The World is a book, and those who don't travel read only a page...
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Aten, Attika, Grekland
Det här med uppdateringar…
fredag 5 augusti 2016 - Aten, Attika, Grekland

Resdagboken har ju en tendens att inte fungera så bra tyvärr men det är ett för stort projekt att flytta på inläggen, det finns ju både Facebook och instagram som uppdaterar de flesta om hur vi har det. Nu är jag tillbaka i storstaden igen efter att spenderat 2 månader på älskade

Spännande tid framöver
tisdag 19 april 2016 - Aten, Attika, Grekland

Tillbaka i Grekland efter lite freelance i Frankrike. Det har varit ett trevlig äventyr och jag kan nu bocka av ännu en sak på min “life to-do list”. Jag gjorde en lista innan jag tog studenten på vad jag ville göra efter och då var bland annat arbeta i alperna på den listan. Såklart

Livet i Serre

10 Februari 2016 Nu är det mycket som händer! Jag befinner mig faktiskt i franska alperna :) Sedan sist jag skrev så har jag börjat arbeta för Langley Hotels & Resorts i Serre Chevalier nära italienska gränsen. Jag åkte hit i början på månaden, arbetar som guide på ett litet mysigt

Det är kallt på väggarna i Grekland
tisdag 19 januari 2016 - Aten, Attika, Grekland

Yasas! Nu tycker jag att kylan har tagit ett för hårt tag om Europa. Vi som fått njuta av 17 grader och sol de senaste två veckorna fryser nu i 3grader. Vinterjackan kom till och med på idag! Nu får det vara slut med kyla.. Men en positiv sak som kylan dragit med sig är att de grekiska

καλά Χριστούγεννα
onsdag 16 december 2015 - Aten, Attika, Grekland

Hoho från ett kallt Aten! Trodde inte det kunde bli kallt i detta land men där hade jag fel! Det är ju inte kallare än 10 grader men luften och vinden gör att det känns mycket kallare än vad det är. Ullkappa, vantar och mössa är iallafall på när det är dags för promenad. Det som är

Man bags & andra oviktiga observationer
onsdag 4 november 2015 - Aten, Attika, Grekland

Jag har alltid undrat över hur det är att vara hemmafru, det är aldrig något jag drömt om - jobb har alltid varit viktigare för mig. Jag kommer ihåg när vi pluggade i Sydney och flera 18 åriga överklass tjejer gick på college bara för att träffa “the one” för att sen lägga examen

Update från Aten
lördag 24 oktober 2015 - Skiathos, Thessalia Sterea Ellada, Grekland

Så nu kommer fortsättningen som jag började på i September. Tiden bara flyger iväg, trodde det bara var några veckor sedan jag skrev men där hade jag fel. Min säsong på Skiathos är nu över, de sista månaderna var intensiva men underbara. Jag lärde mig mycket under säsongen som jag kan

Ett år går så fort!
onsdag 2 september 2015 - Skiathos, Thessalia Sterea Ellada, Grekland

I dag är det ett år sedan vi flyttade till London, vi den här tiden förra året var vi minst sagt trötta efter en fantastisk bröllopshelg på Öland. Efter den här helgen med bröllopsdag firande känner jag precis tvärtom, nämligen så utvilad som man kan bli här.. I helgen passade vi

En uppdatering från värmen
tisdag 14 juli 2015 - Skiathos, Thessalia Sterea Ellada, Grekland

Sitter på balkongen och äter middag, önskar att det var några timmar tidigare och att jag fått några mer timmars sömn. Det är slitit att ligga på topp! För på topp ligger jag, bra feedback från maj och juni, mestadels leenden och igår fick jag reda på att jag ligger på

Yasu Midsommar!
torsdag 18 juni 2015 - Skiathos, Thessalia Sterea Ellada, Grekland

Dagarna bara flyger iväg och jag vill inte tänka på att det här livet bara är en säsong! Jag trivs utomordentligt bra i vårt nya land, alla människor är så trevliga och öppna. Mina kollegor tar verkligen hand om mig och här går man inte till jobbet för att man måste utan snarare för

Mr & Mrs i Europa

Mr & Mrs i Europa

1 september 2014 - 15 mars 2017

M&M Down Under II - The Return

M&M Down Under II - The Return

20 januari 2013 - 25 maj 2014

Tillbaka i Australien för att kämpa för en kandidatexamen i Hospitality Management. Planen är att resa lite under tiden och leva livet... ...Kandidatexamen - check! Nu lever vi livet som glampackers, följ oss gärna här!

M&M Down Under

M&M Down Under

15 maj 2011 - 13 maj 2012

Marcus och Maria i Australien, Hospitality studier på International College of Management i Manly utanför Sydney.

M&M's May Thai trip

M&M's May Thai trip

1 maj 2010 - 30 maj 2010

En softarsemester utan planer till thailandet efter en låååång vintersäsong i sälen.. We just deserve it:) Bobo..

Det seriösa livet på ön

Det seriösa livet på ön

8 april 2009 - 29 september 2009

Jaha, då var jag helt plötsligt på Öland :)

Suecan byter kontinent - SB & USA 09

Suecan byter kontinent - SB & USA 09

10 januari 2009 - 1 april 2009

I'm goin to California I'm goin far, far, far away Goin' to California, yes To resurect my soul The sun is always shinin', shinin' Or atleast that's what I'm told I'm goin' to California There's a better life for me, yes Goin' to California I'll write and tell you what I see I'm goin' to California

Mitt liv i crazy cowboyland, HC 08

Mitt liv i crazy cowboyland, HC 08

15 juni 2008 - 15 augusti 2008

Jag blev trots allt kvar i Sverige denna sommar. Jobb som hotellreceptionist på High Chaparral i de småländska skogarna är det som gäller. Så det är där ni hittar mej, i hotellet eller baracken bland cowboys, indianer och tågrånare. Kom gärna och hälsa på!

Älskade Lanzarote VIII

Älskade Lanzarote VIII

25 april 2008 - 4 maj 2008

Igen tar jag mej till denna underbara ö.. det var ett tag sen.. några veckor sen..

Viva Cuba

Viva Cuba

4 januari 2007 - 19 januari 2007

Resa till Kuba. Kommer att bo i semesterparadiset Varadero men även besöka Havanna, Trinidad och lite andra ställen..

Guiri 08, en ny episod i suecans liv...

Guiri 08, en ny episod i suecans liv...

18 september 2008 - 4 januari 2009

Studentens lyckliga dagar är över och allvaret har börjat. Eller? Nja, skulle nog kalla det den period i livet då det är dags att testa sina kunskaper. Några veckor med spanska plugg Malaga innan jag drar vidare till Santa Susanna och senare Andorra. Kommer sen hem till suecia över jul innan det bär av till Norge. Hur det kommer att gå får ni läsa här..

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Maria uppdaterar sin resa