Stenkastning, bio och lotustempel
lördag 14 februari 2009 - New Delhi, Delhi, Indien

Nu har vi varit hemma i en månad och här är sista dagboksinlägget. Dehli är två olika städer. New delhi - modern med breda gator och alleer och moderna hus. Old Delhi med ett gytter av trånga gränder och små hus. När vi skulle ge oss ut första kvällen var det en muslinsk

Tigrar och Taj Mahal
onsdag 7 januari 2009 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

I Bandhavgar såg vi lite fler tigrar (totalt 5 st för mig) sen åkte vi nattåg till Agra. Det var försenat pga av dimma coh vi hann precis med Agra Fort och Taj Mahal innan bussen tog oss till Baratpur där vi är nu. 5 st i gruppen har varit mer eller mindre magsjuka och däribland jag.

Gott Nytt År från Djungelbokens land
onsdag 31 december 2008 - Kila Bandhogarh, Madhya Pradesh, Indien

Nu är vi Nationalparken Bandhavgarh, ett av Indiens tigerreservat. vädret är som svensk sommar dagtid, mycket kallare på natten, och vi har en liten swimmingpool på ogli resort som vi bor på. Vi kom hit i går kväll efter en 10 timmars tågresa utan mat... vi fick en liten middag i Kantni

26-29 dec : Kolkata & Varanasi - Gangesbad, kossor och silke
måndag 29 december 2008 - Varanasi, Uttar Pradesh, Indien

Hej ! Vi var på botaniska trädgården Kolkata och såg på en banyan skog som egentligen var ett enda träd och Näckrosor med blad som såg ut som 1 meters pajformar. Det verkar också vara Kolkatas främsta hångelplats. (att visa tillgivenhet offentligt gör man inte annars- men här verkade

24 dec: Julafton
torsdag 25 december 2008 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Vi vaknar kl 5.30 för att bussen till Kolkata ska gå kl 6. Jag ger åsa en lite symbolisk julklapp och får ett halsband av henne. Jättefint som hon hade köpt i Changu Narayan i Nepal. Bussen är en timme sen, resan tar 3 tim, och stackars Anneli blir åksjuk. Proceduren vid gränsen verkar

19-23 dec : Fåglar, delfiner, krokodiler och tigerspår...
torsdag 25 december 2008 - Khulna, Bangladesh

Åsa sover mest med Olga nu. Olga reser ensam och får ofta ett eget rum. Åsa gillar inte att jag snarkar. och min förkylning gör inte saken bättre. Men det gör inte så mycket, jag slipper vakna hela tiden av " MAMMA, sluta snarka!". Deba far letat hela morgonen efteren ersättningsbuss

25e dec : Äntligen elektricitet !
torsdag 25 december 2008 - Calcutta, Västbengalen, Indien

GOD JUL allihopa ! Nu har vi fått internet, ström och lite tid att skriva samtidigt. Vi har fullt schema. Ofta har det inte varit ström på kvällen och när strömmen kommer på natten har vi inte haft tillgång till dator. Jag skriver därför flera inlägg samtidigt idag. Det blir avsnitt

17-18 december : Kantmandu och kontroller
torsdag 25 december 2008 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

Efter en fruktansvärt kall natt då jag sov med underställ strumpor, sockor yllekofta, ny nepalesisk yllemössa, sovsäck UNDER det tjocka täcket vaknar vi tidigt och tittar på soluppgång över Himalaya . Det var lite disigt i dalen men vi kunde se bergstopparna i alla fall. Kallt och klart

16 dec : Punka , Dal Bhat och Mt E
torsdag 25 december 2008 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

Den 16 lämnar vi Chitwan tidigt på morgonen för att hinna se solnedgången över Himalaya i Nagarkot, som ligger 19 km från Bhaktapur. På vägen tar vi en snabbfika istället för lunch, men vi får punka, det tar en stund att byta... Trafiken är tätare än när vi åkte dit, så det går

13-15 dec Chitwan : elefanter och noshörningar

Kl 5 på Lucia ger sig Åsa ut på en ljusceremoni med Anil. Hon kommer tillbaka kl 7 med rött märke i pannan och ser nöjd och glad ut . Hmm.... Vi tar bussen till Chitwan och det tar nästan hela dan. Vi åker till Katmandu och följer sen en flod på en slingrig väg mellan höga berg.

mallorca - 2008

mallorca - 2008

19 juni 2008 - 3 juli 2008

vi tog en sista minuten till mallis, vi va 3 familjer som åkte jag mamma och min bror Johan, sen var det Monika, Andao och Harriet och till sist Susanna. vi hälsade på i droppstensgrottan: cueva del drach, lyssnade på orkestern som spelade där och sen åkte vi över den underjordiska sjön. sen åkte vi och tittade på hur de gorde pärlor. sen var det mest sola och bada som gällde. Vi hade cava kväll varje kväll då vi turades om att bjuda vårt sällskap på cava och lite annat gott (cava är mosserande vitt vin så de som va under 18 fick dricka läsk istället)

Natur i sydasien 2008-2009

Natur i sydasien 2008-2009

7 december 2008 - 12 januari 2009

Min dotter Åsa valde denna resa som sin [link url=http://www.lasochres.se/Resor/Asien/Indien/Natur_i_Sydasien]studentpresentresa,[/link] Vi ska besöla 4 naturparker : Chitwan i Nepal , Sundarbans i Bangladesh, samt Bandhavgarh och Keoladeo Ghana i Indien. Och så besöker vi Katmandu, Bakhtapur, Calcutta, varanasi, Agra , Taj Mahal och New Delhi.

Grövelsjön 1995

Grövelsjön 1995

11 juni 1995 - 18 juni 1995

Mamma-barn-resa i fjällen med kompisen Monika och våra 4 bern ( två 3-åringar och två 5-åringar) Barnen preter fortfarade om "toppgodis". hårda citrin och apelsin klyftekarameller de fick efter varje "bestigning". 13 år efteråt !

Kina Thailand 1987

Kina Thailand 1987

1 oktober 1987 - 23 december 1987

stockholm- helsingfors.moskva-transsibiriska-ulan baator- peking.xialn chong qing- wuhan-cengdu- guilin- dali- guang zou-hongkong-bangkok-koh samet-bangkok-köpenhamn- stockholm.

USA 1995

Stockhola- San Fransisco- Napa Valley- San Fransico- stockholm

Florida 1993

Florida 1993

4 februari 1993 - 18 februari 1993

stockholm-orlando-tampa-clearwater-everglades - key west - miami-new york-stockholm

Ecuador 2003

Ecuador 2003

4 december 2003 - 4 januari 2004

Stockholm-Quito-Tena-Serena-Baños-El Nariz del diabolo- Rio Bamba-Guayaquil-Porto de las Tunas- Isla de la plata- Quito- Peguche- Otavalo- San Clemente - Ibarra- Quito- Stockholm

Isreal 1986

Isreal 1986

22 december 1985 - 4 januari 1986

2 veckor i Eilat. snorkling, windsurfing och strandliv. Utflykter till egypten,betlehem, jerusalem och jeriko

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Annika uppdaterar sin resa