Suuurf!

Salut! Nu ar vi i surfparadiset Imssouan. Surf och fotboll hela dagarna, Chess and kortspel pa kvallarna. Riktig semester! Abdhellak och hans fru kom besok igar (dom vi bodde hos i Casablanca) och stannar har en vecka, sen aker vi tilsammans till Marrackech ett par dagar, sen till Casablanca igen

Surf!
tisdag 13 april 2010 - Essaouira, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko

Hej! Vi ar fortfarande i Essaouira, har traffat en kille som bor har och ar surfare, har umgatts med honom i flera dagar. Har koppt varsin vatdrakt av honom och en av hans kompis. Har surfat tre dagar i rad nu, helt fantastiskt underbart! Till och med roligare an jag mondes det, skrattar nastan

Bagge

Hej! Igar kom vi fram till Essaouira, som ar en mindre stad ca 17 mil ifran Agadir. Tanker stanna har minst 2 natter till och hora oss runt lite hur det funkar med surfing och sant. Vi slog nytt rekord pavagen hit; +13 mil pa ett dygn! Men med en kraftig vind i ryggen. Blev bjudna pa te av en

Abdhellak Sabro
måndag 29 mars 2010 - Casablanca, Grand Casablanca, Marocko

Hej! Nu har vi bott hos varan nye van Abdhellak sedan i Sondags. Han ar en Mycket intressant manniska som har bott i Usa i ca 12 ar och darmed pratar bra engelska. Vi betalar 60kr\day for mat, vilket kanns bra for samvetet. Nu blir det nog att vi till veckan drar ner langs kusten och slar lager

No Mauritanian embassy
tisdag 23 mars 2010 - Casablanca, Grand Casablanca, Marocko

Hej Det har visat sig att the Mauritanian embassy i Casablanca har flyttats till Rabat for 2 ar sedan, och att sedan December 2009 sa kan man inte fixa visum for en storre peng vid gransen. Aker vi till Rabat och fixar visum sa har vi 30 dagar pa oss att ta oss cirkus 1000km till Mauretanien och

Visum
söndag 21 mars 2010 - Casablanca, Grand Casablanca, Marocko

Hej! Vi tog buss fran Fès till Casablanca igar, for att slippa motorvagar, stader och fororter etc. Resan var tuff, men gick battre an vi vantat oss. Mannsikorna ar mycket mer "pa" har; har vi markt. Har fatt manga nya vanner som velat ha pengar efter ett tag. Dan har haft feber ocksa, men idag

Fès
onsdag 17 mars 2010 - Fès, Fès-Boulemane, Marocko

Hej! Nu ar vi i Fès! Resan hit fran Al Hoceima har varit helt fantastisk! Drygt 30 mil av sma byar, odlingar och berg. Vi tog vagen over riff-bergen. Kallt var det ocksa, maste har varit mellan -5 och -10 grader natten vi sov hogst upp! Min 2-liters vattenflaska hade helt blivit is. Det var en

Berg!
fredag 12 mars 2010 - Fès, Fès-Boulemane, Marocko

Hej! Nu ar vi pavag mot Fes, over bergen. Just nu ar vi nog over 1000 moh. Vi har cyklat genom molnen och ar nu ovanfor manga! Det har varit valdigt haftigt. Ser nastan inte inte over fran ena vagkanten till andra nar det ar som mest! Vi har haft uppfor i tva hela dagar och det kommer nog

Al Hoceima
tisdag 9 mars 2010 - Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko

I morgon sticker vi om det inte regnar for mycket. Vi hittade en tvattbutik dar dom tvatta klader for 10 kr, sa vi lyxa till det och lamna in kladerna dar. Hitta ocksa ett cafe dar dom hade fruktdrinkar for 6kr. Avokadodrinken kan vara det godaste jag smakat i hela mitt liv! Sa nu ar vi

Salam alicoum!
måndag 8 mars 2010 - Fès, Fès-Boulemane, Marocko

Hej! Jag har inte kunnat skicka ett sms for det finns ingen mottagning har. Vi ar nu pa ett internetcafe i Al Hoceima och skriver pa ett tagentbord med flera tangenter pa andra stallen an vad jag ar van vid, vilket gor det valdigt svart att skriva fort. Batresan fran Spanien gick bra, men dar vi

Cykelsemester?

NYC

NYC

14 augusti 2008 - 28 augusti 2008

Turista

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Simon uppdaterar sin resa