

Seg bakisdag med lite surf
söndag 9 februari 2014 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Ja det blev ju lite sent igår och slank ner några både det “enaochandra” så vi var inte dom piggaste killarna i Kapstaden kanske. Blev lite softande först men på em kom vi ut och surfade lite. Anders och Wille hängde också med och hyrde brädor. Senare på kvällen blev det lite

Helikoptertur och party på Loongstreet
lördag 8 februari 2014 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Idag drog jag, Anders, en holländare och getskägget (en tysk vi inte gillar) in till Waterfront där vi bokat en helikoptertur. Därifrån blev vi körda med golfbil till en hangar med lite olika helikoptrar. Vi hade bokat det billigaste alternativet (vilket inte var så billigt) men vi fick ju

Softat
fredag 7 februari 2014 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Idag har jag och Jocke mest softat. Var borta några timmar och surfade på eftermiddagen och nere på Doodles och käkade! Kan nog helt ärligt säga att det mest spännande här nere är att åka bil med Hr. Neller. Det vill till att man påminner Hr. Neller om vilken sida på vägen han skall

Table Mountain
torsdag 6 februari 2014 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Idag gick vi upp 6.30 för att åka iväg in till stan och gå upp för Table Mountain. Givetvis hamnade vi mitt i trafikstockningen då alla skulle till jobbet och givetvis valde vi den varmaste dagen soo far (30 gradet och sol ;-). Det var en ganska jobbig promenad på drygt två timmar. Väl

Rent a Cheapy borde heta “Rent a Wreck”
onsdag 5 februari 2014 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Gårkvällen slutade betydligt bättre än den började. Vi gick ner till Doodles och käkade go och billig mat. Det var en trubadur som spelade riktigt bra musik så vi stannade kvar och tog några bira. Riktigt trevligt! Våran bil har luktat bensin sen dag ett och idag när vi körde till Eden

50 bast i Paris

50 bast i Paris

8 augusti 2019 - 13 augusti 2019

Jag, Engla, Pernilla, mamma och pappa åker ner till Paris och firar "gubben". Har aldrig varit där förut så det skall bli kul.

Cape Town för surfing/kitesurfing!

Cape Town för surfing/kitesurfing!

1 februari 2014 - 21 februari 2014

I februari åker jag, Jocke, Anders och Wille till Cape Town/SA för att surfa och kitesurfa. Vi kommer bo i närheten av Big Bay och förmodligen hålla till där mestadels. Sedan blir det lite avstickare för sightseeing, cage diving och andra spännande saker.

Vågsurfing i Taghazout

Vågsurfing i Taghazout

28 januari 2012 - 4 februari 2012

Taghazout i södra Marocko är en liten, lugn och avslappnad by som ligger ungefär 17km från Agadir centrum och 250km från Marrakech. Taghazout är ursprungligen en fiskeby och är fortfarande en genuin Marockansk ort rik på kultur och traditioner. I Taghazout är det mellan 20 - 25 grader på dagen i perioden från och med november till slutet av mars. Området har 330 soldagar om året, så det är med andra ord sol nästan varje dag. Hit åker jag och Jocke för att lära oss att kitesurfa på riktigt! Vi skall bli nya Kelly Slater ;-)

Waves in Marocko

Waves in Marocko

2 april 2011 - 10 april 2011

Jag och tre andra killar varav tre av oss kitesurfar skall ner till Essaouira i Marocko för att kitesurfa i förhoppningsvis riktigt fina vågor på 2-3m. Vi flyger ner till Marrakech där vi hyr två bilar och kör sedan ca:2tim ner till Essaouira. Essaouira är en stad vid atlantkusten i Marocko, mitt emellan Safi och Agadir. Arkeologiska utgrävningar har visat att Essaouira var befolkat redan på förhistorisk tid. På 1600-talet var Essaouira ett tillhåll för pirater. Folkmängden uppgick till 69 493 invånare 2004. Staden hette före 1958 Mogador.

Rundresa i södra Italien

Rundresa i södra Italien

22 september 2010 - 29 september 2010

Vi är 4st kompisar(Mackan, Åsa, Raffe & jag) som flyger ner till Neapel. Där vi hyr en bil och kör ner till Tropea där vi möter upp Tess som flyger ner själv. Blir nog mycket sol, bad (kanske lite kitesurfing), god mat & vin + lite sightseeing. http://www.in-italia.se/textc_363.asp

Paje, Zanzibar

Paje, Zanzibar

9 januari 2010 - 26 januari 2010

Jag o fem andra kompisar åker ner till Paje på Zanzibars östkust för att kitesurfa. Skall vara ungefär som Kenya med plattvatten innanför revet och fina vågor ute vid revet. Runt 30grader varmt och blåser sådär lagom 7-8 m/s. Lite historia.... Zanzibar har av arkeologiska fynd att döma varit bebott i omkring 20 000 år. Öns strategiska läge gjorde att det tidigt blev en viktig hamn. Den nuvarande staden Zanzibar anlades först av arabiska handelsmän och kolonisatörer. De första européerna som angjorde ön var portugiser, som under en tid hade kontrollen över ön. 1698 koloniserades ön av sultanatet Oman. Under Omans styre anlades de stora kryddplantagerna på ön. Man handlade också med elfenben och slavar. Ön kom att bli navet i slavhandeln över Indiska Oceanen, med en omsättning på upp till 50 000 slavar årligen. Zanzibar erövrades av Tyskland i slutet av 1800-talet, och var en del av det tyska protektoratet Tyska Östafrika från 1885 till 1890, då ön kom under brittiskt protektorat. 1896 utkämpades Anglo-zanzibariska kriget. Detta brukar räknas som världens kortaste, det varade i ungefär 45 minuter. Den 19 december 1963 blev Zanzibar fullt självständigt från storbritanniens protektorat. Zanzibar blev en konstitutionell monarki under dess sultan. Självständigheten varade inte så länge, sultanen störtades den 12 januari 1964, och den 26 april samma år förenades ön med Tanganyika och bildade unionen landet Tanzania.

Nyali beach, Kenya

Nyali beach, Kenya

25 januari 2009 - 9 februari 2009

Jag, Malin Jönsson & Mathias Petersen skall till Nyali beach, Kenya för att kitesurfa, dyka, slappa och åka på safari. Det är ett rev ca:2km från stranden. Innanför är det plattvatten och utanför är det vågor. Vattentemperaturen ligger på behagliga 28 grader.

Kite i Egypten

Kite i Egypten

3 april 2008 - 10 april 2008

Sådär då har man en ospec resa till Egypten som väntar. Jag och Martin åker till Hurghada eller El Gouna och då båda ställena är bra för kitesurfing så spelar det inte så stor roll. Skall bli skönt att få kitea lite i varmare vatten och förhoppningsvis dyka lite också. Någon som varit i Konungarnas dal och kan rekommendera det? Fortsättning följer...

Kitesurf en Isla de Margarita

Kitesurf en Isla de Margarita

27 februari 2007 - 15 mars 2007

Sticker till Isla de Margarita för att kitesurfa och slappa i två veckor.

Kiteresa Puerto Rico

Kiteresa Puerto Rico

28 januari 2006 - 4 mars 2006

Jag och fyra kompisar sticker till puerto rico för att kita, resa runt och ha det gott i solen!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Larssa uppdaterar sin resa