Välkommen till vår resedagbok! Vi är en resglad familj från Malmö som tycker mycket om sol och bad, äventyr och lugna stunder, storstäder och djungel och inte minst varandra! Här kan du läsa om våra genomförda resor och våra planerade resor. Har du någon fråga eller vill ha tips är det bara att maila oss.
hemstad Malmö, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Våra sista dagar...
måndag 20 juni 2011 - New York, USA

Då var det dax för det sista inlägget...för den här gången! Efter Kuba åkte vi vidare til Dominikanska Republiken, där reste vi runt och klarade av 5 stopp på två veckor. Boca Chica - Las Terrenas - Puerto Plata - Sosúa - Santo Domingo. Det började med att vi fick regnoväder i över

Cuba...cubana!?

Hej igen, da var vi tillbaka...att fa komma till Kuba hade vi sett fram emot lange, dels for att det ar ett spannande land som skiljer sig mycket fran alla vara tidigare lander vi besokt pa var jorden runt resa. Men framfor allt for att vi skulle fa resesallskap av var kara van Viktoria! Vi

US and A

Hallo Sverige! Tillgangen pa internet har inte varit sa jattebra den senaste tiden, sa har kommer tva nya inlagg om vara senaste destinationer, USA och Cuba. Vi gillade Californien jattemycket och 8 dagar (pga flygforseningen) var alldeles for lite. I LA bodde vi i downtown Hollywood. Tyvarr ar

Sista dagarna i Kina
lördag 7 maj 2011 - Hongkong, Hongkong

Nu har vi antligen kommit fram till Los Angeles... men 24 timmar forsenade! Vi hade en mellanlandning i Kina pa vagen till LA, dar forsta flyget var forsenat vilket gjorde att vi missade vart andra flyg. Vi fick darfor spendera 24h pa ett gammalt slitet hotell i vantan pa nasta flyg :( Pa dem har

Ett softsleeper- och tre hardsleeper-tåg senare...
torsdag 28 april 2011 - Guilin, Guangxi, Kina

Nu sitter vi har pa vart hostel i Guilin och har precis raknat ut att vi precis spenderat ca 70 timmar pa tåg under de senaste veckorna. Tåg ar det enklaste och billigaste sattet att resa runt i Kina. Men mecket med det hela ar att biljetterna slapps bara nagra dagar innan avgang och det ar

Vår i Peking
söndag 17 april 2011 - Peking, Kina

Kineser, kineser, kineser...kineser overallt!!! ;) Det gar inte att missa att Kina har jordens storsta befolkning. Med 22 miljoner invanare i hela Peking blir det ratt trangt i tunnelbanan, dessutom verkar det ocksa som om alla ager var sin bil... Pa gator och trottoarer far man ha koll pa var man

Bruna och fina igen! :)
lördag 9 april 2011 - Bangkok, Thailand

Halla alla glada!!! ;) Som vi skrev sist stortregnade det pa Railay Beach och vi ville darfor ta oss soderut till Koh Lipe. Vi kom dock inte langre an en kort battur i GALET stortregn till grannbyn Ao Nang. Med totalt dyngsura klader och ryggsack (med allt innehall) :( checkade vi in i ett enkelt

Similian Liveaboard
måndag 28 mars 2011 - Railay Beach, Krabi, Thailand

Tidigare pa resan har vi sa klart traffat pa en massa dykare och manga har da rekomenderat dykningen pa Similian Islands och eftersom oarna ligger 65 km utanfor Khao Lak lonar det sig knappt att aka fram och tillbaka for att dyka for dagen. Dafor bokade vi in oss pa en sk Liveaboard i tre dagar.

Blöta dagar pa Malapascua
söndag 20 mars 2011 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Var sista destination i Filippinerna var on Malapascua. Vi hade stora forvantningar pa ons vita strander, tyvarr dranktes dessa forvantningar i dygnslanga stortregn. Det blev inte manga soltimmar pa vart fem dagar langa besok. Men dykningern runt on kompenserade for detta. Malapascua ar kant som

Buffe-frossa!!!
lördag 12 mars 2011 - Dauis, Centrala Visayas, Filippinerna

Som ni nog vet ar vi nu i Filippinerna! Vi borjade med att sova en natt i Cebu City, vi hade blivit varnade om staden och den dess fattigdom och kriminalitet och flog darfor direkt upp till den valkanda on Boracay. White Beach pa Boracay har vid flera tillfallen blivit utnamnd till en av varldens

JORDEN RUNT!!!

JORDEN RUNT!!!

5 januari 2011 - 20 juni 2011

Den 5:e januari lamnade vi Sverige for att aka jorden runt...Vi borjar resan i Australien for att fa en lagom dos av storstad, vildmarksaventyr och barbeque for att sen aka vidare till Malaysias oar med ett kort besok i KL. Sen vantar Filippinernas kritvita strander och farglada korallrev. Vi flyger sedan vidare till Japan for att tagluffa runt bland landets storstader med alla dess skyskrapor och tempel. Vi avslutar var asienturne med en tur till Kina for mat, kultur och shopping, shopping, shopping! Med en enkel flygtur over Stilla havet landar vi sedan i Los Angeles for att folja kusten norrut till San Fransisco, harifran fortsatter vi ner till Karibien dar Cuba och Dominikanska Republiken vantar. Vi ser har fram emot lugna dagar med god mat och laskande drinkar. Som avslutning pa det hela toppar vi jorden runtresan med fem dagar New York! Folj garna med oss pa resan har pa Resedagboken och tveka inte for att kommentera vara inlagg eller fraga efter tips! / Martin och Thania

Pizza, pasta, sardiner, vin och annat italienskt...

Pizza, pasta, sardiner, vin och annat italienskt...

1 juli 2010 - 15 juli 2010

Lite semester, lite mat, lite bad...

Lost in Borneo

Lost in Borneo

7 november 2009 - 1 december 2009

Ja då var det äntligen dax...[b]BORNEO[/b]! Borneo som varit vårt drömresemål väldigt länge, och nu kommer vi äntligen att få åka dit! Förväntningarna är stora och vi hoppas på allt från kritvita stränder till smaragdgrön regnskog, blått vatten med färgranna koraller och stökiga storstäder. Efter våra två veckor på Borneo fortsätter sedan resan mot Thailand så att vi ska få vila upp oss på Koh Samet efter alla äventyr. Sist men inte minst blir det några dagar i Bangkok! Häng gärna med på resan och kommentera våra dagboksinlägg och bilder som vi ska försöka hinna ladda upp så många som möjligt! /Martin och Thania

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Martin uppdaterar sin resa