hemstad
Senast aktiv - från Kigali, Rwanda
Onsdag - vaknade till strålande sol och + 22 grader
onsdag 23 november 2016 - Kigali, Rwanda

Efter en lång, lång resa anlände jag till Kigali vid 22-tiden och efter att ha köat i visa- kön och i passkontrollen i mer än en halvtimma så möttes jag av presidenten  i Tubakunde, fader Eugene, projektledaren Gervais och Aurea. Härligt att vara här igen! Bilfärd till hotellet,

Resedagbok fixad
måndag 5 juli 2010 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Jag har precis lagt upp en resedagbok för min och Connys USA resa. Vi ska försöka att hålla den uppdaterad varje dag under resan och därmed dela med oss av upplevelser via text och bilder. Vi ser verkligen fram emot resan som Conny drömt om att få göra under flera år. Nu blir drömmen

Rwanda - my second homeland

Rwanda - my second homeland

21 november 2016 - 28 november 2016

Den 22/11 kl. 03.35 går bussen från Resecentrum i Jönköping mot Landvetter. Flyger med Brussel Airways till Bryssel och sen vidare till Kigali Airport i Rwanda. Jag ska träffa Tubakundes styrelse för aktivitetsplanering och budgetering för nästa ramperiod 2018-2021. Ska bli härligt att träffa alla gamla vänner och förhoppningsvis en del nya. Mina kollegor på jobbet har samlat ihop kläder och leksaker som jag tar med mig ner och ett par kollegor har swishat över pengar för inköp av hygienartiklar och/eller andra saker som barnen/ungdomarna i Rwanda behöver. Om du vill stödja vårt arbete kan du swisha över pengar till 070-3124098. Tack på förhand! Gemensamt kan vi göra skillnad!

USA 2010

USA 2010

26 juli 2010 - 7 augusti 2010

Resenärer: Conny Bergqvist Lennart Tehage Avresa från Landvetter, Göteborg den 26 juli. Vi flyger via Amsterdam till New York. Vi vistas i New York den 27,28,29 juli innan vi den 30 flyger vidare till Memphis. 3 dagars vistelse där innan avfärd till Buffalo där vi har bokat en hyrbil för resan Buffalo-Niagara Falls på den kanadensiska sidan. Återresa till Buffalo den 6 augusti för hemresa via New York och Amsterdam till Göteborg där vi landar vid 11-tiden, lördagen den 7 augusti.

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lennart uppdaterar sin resa