Rundtur i Bangkok
måndag 16 oktober 2017 - Bangkok, Thailand

Välkommen framme i Bangkok blev jag hämtad av MR Ko. En tur till China Town och blomstermarknaden innan vi begav oss till templet med den 46 meter långa liggande Buddha. Ett väldigt vackert tempel med otroliga utsmyckade byggnader. Väl värt ett besök även om det var 35 grader.

Sista dagen
söndag 15 oktober 2017 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Sista dagen i Chiang Mai gjorde jag en promenad runt hela gamla stan. Några stopp blev det då det finns så många tempel och andra saker att se. Runt den gamla delen går en vallgrav och det är bara att följa den. På ena sidan av graven går trafiken åt ett håll och på den andra åt andra

Wat Phrathat Doi Suthep
lördag 14 oktober 2017 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Wat Phrathat är beläget 15 grader km norr om Chiang Mai, uppe på ett berg. Tog en taxi dit på slingrande vägar och tillbringade ett antal timmar med utforska detta tempel. Otroligt mycket folk men ändock så tyst och fridfullt. Till templet är det en 306 stegs trappa, eller så kan man ta

Tempel besök
fredag 13 oktober 2017 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Dagens tur gick till några tempel i Chiang Mai. Upptäckte att i den gamla delen fanns en uppsjö av tempel de flesta kan besökas gratis, medan andra behövde man erlägga en avgift. Ca 5-10 kr. Efter ett antal timmars strävanden i templen blev det lite geocashing. Många var lätt att finna.

Tempel
torsdag 12 oktober 2017 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Nu har jag anlänt till Chiang Mai. Morgondagen blir det en del urfoskning av de närliggande Tempel som finns inom gångavstånd.

Dödens järnväg
tisdag 10 oktober 2017 - Kanchanaburi, Thailand

Idag gick färden norrut för att kolla på ett vattenfall, hellfire pass och åka på dödens järnväg.

Floden Kwai
måndag 9 oktober 2017 - Kanchanaburi, Thailand

Då har man checkat in på The River Kwai Bridge Resort. Ätit en god lunch på floden Kwai samt gått över till andra sidan.

Tha Muang
söndag 8 oktober 2017 - Tha Muang, Kanchanaburi, Kanchanaburi, Thailand

Tar det lugnt idag. Utforskar omgivningen och vilar.

Thailand
lördag 7 oktober 2017 - Tha Muang, Kanchanaburi, Kanchanaburi, Thailand

Då var man på plats i Tha Muang, där boendet är helt OK. Utanför växer frukt nära som kan plockas. Cirka 30 grader med lätt regn just nu.

Thailand
fredag 6 oktober 2017 - Bangkok, Thailand

Då har man checkat in på hotellet, och tagit en kort promenad. I morgon bär det av till floden Kwai.

Asien i höst

Asien i höst

27 september 2017 - 18 oktober 2017

Resa till Kina, Kambodja och Thailand

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lars uppdaterar sin resa