En bebis som ska göra min första jordenruntresa
Offline
lördag 15 december 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Utan el, vatten och internet/tv. Hur länge skulle ni klara er?Nåja, vattnet fick vi behålla då vi bor längs upp, men resten var vi utan en dag.... Tv/internet i två!Vi höll oss hemma så länge AC:n hade effekt men sedan blev det ett snabbt bad i poolen och iväg till klong dao. Ankipanki

Korv med mos
torsdag 13 december 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Lucka 12 och 13Morgonen började med en tur till vår "djurpark" igen, men blev tyvärr kortvarig. Lawa stupade i betongen och skrapade näsa och läpp. Lilla skruttan gjorde således sin första vurpa, men säkert inte den sista. Fick bli en sväng till poolen istället när tårarna slutat rinna.

Poolparty
onsdag 12 december 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Å dess härliga dagar på stranden! Gofrulle på global local och sedan ner och hänga vid Black Coral. Vår kära finska kvinna var där igen och lika mycket som jag tycker illa om henne så tycker jag jättemycket om henne. Tar för sig, är högljudd, låter och pratar. Låter som någon annan

Zurrrrrr....
tisdag 11 december 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Igår natt fick vi besök av en massa bin inomhus, och en massa satt på fönsterrutan på utsidan. Inte helt kul, men i Thailand kan allt hända. Vår allas hjälte, även kallad pappa, hanterade situationen med stort mod.... Så nu ligger det döda kryp överallt i lägenheten🙈Efter

70/70
söndag 9 december 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Då är vi framme vid lucka nr 9I morse var vi på vår "djurpark" igen på hotellet bredvid. De håller på att bygga till en del på hotellet så det vimlar av byggarbetare. Helt plötsligt avstannar deras jobb och de står och tittar och skrattar åt Lawa som håller låda på parkeringsplatsen.

Pizza från Bajen
lördag 8 december 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

8 december och julmånaden rullar på. Inte för att vi märker mycket av det😀Gårdagen kom ett jätteoväder in och vi fick mysa hemma. Gick ner till poolen typ 2 minuter innan himlen öppnade sig och vi fick bada i ösregn, riktigt mysigt och Lawa skrattade gott. Men tyvärr blev regnet

Angola levererar
onsdag 5 december 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Idag blir det en dubbellucka då gårdagen ägnades åt hushållssysslor och de behöver jag knappast beskriva 😀Lunch blev veckans svensk som denna gång var gravad lax med dillstuvad potatis. Say no more!Sedan regnade eftermiddagen bort till vår förtjusning, vi bara gosade och lagade god mat

Djur utan bur
måndag 3 december 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

I lucka nummer 3 hittar vi en sprudlande Lawa. Efter morgondoppet blev det en tur till grannhotellet för att titta på deras djurpark och även figurpark. Lawa fick klappa på både giraffer och Musse Pigg! Hittade även stairway to heaven som naturligtvis skulle bestigas till pappas fasa.

Pappas GT
söndag 2 december 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Under lucka 3 hittade vi en bebis🍼I morse nåddes vi av nyheten att en fin vän fått en liten dotter, vi hade anat detta ett tag men blev så lyckliga av att det stämde! Stort grattis till er alla tre😍Den andra nyheten jag fick var att jag faktiskt har en vän som fortfarande skickar

Lussebullar
lördag 1 december 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Lucka 2 - 2:a decemberIgår fick vi nys om ett ställe som bakar lussebullar så jag drog iväg på morgonen för att köpa härliga nybakta, vansinnigt goda!Vi gick till Cozy och hamstrade mer köttbullar till Lawa och sedan till apoteket för att köpa salva åt skruttan som fått myggbett. Nu

Lawas första jordenruntresa

Lawas första jordenruntresa

29 september 2018 - 15 februari 2019

Lawa goes jorden runt

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lawa uppdaterar sin resa